Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I de to forholdene jeg har vært i har jeg savnet nærhet som ikke er seksuell. Alle tilnærmelser og fysisk berøring er med et mål. Utenom sex ville de ikke røre meg. Hvis jeg ikke orket å ha sex ville de ikke være i nærheten av meg. Det ble masse krangling om hvorfor jeg ikke ville. Det ble en ond sirkel, eller kanskje mer som en spiral som utvider seg mer og mer. Jeg følte meg som om jeg kun var nyttig for sex og at de kun var ute etter kroppen min og etterhvert klarte jeg ikke ha sex med dem lenger. Jeg turte ikke røre dem heller fordi da ble det med en gang tolket som en invitasjon og hvis vi ikke havnet til sengs så måtte jeg svare for det. Samme har skjedd meg to ganger så jeg lurer på hvordan jeg unngår det igjen. Hva slags berøring gir dere hverandre utenom sex og hva betyr det for forholdet? 

Anonymkode: 450c9...e1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gift med en dame som ikke tålte å bli tatt på. - unntatt når hun en sjelden gang ønsket å bli tatt på. Det var kjipt. Men også et dødt forhold. Både før og etter dette har jeg hatt damer som liker fysisk berøring. Jeg holder rundt henne når vi ser på ting (utsikten, kunst, hva som helst) sitter/ligger inntil hverandre i sofaen. Osv osv. Kan ikke nevne alt.  Poenget er nærhet. Jeg merker jeg trenger det - ikke bare sex. 

Anonymkode: c73f9...764

• Hjerte 2
Skrevet

Det er veldig viktig, tenker jeg. I vårt forhold er vi generelt veldig fysiske. Vi leier hender, stryker, gir klemmer, kysser, stryker osv. Det er veldig koselig og fint. Det skaper og styrker intimiteten, vennskapet, samholdet og følelsen av å stå sammen som en enhet.

Det er kun med mannen min det føles riktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klemmer, massasje, holder hender, spooner, jeg ligger oppå han i sofaen (bokstavelig talt) han holder hånda på låret mitt i bilen osv. Små kyss her og der. Daglig. Eller i alle fall alle dagene vi er med hverandre. Vi kliner også, uten at det leder til sex.

Anonymkode: 31469...b7d

• Hjerte 2
Skrevet

Det er svært viktig for meg. Berøring er en av mine måter å vise kjærlighet på. Og jeg gjør det mye. Jeg hadde blitt ulykkelig og deprimert om jeg ikke fikk lov å til å vise kjærtegn til den jeg er så glad i 😥 

En ting er kjærtegn under sex og kos, men jeg har behov for å gjøre det ellers i hverdagen også. Et kyss i forbifarten eller ute blant folk, litt stryking på ryggen, en klem her og der, holde hender, si at jeg er glad i deg... 😊 Da er jeg en lykkelig kvinne 😁

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi starter og avslutter de aller fleste dager med kos i senga, som regel kun i trusa. Da ligger vi inntil hverandre og stryker, kysser litt og prater. I løpet av dagen klemmer vi, kysser og nusser hverandre jevnlig, og gir hadenuss når vi forlater hverandre. Leier som regel når vi går ute sammen. Ser vi på film så sitter vi inntil hverandre. Vi har sex 3-4 ganger i uka ca, men nærhet og sex henger ikke sammen. 

Vi er opptatt av fysisk nærhet som verktøy for å pleie tilknytningen, og holde forholdet sunt og fint. Har vært sammen i 20 år. ❤️

Anonymkode: 8d6ab...938

AnonymBruker
Skrevet

For meg er nærhet veldig viktig uansett sex eller ikke 

Men, syntes det var ekkelt når eksen tok på meg, uansett hvordan. Det var et dårlig tegn og en av grunnene til at det ble slutt

Kjæresten min nå klarer jeg ikke å holde fingrene unna, jeg vil nesten "spise" ham opp. Men for å ikke være klengete, holder jeg litt igjen. Stryker eller kysser så fort jeg får mulighet, og jeg må alltid kysse godnatt. Han er ikke så "klengete" og opptatt av nærhet som meg, men avviser meg ikke på dette. 

Anonymkode: 16838...00c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I de to forholdene jeg har vært i har jeg savnet nærhet som ikke er seksuell. Alle tilnærmelser og fysisk berøring er med et mål. Utenom sex ville de ikke røre meg. Hvis jeg ikke orket å ha sex ville de ikke være i nærheten av meg. Det ble masse krangling om hvorfor jeg ikke ville. Det ble en ond sirkel, eller kanskje mer som en spiral som utvider seg mer og mer. Jeg følte meg som om jeg kun var nyttig for sex og at de kun var ute etter kroppen min og etterhvert klarte jeg ikke ha sex med dem lenger. Jeg turte ikke røre dem heller fordi da ble det med en gang tolket som en invitasjon og hvis vi ikke havnet til sengs så måtte jeg svare for det. Samme har skjedd meg to ganger så jeg lurer på hvordan jeg unngår det igjen. Hva slags berøring gir dere hverandre utenom sex og hva betyr det for forholdet? 

Anonymkode: 450c9...e1d

Huff. Har opplevd det samme. "Kosedelen" av forholdet eksisterte ikke. Jeg ble ulykkelig og følte meg som et objekt. Sexobjekt. Han sa ofte at jeg var så sexy og at det var min feil at han ble så kåt. Men ikke faen om vi kunne kose mens vi så på tv. Eller noen som helst ikke-seksuell kos. Endte med null lyst for min del.

Fått ny kjæreste nå. I en alder av 42. Har aldri kosa mer i hele mitt liv. Vi tror vi har klinerekord i Norge 😅 Vi ligger inntil hverandre og koser når vi ser på tv. Han tar hånda mi når vi går tur. Kos om det blir sex eller ikke. Det er helt nytt for meg... så min konklusjon er at alt du har valgt feil person. Men jeg har ikke vært sånn med mine ekser og kjæresten har ikke vært sånn med sine, så tror det handler om rett match.. vi er i alle fall begge så utrolig lykkelige nå.. 

Anonymkode: 32cb9...fda

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig viktig for meg. Jeg føler meg mer nær nåværende samboer enn eksen og det er fordi det er naturlig med fysisk nærhet. Vi begge setter pris på det. Vi stryker på hverandre, klemmer, leier hender, kysser, sitter i armkroken osv. Jeg kan gå forbi han om han står på kjøkkenet og klemme han bakfra for eksempel. Liker veldig godt å klemme og kose med han. 

Jeg får mer lyst av det, men med eksen hadde jeg nesten aldri lyst fordi vi var ikke fysisk nære i det hele tatt. Det var kun et mål for han når han ville ha sex og det var avtennende for meg. 

Anonymkode: cde3f...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...