Gå til innhold

Får plutselig ikke svar og får panikk, kan noen med erfaring si hva som foregår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pratet litt med en fyr i det siste som jeg har kjent en stund. Det har vært litt sporadisk kontakt, men når vi først snakker svarer han ALLTID raskt og hyggelig. 

I stad snakket vi sammen, og var midt i en samtale. Jeg svarte han innen ti minutter, men så gikk det lang tid uten at han åpnet. Jeg syntes det var rart, men antok at han var litt opptatt siden han var på jobb (kontorjobb). Selv om det er fredag og snart ferie.

Dette var i morges, men meldingen er fremdeles uåpnet. Det har nå gått 7 timer uten at jeg har fått svar. Det er veldig ulikt han, så jeg har fulgt litt med, og sett at snapscoren hans har gått opp mye siden jeg sendte (40). Han har også vært pålogget messenger gjentatte ganger og likt diverse bilder på instagram.

Alt virket tilsynelatende helt fint i morges, og nå forstår jeg ingenting. Han er ferdig på jobb, og det er ingen grunn til at han ikke skal svare meg. Det var en helt ukomplisert samtale i tillegg, ikke noe spesielt, og vi hadde heller ikke pratet slitsomt lenge. Det var 3-4 meldinger og så bom stopp.

Dette er helt nytt for meg, og jeg kjenner at det plager meg skikkelig. Samtidig får jeg ikke spurt han direkte om det er noe når han ikke åpner meldingene mine?

Erfaringsmessig - hva har det pleid å være for dere?

Anonymkode: 0d90c...bdf

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har blitt ghostet midt i en samtale, så.. Det er min erfaring. 

Anonymkode: f6e7d...4cb

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ganske spesiell hvis du har kontroll på snapscoren hans og du har full kontroll på når han logger seg inn og ut på andre sosiale plattformer. 

Du stalker. 

Anonymkode: d35a6...79c

• Liker 25
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke interessert iallfall. 

Anonymkode: 0839c...342

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier selvfølgelig ikke følge med på dette, men jeg blir jo først bekymret når han forsvinner i timesvis og jeg vet at han skal befinne seg på kontoret hele dagen. 

Jeg tenkte selvfølgelig i starten at han bare var opptatt, men blir redd for om han er sur eller noe hvis han bevisst ignorerer meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du bør legge ned mobilen, slutte å følge med på hva han gjør og heller finne på noe kjekt med en venninne eller alene. 

Han har valgt å ikke åpne meldingen din slik at du skal tolke det som at han er opptatt. Tolk det derfor slik. Han svarer deg helt sikkert i kveld når han har tid.

Dersom du ikke hører noe før i morgen så kan du nok ta det som et hint om at han ikke er interessert og dermed gå videre. 

Anonymkode: 04fbc...a56

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis noen andre som ble mer interessant.

Anonymkode: 2ccef...8b0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke interessert. Er man interessert kan man ikke få åpnet meldingen raskt nok

Anonymkode: 6fa54...92c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er dette ekvivalenten til å sitte ved siden av fasttelefonen en hel dag på 80-/90-tallet og vente på at en fyr ringer? 

Anonymkode: feb72...db6

• Liker 13
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han vil gjøre seg litt kostbar :)

Anonymkode: 2f108...ee0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sannsynligvis noen andre som ble mer interessant.

Anonymkode: 2ccef...8b0

Dette tenker jeg også. Han har mer spennende samtaler med noen andre akkurat nå.

Anonymkode: e69d8...028

• Liker 2
Skrevet

Han er opptatt. 

Om det er med viktige ting som hvile, jobb ol vet ikke du nå, men han er ikke tilgjengelig. 

Du skal heller ikke være for omgjengelig for en mann du nylig har fått kontakt med. Dra ut i verden. Enten tar han kontakt og forklarer hvorfor han er sein med å svare, eller han ønsker ikke vider kontakt og du har heldigvis andre ting i livet ditt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han er ikke interessert. Er man interessert kan man ikke få åpnet meldingen raskt nok

Anonymkode: 6fa54...92c

Eller at man faktisk ikke sitter limt til mobilen hele tiden 😄 Folk har et liv utenom mobil og SoMe 😊

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han vet du blir usikker av dette. Så han fucker med hjernen din, tøyer grensene dine. 
Så blir du overlykkelig når han tar kontakt, og «alt» er bra. 
Helt til neste gang det skjer. Han kontrollerer deg. 

Anonymkode: a0b18...e05

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts har dere hatt noen form for diskusjon? Har dere kranglet om noe? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Pratet litt med en fyr i det siste som jeg har kjent en stund. Det har vært litt sporadisk kontakt, men når vi først snakker svarer han ALLTID raskt og hyggelig. 

I stad snakket vi sammen, og var midt i en samtale. Jeg svarte han innen ti minutter, men så gikk det lang tid uten at han åpnet. Jeg syntes det var rart, men antok at han var litt opptatt siden han var på jobb (kontorjobb). Selv om det er fredag og snart ferie.

Dette var i morges, men meldingen er fremdeles uåpnet. Det har nå gått 7 timer uten at jeg har fått svar. Det er veldig ulikt han, så jeg har fulgt litt med, og sett at snapscoren hans har gått opp mye siden jeg sendte (40). Han har også vært pålogget messenger gjentatte ganger og likt diverse bilder på instagram.

Alt virket tilsynelatende helt fint i morges, og nå forstår jeg ingenting. Han er ferdig på jobb, og det er ingen grunn til at han ikke skal svare meg. Det var en helt ukomplisert samtale i tillegg, ikke noe spesielt, og vi hadde heller ikke pratet slitsomt lenge. Det var 3-4 meldinger og så bom stopp.

Dette er helt nytt for meg, og jeg kjenner at det plager meg skikkelig. Samtidig får jeg ikke spurt han direkte om det er noe når han ikke åpner meldingene mine?

Erfaringsmessig - hva har det pleid å være for dere?

Det kan være mye forskjellig. Nå har jeg ikke Snapchat lenger, og da jeg hadde det, fulgte jeg aldri med på snapscore osv, så jeg forstår knapt hva det innebærer at den har gått opp.. men da samboeren min fremdeles hadde snap, så ble det gjerne brukt til å kommunisere med gaming-kompiser, hvor de sendte bilder av ølen for å «skåle» med hverandre osv. Så kanskje han har valgt å kommunisere mer med venner i dag? Eller så kan han ha fått opp øynene for noen andre, ingen her som kan vite det. Det er uansett i overkant å være så bevisst på bevegelsene han gjør på SoMe.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han kjører god gammel dags hot and cold spill med deg. Hvor lenge har dere pratet sammen? 

og ja gratulerer du har møtt en manipulator. 

Anonymkode: ccec5...2bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han vet du blir usikker av dette. Så han fucker med hjernen din, tøyer grensene dine. 
Så blir du overlykkelig når han tar kontakt, og «alt» er bra. 
Helt til neste gang det skjer. Han kontrollerer deg. 

Anonymkode: a0b18...e05

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han kjører god gammel dags hot and cold spill med deg. Hvor lenge har dere pratet sammen? 

Merkelig å være så skråsikker og rope «manipulator» uten å vite noe mer enn det som står i HI. Kan kan ha en god grunn, eller han kan være umoden og/eller en drittsekk. Selv om han skulle vise seg å være sistnevnte, betyr det ikke at han er en manipulator som elsker å kontrollere kvinner.

Det er uansett en overreaksjon å få «panikk» bare fordi noen ikke svarer, spesielt når man allerede har stalket seg frem til at vedkommende er i live. 

Anonymkode: feb72...db6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Han gikk på byn, var drittlei chat dag ut og dag inn

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ts har dere hatt noen form for diskusjon? Har dere kranglet om noe? 

Det er litt denne følelsen jeg får.

Oppdateringen er: 

Etter hele arbeidsdagen + to timer så fikk jeg omsider svar. Fikk et ordentlig svar, men ingenting spesielt. Jeg forsøkte å sende et hyggelig svar tilbake på noe han sa, som ga indikasjoner på at han kanskje hadde en slitsom dag, og jeg forsøkte å være omtenksom.

Da gikk det en ny halvannen time før han åpnet, igjen til tross for at han var aktiv på flere sosiale medier med jevne mellomrom i mellom, før jeg fikk noen emojier som svar. Siden har jeg ikke hørt noe. Han var veldig aktiv på some resten av kvelden. 

Jeg forsøker å ikke overtenke, men på grunn av hvor BRÅTT skiftet var (meldingen før han plutselig forsvant var hjerter og entusiasme), får jeg litt følelsen at han er sur for noe. Jeg fikk for en stund siden høre at det er en venn av en eks av han som har sagt ting om meg (løgner) til han, og lurer på om det kan være noe sånt igjen som var årsaken.

Føler ikke vi er seriøse nok til at jeg kan sende en melding og si at jeg føler bekymring og lurer på om noe har skjedd, og jeg vet heller ikke om jeg ville fått et ærlig svar. Samtidig sier intuisjonen min at noe er galt. 

Jeg lurer på om det rette å gjøre kan være å bare la han være og se an stemningen når han tar kontakt igjen, og heller eventuelt spørre han når han har fått litt tid?

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi har kjent hverandre som bekjente i flere år, men begynt å prate litt mer romantisk siden mai, men kontakten har vært litt av og på (ikke som i ghoste, men har pratet når det har vært naturlig). Når vi først har snakket har det vært veldig mye entusiasme og flørting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...