Gå til innhold

Dere berg-og-dalbane-entusiaster: Hva er deres favoritt berg-og-dalbane?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over gjennomsnittet interessert i berg-og-dalbaner. Jeg elsker følelsen av vektløshet, høyden, farten og suget i magen. Jeg har reist til en del fornøyelsesparker og har mine favoritter, men jeg vil oppdage nye. Hva er deres favoritter? Eventuelt favorittparker? Mine favoritter så langt er Zadra i Energylandia utenfor Krakow og Helix i Liseberg. Skriv gjerne hvorfor den er din favoritt og hva som gjør den så bra. 

Anonymkode: b82bf...149

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine favoritter, så langt, er The Hulk og Duelling Dragons i Universal Studios i Orlando. Likte også godt Valkyria i Liseberg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Stabbursmusa skrev (5 timer siden):

Mine favoritter, så langt, er The Hulk og Duelling Dragons i Universal Studios i Orlando. Likte også godt Valkyria i Liseberg. 

Hva er det som gjør disse så bra? Har sett på universal studios, men prise e virker veldig høye! 

AnonymBruker
Skrevet

Det må bli Magic Kingdom i Orlando og Tron! 👍🏻👍🏻👍🏻

Anonymkode: 6c510...d24

AnonymBruker
Skrevet

Det meste på Tivoli i København. Alt er bra der, i tillegg til at det er fint der.

Anonymkode: d0449...59b

AnonymBruker
Skrevet

Her er det spin spider, da jeg føler at jeg flyr. Men nå har jeg kun vært på Tusenfryd, Liseberg, tivoli i København, Disneyland Paris og en i Spania.

Anonymkode: 64b6b...6f1

AnonymBruker
Skrevet

Big Thunder mountain i Disneyland. Jeg synes generelt berg- og dalbaner er for skumle, men denne var artig med en blanding av fart og moro og fjelltur/landskap. 

Her til lands liker jeg Supersplash på Tusenfryd, selv om jeg alltid angrer når jeg er på toppen rett før det bærer utfor 😛 Klamrer meg alltid fast og forstår ikke at folk klarer kjøre med armene i været. 

Anonymkode: d3cdb...79b

Skrevet

Reis til Alton Towers

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kraken i Waterworld i Orlando, Florida 😊

Anonymkode: 18309...c61

AnonymBruker
Skrevet

Formula Rossa- i Ferrari World i Abu Dhabi

Anonymkode: 9347a...325

AnonymBruker
Skrevet

Velocicoaster universal studios 😁

Anonymkode: 4a16a...a50

• 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 21.50):

Hva er det som gjør disse så bra? Har sett på universal studios, men prise e virker veldig høye! 

The Hulk pga at du blir «skutt» utgi en voldsom fart + loop og korketrekkere. Duelling dragons fordi det på ett tidspunkt ser ut som du skal krasje med den andre banen. Ja, prisen er høy for billetter, men jeg mener totalopplevelsen av parkene er verdt det. Nå var det heldigvis litt lavere dollarkurs da vi var der, men vi brukte litt over 12.000 på parker (2 voksne og 2 barn). Var i Disney-parkene, inkludert et av badelandene, Sea World og Universal Studios.

Valkyria i Liseberg likte jeg fordi du henger en stund på stupet før det dropper og droppet går innover. 

AnonymBruker
Skrevet

SPEEDMONSTER🤩

Anonymkode: 774c6...94b

Skrevet (endret)

Tesla bergogdalbanen i Kroatiadelen i Europapark!!! Om du liker berg og dalbane, finnes ikke bedre enn  Europapark! Langt bedre enn Liseberg, synes jeg 

Endret av Laraa
  • Liker 1
Skrevet
Stabbursmusa skrev (På 4.7.2025 den 16.44):

Så komisk og merkelig. Fikk akkurat opp minne på telefonen av The hulk noen sekunder før jeg leste tråden. Minnet er fra juli 2019  og husker ikke siste jeg så det😅

IMG_5356.jpeg

Anonymkode: 1fcac...d88

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 21.43):

Så komisk og merkelig. Fikk akkurat opp minne på telefonen av The hulk noen sekunder før jeg leste tråden. Minnet er fra juli 2019  og husker ikke siste jeg så det😅

IMG_5356.jpeg

Anonymkode: 1fcac...d88

Målet er å få tatt denne igjen🤩

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 15.44):

Kraken i Waterworld i Orlando, Florida 😊

Anonymkode: 18309...c61

Min favoritt også 😊 Tror det handler om at man har bena fri. Har ikke prøvd noen andre som er slik som den.

Endret av Rosa Dartle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...