AnonymBruker Skrevet 4. juli #61 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er midt i et samlivsbrudd og dro fra min samboer, han sier jeg har stukket av med babyen, jeg har foreslått at han kan møte henne så mye han vil, jeg sa at jeg kan komme til han, i dag så ringte jeg og spurte om han ville se henne og være med henne, men det ville han ikke. Så får jeg melding om at han kontakter BV fordi jeg har tatt fra han barnet og nekter samvær, han truer med å ødelegge livet mitt, nekter å betale noe for huset virker sammen , nekter å flytte ut, mener jeg skal flytte tilbake, men han kaster ting på meg mens jeg har babyen i hendene, han roper å er stygg verbalt. Hvordan skal jeg håndtere dette? Jeg føler meg tvunget til å flytte tilbake og han ringer og sender meldinger hele tiden, roper og brøler og er ekkel. så lenge han ikke betaler på huset så vil han sette meg i stor gjeld, han nekter å selge huset. Anonymkode: 4a1f8...247 Slutt å ring han, gjør ALT skriftlig! Det er så typisk at 'de' kommer med anklager om samværsnekt når det faktisk ikke stemmer overhodet! Derfor skal du gjøre alt skriftlig. Om han ringer, ta opp samtalene! Du trenger ikke å informere han om at du tar opp samtalene da du er en del av den. Ta vare på alt han sender! Send flyttemelding til skatteetaten på deg og babyen asap. Meld til familievernkontoret at dere skal ha obligatorisk mekling pga samlivsbrudd. Dette skulle du ha gjort dagen du forlot han! Så snart du har meklingsattest kan du søke om alle stødnader som enslig forsørger hos nav. Denne attesten får du så lenge du møter opp, uansett om han møter opp eller og uansett om dere kommer fram til en avtale eller ei. Husk at de på fvk ikke har myndighet til noe som helst, og de kan ikke tvinge deg til noe. Min erfaring er at de er kun ute etter en avtale for avtalens skyld, ikke etter hva som er barnets beste. Ang å få babyen over på din adresse, så selv om han nekter å signere på dette så kan skatteetaten fatte vedtak om å endret babyens adresse til din adresse 6 mnd etter at du har sendt flyttemeldingen (derfor må du få det gjort). Og ang bv, la han melde deg til bv. Be om samvær med tilsyn pga hans muntlige utbrudd og at han er voldelig. Og finn deg en advokat! Anonymkode: 0a1f3...1bd 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #62 Skrevet 4. juli hvordan i all verden gikk forholdet deres så til de grader ad undas? Hva skjedde? Hva har utløst denne typen krig? Anonymkode: 44587...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #63 Skrevet 4. juli Brunello skrev (3 timer siden): Er det ikke mye bedre å reise til en person eller noen man stoler på og vil være med? Krisesenter er siste utvei. Ikke at jeg har vært på et, men tipper det er ganske nedslående å være der. Det er helt ok å bo på krisesenter faktisk Anonymkode: 09166...068 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #64 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mange kvinner er faktisk voldutsatte, hvis alle med en sint eks skal renne ned krisesentre så får ikke de den hjelpen de faktisk trenger. Anonymkode: 8f58e...ea6 Heldigvis bestemmer ikke du det Anonymkode: 09166...068 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #65 Skrevet 4. juli Brunello skrev (52 minutter siden): Hvorfor forutsetter veldig mange i slike tråder at ts er ressurssvak? Hun har allerede svart at hun ikke trenger å oppsøke krisesenter og at hun får hjelp av to advokater. Krisesenter og fri rettshjelp er det som oftest de som ikke har nettverk, har dårlig råd og har hatt et forhold til farlige menn som trenger. Eh nei sånn er det ikke Anonymkode: 09166...068 1
AprilLudgate Skrevet 4. juli #66 Skrevet 4. juli Aldri kommuniser med ham muntlig, ta ALT skriftlig. Fordi bevis. Brunello skrev (4 timer siden): Er det ikke mye bedre å reise til en person eller noen man stoler på og vil være med? Krisesenter er siste utvei. Ikke at jeg har vært på et, men tipper det er ganske nedslående å være der. Jeg har vært på et som frivillig i Røde Kors. Var der fast over en periode på 2 år ca. Det er rolig, trygt, fine ansatte som også veileder andre som ikke bor der. Vi arrangerte aktiviteter for ungene, hadde grillfest og koste og kjempemye. Jeg har selv vokst opp med voldelig samboer til mor, og hadde hatt det enormt mye bedre på krisesenter. Så jeg vet godt hva alternativet er. Men ja - endel har også nettverk/familie de kan bo hos en periode og er på krisesenter for veiledning og samtaler. Der lærte du noe i dag og.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #67 Skrevet 4. juli Mtp. bolig og økonomi. Hvis han prøver å ødelegge for deg med å slutte å betale på lånet, så ødelegger han like mye for seg selv. Tror du han er villig til å ødelegge egen økonomi for å ta hevn? La oss si at han er villig til det. Da synes jeg du skal ringe banken og høre hva konsekvensene kan bli, og om de evt. har noen løsninger til deg. Ta kontakt nå, før ting begynner å eskalere. Jeg har selv sittet igjen med gjeld etter et stygt brudd. Tro meg når jeg sier at du kommer deg på beina igjen. De pengene var verdt det for å forlate forholdet. Jeg har i dag, 10 år etter, millioner i EK igjen. Anonymkode: 4c678...579 1
veronica<3 Skrevet 4. juli #68 Skrevet 4. juli Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med ditt nærmeste krisesenter, som hjelper mennesker i en sårbar situasjon. Du finner kontaktinformasjon til alle landets krisesentre her. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og som kan hjelpe deg i den situasjonen du er i nå. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116 117 eller ringe nødnummer 113. Med omtanke og hilsen, veronica<3, mod. 1
Anbefalte innlegg