AnonymBruker Skrevet 4. juli #41 Skrevet 4. juli lillevill skrev (20 minutter siden): Det er ikke normalt det her nei. Du skal ikke normalisere psykisk vold. De fleste folk er beskyttende ovenfor mor til sine barn. De som ønsker å knuse sin eks psykisk skader også barnet sitt og er ikke gode mennesker. Kan jo like gjerne være TS som ønsker å knuse sin eks psykisk ved å ta barnet fra ham. Dette må hun løse ved å selge huset og en tur innom familiekontoret. Anonymkode: 8f58e...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. juli #42 Skrevet 4. juli Brunello skrev (1 time siden): De aller fleste hadde hylt, skreket, bannet og sagt han var en jævel og at dere skulle ødelegge for han. Hadde vi? Du har en veldig annerledes omgangskrets enn meg. Anonymkode: 31c10...533 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #43 Skrevet 4. juli Hvorfor fikk du barn med en sånn? Anonymkode: f3403...f9a
AnonymBruker Skrevet 4. juli #44 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor fikk du barn med en sånn? Anonymkode: f3403...f9a Noen menn viser ikke sitt sanne ansikt før etter at man er gift og har fått barn. Anonymkode: ac78f...296 2
Brunello Skrevet 4. juli #45 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hadde vi? Du har en veldig annerledes omgangskrets enn meg. Anonymkode: 31c10...533 Hvor mange kjenner du som har blitt fratatt babyen sin av en partner som flytter? Med stor sannsynlighet ingen. Det vil si like mange som meg. Vi har derfor bare antakelser å gi ut fra. Og du tror altså at de fleste du kjenner vil sitte rolig og behersket og bare akseptere det? Det tror ikke jeg vil skje.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #46 Skrevet 4. juli TS skriver jo ikke at han kaster ting på henne mens hun holder baby fordi hun tok baby med seg og dro, men at hun dro fordi han blant annet kaster ting på henne i sinne mens hun holder baby. I alle fall er det sånn jeg leser hovedinnlegget. Stemmer det, TS? Synes også å huske at det var en tråd om nettopp den episoden for noen uker siden? Jeg er glad for at du dro fra ham❤️ I jussforumet(?) var det vel nylig en tråd hvor den ene parten nektet å selge. Se om du finner igjen den, for der står det du trenger å vite om hvordan du kan gå frem mtp huset. Anonymkode: 9955f...8e6 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #47 Skrevet 4. juli Brunello skrev (3 minutter siden): Hvor mange kjenner du som har blitt fratatt babyen sin av en partner som flytter? Med stor sannsynlighet ingen. Det vil si like mange som meg. Vi har derfor bare antakelser å gi ut fra. Og du tror altså at de fleste du kjenner vil sitte rolig og behersket og bare akseptere det? Det tror ikke jeg vil skje. Jeg jobber med blant annet familiekonflikter og har møtt mange i situasjonen. Det du beskriver er ingen normalreaksjon. Anonymkode: 31c10...533
AnonymBruker Skrevet 4. juli #49 Skrevet 4. juli Her er tråden hvor den ene parten ikke ville selge. Anonymkode: 9955f...8e6
Brunello Skrevet 4. juli #50 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber med blant annet familiekonflikter og har møtt mange i situasjonen. Det du beskriver er ingen normalreaksjon. Anonymkode: 31c10...533 Nei, det er nesten ingen menn som tar med seg barna og drar fra partneren.
lillevill Skrevet 4. juli #51 Skrevet 4. juli Brunello skrev (6 minutter siden): Hvor mange kjenner du som har blitt fratatt babyen sin av en partner som flytter? Med stor sannsynlighet ingen. Det vil si like mange som meg. Vi har derfor bare antakelser å gi ut fra. Og du tror altså at de fleste du kjenner vil sitte rolig og behersket og bare akseptere det? Det tror ikke jeg vil skje. Selvfølgelig forholder man seg rolig om det er en liten baby i rommet. Om ikke man er helt ute å kjører og har null kontroll på egne følelser da. Det er jo noen voksne som er som store babyer og kaster ting rundt seg når de er sinte og skremmer sitt eget lille barn bare fordi de er sure og sinte. Men det er heldigvis ikke normalt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #52 Skrevet 4. juli Brunello skrev (1 minutt siden): Nei, det er nesten ingen menn som tar med seg barna og drar fra partneren. Hæ? Kjønnet har vel fint lite med hva som er den vanligste reaksjonen å gjøre. Det er vesentlig flere kvinner enn menn, ja. Menn drar, men etterlater vanligvis barna. Unntak forekommer absolutt, og det bor også tidvis menn med barn på krisesenter. Anonymkode: 31c10...533 1
Brunello Skrevet 4. juli #53 Skrevet 4. juli lillevill skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig forholder man seg rolig om det er en liten baby i rommet. Om ikke man er helt ute å kjører og har null kontroll på egne følelser da. Det er jo noen voksne som er som store babyer og kaster ting rundt seg når de er sinte og skremmer sitt eget lille barn bare fordi de er sure og sinte. Men det er heldigvis ikke normalt. Dette blir bare teori siden situasjonen er svært uvanlig. Men jeg tror mange blir så fortvilet at de handler helt annerledes enn de burde i slike situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #54 Skrevet 4. juli Kontakt krisesenteret! Det du beskriver er veldig alvorlig. Ingen skal føle seg tvunget til å flytte tilbake, til et sted hvor de blir ropt til, kastet ting på, eller truet – og enda mindre med et lite barn involvert. Når han sier at du "har stukket av med babyen", og samtidig avviser tilbud om samvær, så er det viktig at du dokumenterer alt. Skriv ned alt som har blitt sagt, både fra din og hans side. Lag skjermbilder av meldinger, noter tidspunkt for telefonsamtaler, og hva som ble sagt. Har du tilbudt samvær og han har sagt nei? Noter det. Har han truet deg eller sagt at han vil "ødelegge livet ditt"? Noter det. Dette er ting som kan være viktige dersom det blir en sak hos barnevernet, eller senere i en rettslig prosess. Kommuniser helst skriftlig. Ikke la viktige avtaler eller diskusjoner skje over telefon eller i samtaler ansikt til ansikt – han kan benekte hva som ble sagt. Bruk tekstmeldinger eller e-post. Du kan for eksempel skrive: “Jeg ønsker at barnet vårt skal ha kontakt med deg, og jeg foreslår at du kan møte henne på disse tidspunktene…”, slik at det er svart på hvitt. Når det gjelder huset – det er en økonomisk felle du ikke bør stå i alene. Om han nekter å betale og nekter å selge, så må du få juridisk hjelp. Dette kan være gjennom en familieadvokat. Du har kanskje krav på fri rettshjelp, spesielt siden det er snakk om samlivsbrudd, barn og økonomisk urettferdighet. En advokat kan hjelpe deg med å tvinge fram et salg, eller få satt i gang prosesser som hindrer at du blir sittende med all gjeld alene. Det er også viktig at du vurderer å ta kontakt med krisesenteret. Han kaster ting på deg mens du har babyen i armene – det er voldelig og farlig. Selv om han ikke har truffet deg fysisk, er det fortsatt vold. Hvis han allerede har sagt at han vil kontakte barnevernet – ikke bli redd for det. Barnevernet er ikke ute etter å "ta barna", de er der for å sikre at barn har det trygt. Og når du viser dem dokumentasjon, og at du forsøker å få til samvær på en trygg og forsvarlig måte, vil de uansett forstå at du handler i barnets beste interesse. Anonymkode: 1da0f...f58 1
Brunello Skrevet 4. juli #55 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kontakt krisesenteret! Det du beskriver er veldig alvorlig. Ingen skal føle seg tvunget til å flytte tilbake, til et sted hvor de blir ropt til, kastet ting på, eller truet – og enda mindre med et lite barn involvert. Når han sier at du "har stukket av med babyen", og samtidig avviser tilbud om samvær, så er det viktig at du dokumenterer alt. Skriv ned alt som har blitt sagt, både fra din og hans side. Lag skjermbilder av meldinger, noter tidspunkt for telefonsamtaler, og hva som ble sagt. Har du tilbudt samvær og han har sagt nei? Noter det. Har han truet deg eller sagt at han vil "ødelegge livet ditt"? Noter det. Dette er ting som kan være viktige dersom det blir en sak hos barnevernet, eller senere i en rettslig prosess. Kommuniser helst skriftlig. Ikke la viktige avtaler eller diskusjoner skje over telefon eller i samtaler ansikt til ansikt – han kan benekte hva som ble sagt. Bruk tekstmeldinger eller e-post. Du kan for eksempel skrive: “Jeg ønsker at barnet vårt skal ha kontakt med deg, og jeg foreslår at du kan møte henne på disse tidspunktene…”, slik at det er svart på hvitt. Når det gjelder huset – det er en økonomisk felle du ikke bør stå i alene. Om han nekter å betale og nekter å selge, så må du få juridisk hjelp. Dette kan være gjennom en familieadvokat. Du har kanskje krav på fri rettshjelp, spesielt siden det er snakk om samlivsbrudd, barn og økonomisk urettferdighet. En advokat kan hjelpe deg med å tvinge fram et salg, eller få satt i gang prosesser som hindrer at du blir sittende med all gjeld alene. Det er også viktig at du vurderer å ta kontakt med krisesenteret. Han kaster ting på deg mens du har babyen i armene – det er voldelig og farlig. Selv om han ikke har truffet deg fysisk, er det fortsatt vold. Hvis han allerede har sagt at han vil kontakte barnevernet – ikke bli redd for det. Barnevernet er ikke ute etter å "ta barna", de er der for å sikre at barn har det trygt. Og når du viser dem dokumentasjon, og at du forsøker å få til samvær på en trygg og forsvarlig måte, vil de uansett forstå at du handler i barnets beste interesse. Anonymkode: 1da0f...f58 Hvorfor forutsetter veldig mange i slike tråder at ts er ressurssvak? Hun har allerede svart at hun ikke trenger å oppsøke krisesenter og at hun får hjelp av to advokater. Krisesenter og fri rettshjelp er det som oftest de som ikke har nettverk, har dårlig råd og har hatt et forhold til farlige menn som trenger.
Honey Dew Skrevet 4. juli #56 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg føler livet mitt er helt ødelagt , jeg bare gråter, jeg er så dum og så jævlig naiv. Hva i all verden har jeg satt meg i. Ts Anonymkode: 4a1f8...247 Det er ikke du som har satt deg i den situasjonen. Det er eksen din som har gjort at du har havnet i denne forferdelige situasjonen. Forsøk å rett opp ryggen og ikke la han ødelegge livet ditt. Gjør han det, har du mistet noe verdifult. Sender deg styrkeklemmer. 1
TypiskMann Skrevet 4. juli #57 Skrevet 4. juli Du har fått mange gode råd her allerede. Barneverntjenesten er det bare å ønske velkommen. De kan bli til god hjelp her. Faktisk ville jeg tatt meg en samtale med de selv uansett om han gjør alvor av truslene eller ei. Du kan ikke navigere dette alene. Når det kommer til kontakt med barnefar vil jeg råde deg til å holde all kommunikasjon skriftlig fremover. Det vil hjelpe deg å dokumentere hva som faktisk foregår. Ønsker deg og barnet all lykke på veien. Basert på hva du skriver her så skal du være veldig stolt av deg selv som har tatt med deg barnet og gått. Det er utrolig tøft gjort av deg. Når du har klart det så klarer du dette også 💛 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #58 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): TS skriver jo ikke at han kaster ting på henne mens hun holder baby fordi hun tok baby med seg og dro, men at hun dro fordi han blant annet kaster ting på henne i sinne mens hun holder baby. I alle fall er det sånn jeg leser hovedinnlegget. Stemmer det, TS? Synes også å huske at det var en tråd om nettopp den episoden for noen uker siden? Jeg er glad for at du dro fra ham❤️ I jussforumet(?) var det vel nylig en tråd hvor den ene parten nektet å selge. Se om du finner igjen den, for der står det du trenger å vite om hvordan du kan gå frem mtp huset. Anonymkode: 9955f...8e6 Ja stemmer det, jeg dro på flekken etter det. Dette er min første tråd om dette, men fikk en melding av han nå der han skriver at han forstår hvorfor jeg dro og at han skal respektere at jeg ikke ønsker mere og at han er med på å selge. Han ønsker bare å være en stor del av livet til babyen, å det skal han få. Ts Anonymkode: 4a1f8...247 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #59 Skrevet 4. juli Det at han roet seg nå, og er med på å selge ( håper han holder ord) gjorde meg mye lettere, føler jeg får puste igjen, han har ikke sendt meldinger eller ringt siden han ga beskjed. Det gir meg en pause i kaoset. Ts Anonymkode: 4a1f8...247 1
TypiskMann Skrevet 4. juli #60 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja stemmer det, jeg dro på flekken etter det. Dette er min første tråd om dette, men fikk en melding av han nå der han skriver at han forstår hvorfor jeg dro og at han skal respektere at jeg ikke ønsker mere og at han er med på å selge. Han ønsker bare å være en stor del av livet til babyen, å det skal han få. Ts Anonymkode: 4a1f8...247 Det gleder meg å se at du er åpen for det til tross for at han gjør det du sier. Mange ville løpt og aldri sett seg tilbake. Tenker du han roer seg etterhvert og klarer å ta seg av barnet, eller at han kan klare å oppholde seg rundt barnet uten slike episoder der du er tilstede? Samvær i disse omstendighetene skal du være veldig forsiktig med. Kanskje det roer seg etterhvert. Jeg ville uansett søkt barneverntjenesten som støttespillere. Uten tvil.
Anbefalte innlegg