AnonymBruker Skrevet 4. juli #21 Skrevet 4. juli Eier dere huset sammen så kan han ikke bare nekte deg å selge din halvdel. Enten får han kjøpe deg ut ellers så får dere selge huset. Enkelt og greit. Er du voksen? Anonymkode: 8f58e...ea6 1
Brunello Skrevet 4. juli #22 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hallo! Kan du ikke lese? FARE for vold? han kadter ting på henne MENS HUN HOLDER BABYEN. Krisesenter. Nå! Anonymkode: ac78f...296 Kaster ting kan være et par sokker. Og mitt poeng er at det etter all sannsynlighet er mer støttende å være hos venner en stoler på. Krisesenter er et alternativ dersom det ikke er tilstrekkelig å reise vekk. I de aller fleste tilfeller er det imidlertid tilstrekkelig å være et annet sted. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #23 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): KG er et forum som samler samfunnets mest ressurssvake personer på ett sted. Det er på ingen måte krisesenter eller noe annet statlig eller kommunalt tilbud som skal være første instans når man opplever samlivsbrudd og eksen oppfører seg som en dust. Som flere skriver bør du kontakte familie eller venner for å sikre deg og babyen et trygt sted å bo og litt ro. Så skriver du til eksen at han må ta seg sammen og fortsette all kommunikasjon skriftlig. Fortsetter han å oppføre seg truende anmelder du ham til politiet. Det kan du også skrive til ham slik at han skjønner at han må ta seg sammen. Anonymkode: 8f58e...ea6 Mannen er voldelig mot ts og kaster ting på henne mens hun holder babyen. Krisesenter er en perfekt førsteinstans Å KONTAKTE. De vet hva hun bør gjøre fremover. De kan rådgi henne, mye mye bedre enn en tråd på KG kan. Mye bedre enn venninner kan. Mye bedre enn noen andre kan. Hun trenger ikke føytte inn på krisesenteret. Men hun trenger støtte - og den støtten gir krisesenteret. Venninner aner(mest sannsynlig) ikke hvordan man skal hjelpe i situasjonen ts står i. Kontakt krisesenter. Nå. De hjelper deg videre, ts. Krisesenteret finnes for deg og andre kvinner i din situasjon. Din situasjon er alvorlig nok for å ta kontakt med krisesenteret. Du og barnet ditt fortjener et liv uten vold. Ta kontakt med krisesenteret nå. Anonymkode: ac78f...296 8 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli #24 Skrevet 4. juli Hvor gammel er babyen? Hvs var opptrinnet til krangelen? Anonymkode: c4671...d9a
Brunello Skrevet 4. juli #25 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Krisesenter bør være førstevalg. I kombinasjon med nettverk om man har, men de færreste har nettverk med den kompetansen krisesentrene har på hvordan det er best å gå frem her. Man behøver på ingen måte bo der for å få bistand. Anonymkode: 31c10...533 Som sagt tror jeg slike påstander kommer fra dere som har helt andre erfaringer enn det som er normalt. Ut fra ts innlegg er det ingen grunn til å trekke konklusjonen at mannen er farlig. Han er sint. Noe også samtlige av dere som skriver i tråden her ville ha vært om mannen deres hadde flyttet ut og tatt med barnet deres. De aller fleste hadde hylt, skreket, bannet og sagt han var en jævel og at dere skulle ødelegge for han. 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #26 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er midt i et samlivsbrudd og dro fra min samboer, han sier jeg har stukket av med babyen, jeg har foreslått at han kan møte henne så mye han vil, jeg sa at jeg kan komme til han, i dag så ringte jeg og spurte om han ville se henne og være med henne, men det ville han ikke. Så får jeg melding om at han kontakter BV fordi jeg har tatt fra han barnet og nekter samvær, han truer med å ødelegge livet mitt, nekter å betale noe for huset virker sammen , nekter å flytte ut, mener jeg skal flytte tilbake, men han kaster ting på meg mens jeg har babyen i hendene, han roper å er stygg verbalt. Hvordan skal jeg håndtere dette? Jeg føler meg tvunget til å flytte tilbake og han ringer og sender meldinger hele tiden, roper og brøler og er ekkel. så lenge han ikke betaler på huset så vil han sette meg i stor gjeld, han nekter å selge huset. Anonymkode: 4a1f8...247 All kommunikasjon skriftlig og kontakt krisesenter Anonymkode: 8469b...3a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #27 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): KG er et forum som samler samfunnets mest ressurssvake personer på ett sted. Det er på ingen måte krisesenter eller noe annet statlig eller kommunalt tilbud som skal være første instans når man opplever samlivsbrudd og eksen oppfører seg som en dust. Som flere skriver bør du kontakte familie eller venner for å sikre deg og babyen et trygt sted å bo og litt ro. Så skriver du til eksen at han må ta seg sammen og fortsette all kommunikasjon skriftlig. Fortsetter han å oppføre seg truende anmelder du ham til politiet. Det kan du også skrive til ham slik at han skjønner at han må ta seg sammen. Anonymkode: 8f58e...ea6 Det er for voldsutsatte og ts er utsatt for vold både fysisk, materialistisk, psykisk og trusler. Anonymkode: 8469b...3a4 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #28 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er for voldsutsatte og ts er utsatt for vold både fysisk, materialistisk, psykisk og trusler. Anonymkode: 8469b...3a4 Ingenting i HI tilsier at dette stemmer. Hun har en eks som er sint fordi hun har dumpa ham og flyttet ut av huset de eier sammen med babyen deres. Jeg hadde vært rasende hvis noen gjorde det mot meg, det betyr ikke at han er en fare for henne. Ikke utifra det hun skriver. Anonymkode: 8f58e...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. juli #29 Skrevet 4. juli Krisesenter er en god plass og gir enormt mye støtte så er ikke redd for å fått hjelp fra dem, men jeg er på en trygg plass og har allerede to advokater som hjelper meg, men situasjonen uansett hvor mye hjelp man får så er det enn selv som står i det alene å bærer på dette, det økonomiske hvis mannen dropper huslånet, alle konsekvensene som blir. Jeg synes det er vanskelig å håndtere dette og stå i det, man står midt i stormen og klarer ikke helt å se klart. Anmeldelse blir siste utvei, har dårlig erfaring med rettsvesenet. Ts Anonymkode: 4a1f8...247
AnonymBruker Skrevet 4. juli #30 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er for voldsutsatte og ts er utsatt for vold både fysisk, materialistisk, psykisk og trusler. Anonymkode: 8469b...3a4 Mange kvinner er faktisk voldutsatte, hvis alle med en sint eks skal renne ned krisesentre så får ikke de den hjelpen de faktisk trenger. Anonymkode: 8f58e...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. juli #31 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): situasjonen uansett hvor mye hjelp man får så er det enn selv som står i det alene å bærer på dette, det økonomiske hvis mannen dropper huslånet, alle konsekvensene som blir. Eier dere huset sammen? Har dere lik eierandel? Anonymkode: 8f58e...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. juli #32 Skrevet 4. juli Brunello skrev (41 minutter siden): Er det ikke mye bedre å reise til en person eller noen man stoler på og vil være med? Krisesenter er siste utvei. Ikke at jeg har vært på et, men tipper det er ganske nedslående å være der. Krisesenteret er viktig for dokumentasjon og hjelp til å komme videre. En trenger ikke nødvendigvis bo der for å få den hjelpen man trenger. Dette er et minefelt av et området og på krisesenter finner man kompetent personell. Anonymkode: 0b8cb...d2e 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli #33 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Krisesenteret er viktig for dokumentasjon og hjelp til å komme videre. En trenger ikke nødvendigvis bo der for å få den hjelpen man trenger. Dette er et minefelt av et området og på krisesenter finner man kompetent personell. Anonymkode: 0b8cb...d2e Man skal ikke bruke krisesenter til veiledning fordi eksen er sint. Anonymkode: 8f58e...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. juli #34 Skrevet 4. juli Situasjonen som ts beskriver forstår jeg ikke helt hvorfor noen av dere har behov for å bagatellisere? Det viktigste ts skal gjøre nå er å sørge for at hun og babyen er trygg, samt orientere seg i hvordan hun skal gå videre. Den beste ressursen for situasjonen hun er i er krisesenter. Det virker ikke som minimererene i tråden en gang forstår hva ett krisesenter er, og da forstår ikke jeg i forlengelsen hvorfor de skriver i det hele tatt? Anonymkode: 300ec...f4b 3 4
Brunello Skrevet 4. juli #35 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er for voldsutsatte og ts er utsatt for vold både fysisk, materialistisk, psykisk og trusler. Anonymkode: 8469b...3a4 Nei, ut fra hi er hun utsatt for en ganske normal reaksjon fra en fortvilet partner. De fleste av dere ville reagert på samme måte om partneren hadde tatt med barnet deres og flyttet. Ut fra det ts skriver, tipper jeg det han kastet ikke var spesielt vondt å bli truffet av.
Brunello Skrevet 4. juli #36 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Situasjonen som ts beskriver forstår jeg ikke helt hvorfor noen av dere har behov for å bagatellisere? Det viktigste ts skal gjøre nå er å sørge for at hun og babyen er trygg, samt orientere seg i hvordan hun skal gå videre. Den beste ressursen for situasjonen hun er i er krisesenter. Det virker ikke som minimererene i tråden en gang forstår hva ett krisesenter er, og da forstår ikke jeg i forlengelsen hvorfor de skriver i det hele tatt? Anonymkode: 300ec...f4b Nei. Krisesenteret er best for de som ikke har andre alternativer.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #37 Skrevet 4. juli Hvordan hadde ts reagert hvis mannen hadde tatt barnet under armen og reist sin vei? Hadde ikke hun også blitt ganske desperat? Anonymkode: c4671...d9a
lillevill Skrevet 4. juli #38 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler livet mitt er helt ødelagt , jeg bare gråter, jeg er så dum og så jævlig naiv. Hva i all verden har jeg satt meg i. Ts Anonymkode: 4a1f8...247 Har du familie å støtte deg til nå høres ut som du trenger folk rundt deg. 2
lillevill Skrevet 4. juli #39 Skrevet 4. juli Brunello skrev (5 minutter siden): Nei, ut fra hi er hun utsatt for en ganske normal reaksjon fra en fortvilet partner. De fleste av dere ville reagert på samme måte om partneren hadde tatt med barnet deres og flyttet. Ut fra det ts skriver, tipper jeg det han kastet ikke var spesielt vondt å bli truffet av. Det er ikke normalt det her nei. Du skal ikke normalisere psykisk vold. De fleste folk er beskyttende ovenfor mor til sine barn. De som ønsker å knuse sin eks psykisk skader også barnet sitt og er ikke gode mennesker. 6 4
Brunello Skrevet 4. juli #40 Skrevet 4. juli lillevill skrev (16 minutter siden): Det er ikke normalt det her nei. Du skal ikke normalisere psykisk vold. De fleste folk er beskyttende ovenfor mor til sine barn. De som ønsker å knuse sin eks psykisk skader også barnet sitt og er ikke gode mennesker. Jeg skriver hvordan de fleste kvinner ville ha reagert om mannen deres hadde tatt med barnet og flyttet.
Anbefalte innlegg