AnonymBruker Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Sommeren gir mange flere muligheter for sosiale sammenkomster. Selv om jeg er forsiktig med inntak utenom det sosiale, så blir det noen ekstra glass kalorier og kanskje noe ekstra å spise utenom det vanlige, som gir utslag på vekten. Om jeg en vanlig sommerdag holder meg til normalen, litt grillet kjøtt og grønnsaker med et glass farris, så er det kanskje både kake, is, litt snacks og vin i tillegg til de ekstra dagene. Hvor lang tid etter bør kroppen være tilbake i normal for å se hvor mye en evnt har gått opp i vekt og ikke ekstra vannvekt? Anonymkode: e1f83...e5d
AnonymBruker Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sommeren gir mange flere muligheter for sosiale sammenkomster. Selv om jeg er forsiktig med inntak utenom det sosiale, så blir det noen ekstra glass kalorier og kanskje noe ekstra å spise utenom det vanlige, som gir utslag på vekten. Om jeg en vanlig sommerdag holder meg til normalen, litt grillet kjøtt og grønnsaker med et glass farris, så er det kanskje både kake, is, litt snacks og vin i tillegg til de ekstra dagene. Hvor lang tid etter bør kroppen være tilbake i normal for å se hvor mye en evnt har gått opp i vekt og ikke ekstra vannvekt? Anonymkode: e1f83...e5d Hjelp! Å leve på denne måten med et slikt fokus på det du spiser og drikker må være slitsomt. Hvordan kroppen din forbrenner og bryter ned mat og drikke, kan ingen svare deg på. Anonymkode: 9ac9e...259 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli Vil ikke si det er unormalt å tenke slik. Hvordan tror du alle i vekttråden tenker om dagene før veiing på fredag? Man er flink og ser vekten går ned etter helgen og frem til tirsdag, også går man i selskap onsdag /torsdag som medfører inntak av ting som fester seg som vannvekt - da er det ikke like gøy å veie seg dagen derpå. Ts Anonymkode: e1f83...e5d
AnonymBruker Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli Normalen min inkluderer alt du nevnte så gudene vet. Anonymkode: 03205...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hjelp! Å leve på denne måten med et slikt fokus på det du spiser og drikker må være slitsomt. Hvordan kroppen din forbrenner og bryter ned mat og drikke, kan ingen svare deg på. Anonymkode: 9ac9e...259 Man SKAL ha fokus på mat og drikke. Hadde alle telt kalorier, hadde de sluppet overvekt. Flat mage er tross alt ett valg. Anonymkode: 70070...255 2 1
Frøkenfryden Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli Gi det en måned der du er litt striktere enn vanlig. Uten å legge deg på diett. Mye frukt og grønt og lite alkohol og sukker. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 15.17): Hjelp! Å leve på denne måten med et slikt fokus på det du spiser og drikker må være slitsomt. Hvordan kroppen din forbrenner og bryter ned mat og drikke, kan ingen svare deg på. Anonymkode: 9ac9e...259 Det er jo et valg man tar da. Sikkert deilig å spise helt fritt, men jeg personlig ville da blitt overvektig, og det ville vært myye mer slitsomt for meg. Å føle meg vel i kroppen er viktig for min mentale helse. De fleste godt voksne kvinner må bruke disiplin og passe på, dersom de vil holde seg slank eller gå ned i vekt. Og vi må veie oss regelmessig for det er jo mye bedre å ta grep tidlig, enn å vente til man er 20kg overvektig. Og da er det greit å vite om det er reell vektoppgang eller vann. Samtidig er jeg enig i at dersom det er en avgrenset sommerferie, kan man kose seg litt ekstra. Men det gjør jo Ts også er mitt inntrykk. Anonymkode: 5538b...aa0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå