Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var bare tenåringer som hadde mobilen limt fast i hånden 24/7, men har lagt merke til at det også er mange voksne, ikke minst voksne damer som aldri slipper mobilen, uansett hva som skjer.

De har hendene fulle med vesker og handleposer, men kan ikke legge mobilen i vesken eller lommen, selv om de har problemer med å bære alt.

De har med seg barn som ønsker å leie moren, men det får de ikke fordi moren må ha telefonen i hånden (dette har jeg hørt moren si til barnet som ber om å få leie)

De snakker i mobilen med venninner mens de betaler, snakker med ekspeditør og pakker varer på matbutikken også.

Hva har skjedd med mange voksne damer og mobilavhengighet?

Anonymkode: 7b411...dad

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjedd og skjedd, apparatene er jo designet for å være så avhengighetsskapende som mulig, så det er jo ikke så rart at folk går rundt med dem 24-7. 

Anonymkode: 3b67f...f61

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I vesken blir mobilen lett ripet opp av nøkler og andre gjenstander. Lommene i damebukser er ofte for små til å romme en mobiltelefon foran. Alternativet er å bruke baklommen, men da blir den svært utsatt for lommetyver.

Anonymkode: f2e35...d5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I vesken blir mobilen lett ripet opp av nøkler og andre gjenstander. Lommene i damebukser er ofte for små til å romme en mobiltelefon foran. Alternativet er å bruke baklommen, men da blir den svært utsatt for lommetyver.

Jeg har alltid mobilen i lommen eller vesken, og har aldri opplevd at den ripes opp. Nøklene kan jo ligge i en annen lomme

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid mobilen i lommen eller vesken, og har aldri opplevd at den ripes opp. Nøklene kan jo ligge i en annen lomme

Ts

Nøkler var kun et eksempel, det er mye i vesken som kan ripe opp en mobilskjerm. Hvorfor har du egentlig et problem med at jeg har mobilen i hånden?

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er komisk med folk som må ha mobilen i hånda eller maks en meter unna seg døgnet rundt. Når voksne ikke har mobilvett, hvordan skal de som vokser opp nå bli?

Jeg er 58. Bruker mobilen en runde hver morgen og kveld. Ellers ligger den på kjøkkenet, eller i veska. Gjør meg ingenting å gå glipp av en tlf eller melding. Sjekker mobilen raskt en gang i timen ca for å se om noen har ringt. Nekter å bli slave av en mobil.

Å ha mobilen i hånden på handling er en ting, men mange familier sitter i sofa for å f.eks se på en film eller TV-program, og alle sitter med hver sin mobil i hånda som de må sjekke hvert femte minutt. Trist at det har blitt sånn. Ikke rart folk klager over at de er slitne.

Anonymkode: c5c9d...52e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

har lagt merke til at det også er mange voksne

Og det la du merke til først nå? Hvor har du vært som ikke har sett det før? Det gjelder forøvrig ikke bare kvinner, det gjelder også menn. Men shame gjerne kun kvinner med barn, de shames jo ikke noe fra før #ironi

Anonymkode: d0351...b42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nøkler var kun et eksempel, det er mye i vesken som kan ripe opp en mobilskjerm. Hvorfor har du egentlig et problem med at jeg har mobilen i hånden?

Det ser bare så stressende ut å ha mobilen i hånden, samtidig som man skal bruke den samme hånden til å bære poser /vesker, kan ikke holde barn i hånden, åpne koffertlokket på en bil og ikke minst håndhilse.

Jeg har faktisk håndhilst på en dame som ikke kunne ta mobilen ut av hånden, men hilste på meg mens hun holdt mobilen😆

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og det la du merke til først nå? Hvor har du vært som ikke har sett det før? Det gjelder forøvrig ikke bare kvinner, det gjelder også menn. Men shame gjerne kun kvinner med barn, de shames jo ikke noe fra før #ironi

Anonymkode: d0351...b42

Har lagt mest merke til det det siste året, da jeg har observert folk mer enn tidligere.

Det er faktisk flere damer enn menn som går med mobilen i hånden, da menn har oftere mobilen i lommen eller har et slikt lommebok futteral rundt mobilen slik at den ikke blir oppskrapet.

Kvinner bærer rundt på mer vesker og og barn enn hva menn gjör

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er komisk med folk som må ha mobilen i hånda eller maks en meter unna seg døgnet rundt. Når voksne ikke har mobilvett, hvordan skal de som vokser opp nå bli?

Jeg er 58. Bruker mobilen en runde hver morgen og kveld. Ellers ligger den på kjøkkenet, eller i veska. Gjør meg ingenting å gå glipp av en tlf eller melding. Sjekker mobilen raskt en gang i timen ca for å se om noen har ringt. Nekter å bli slave av en mobil.

Å ha mobilen i hånden på handling er en ting, men mange familier sitter i sofa for å f.eks se på en film eller TV-program, og alle sitter med hver sin mobil i hånda som de må sjekke hvert femte minutt. Trist at det har blitt sånn. Ikke rart folk klager over at de er slitne.

Anonymkode: c5c9d...52e

Helt enig

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Om du alltid er tilgjengelig, alltid svarer, da forteller du omverden at du ikke er viktig. Viktige personer er absolutt ikke tilgjengelige hele tiden.

Anonymkode: 2b1e8...d40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Om du alltid er tilgjengelig, alltid svarer, da forteller du omverden at du ikke er viktig. Viktige personer er absolutt ikke tilgjengelige hele tiden.

Anonymkode: 2b1e8...d40

Hvis du er på mobilen, så forteller du omverden at du ikke er tilgjengelig. Viktige personer er absolutt ikke tilgjengelige hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 18.51):

Nekter å bli slave av en mobil.

Klok oppegående og reflektert dame du, singel ?

Anonymkode: 1bb34...e3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...