Gå til innhold

Hva er ditt beste hudpleie/sminke /hår tips som virkelig funker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vi kunne samlet litt tips? Innimellom dukker det jo opp små ting som virkelig funkerbra, og som man bare tenker hvorfor har jeg ikke gjort dette før!? 

For meg var det å bytte fra Gelette barberhøvel til singel blad. Mye billigere, mye tettere barbering og ikke så mye inngrodde hår (fra bakterier og dritt som samler seg mellom bladene). Nå har jeg silkemyk bikinilinje😊

Anonymkode: 61579...ae7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å fjerne sminke med kokosnøttolje. Effektivt og etterlater huden silkemyk ☺️

Anonymkode: 130d2...3ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mario Badescu sin drying lotion er genial til kviser

Anonymkode: 81057...bd1

• Nyttig 2
Skrevet

Beste anti-aldring/rynkeforebygginga er faktor heile året og høgast i sommarhalvåret

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å fjerne sminke med kokosnøttolje. Effektivt og etterlater huden silkemyk ☺️

Ååå? Hvordan gjør du det? Først olje og så vann? Du får ikke kviser av det? 

ts

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (27 minutter siden):

Beste anti-aldring/rynkeforebygginga er faktor heile året og høgast i sommarhalvåret

Enig! Det er skikkelig life hack! Jeg har gjort det i 2 år nå og merker forskjellen😁👍🏼

ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Bare tar litt i hendene så oljen smelter og fordeler det i ansiktet og rundt øynene. Masserer øyenvippene også. Så tar en en babywipe fuktet med varmt vann og bare stryker det av. Vasker ansiktet som vanlig etterpå. Har gjort det i mange år og er kvisefri. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Tror at hvis man har lett for å få kviser, så vil kokosolje kunne gi utbrudd. Jeg bruker også kokosolje, og så vasker jeg med en sminkeklut etterpå.

Anonymkode: 47887...921

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tykt, tørt, krøllete hår. Alltid slitt med det.

Så prøvde jeg New Wash, og hårkremen deres. Når er hodet fullt av perfekte korketrekkere, og å vaske håret er så enkelt. Tar bare litt produkt i, og håret blir som silke.

Får kommentarer om håret nesten hver dag, og folk vil ta på det. (Noe jeg ikke liker.)

Anonymkode: 2e8f8...805

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har brukt så mye penger på hudpleie opp igjennom. Det har vært mye dyre produkter, og jeg har aldri funnet noe som har funket bra nok. Så prøvde jeg COSRX. Altså, COSRX is the shit! Huden min har aldri vært så fin, og uten å bli blakk. Det er helt rått faktisk! 🥰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overrasket over hvor bra dr greve ansiktskremen man får kjøpt på butikken var 😊 Og jeg har kjøpt veldig dyre kremer før. 

Anonymkode: ce789...cca

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Solkrem og å generelt unngå solen. Om du først er i solen, bruk solkrem og smør jevnlig. Nei, jeg har faktisk aldri hatt D-vitaminmangel (det er ikke lenge man må være i sola for å få dekt behovet). Men jeg tar også tilskudd. Har i en alder av 32 år mye bedre hud enn de fleste på min alder, jeg blir tatt for å være yngre (nye kollegaer, bekjente av venner og lignende), noen har gjettet at jeg er så ung som 18 år. Selv vil jeg ikke si at jeg ser så ung ut i det hele tatt, men at huden min ser bra ut, ja det gjør den. :) Flere av de tidligere vennene mine fra videregående som elsket å sole seg og grille seg i solarium ser mye eldre ut enn meg i dag.

Anonymkode: 8e17b...9c6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i det som blir skrevet ang solkrem. Jeg er født på 70-tallet, og denne kunnskapen kom litt i seneste laget for min generasjon. Jeg har ikke spesielt mye rynker faktisk, men ganske grov hud og solskader 😢

Anonymkode: 0bc48...840

• Liker 2
Skrevet

Solkrem,  vitamin c, Niacinamide og retinol/retinal. Og en god fuktighetskrem og rens tilpasset din hud☺️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ella Grisella skrev (8 timer siden):

Har brukt så mye penger på hudpleie opp igjennom. Det har vært mye dyre produkter, og jeg har aldri funnet noe som har funket bra nok. Så prøvde jeg COSRX. Altså, COSRX is the shit! Huden min har aldri vært så fin, og uten å bli blakk. Det er helt rått faktisk! 🥰

Kult! Hva gjør COSRX? Er det fuktighet? 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har tykt, tørt, krøllete hår. Alltid slitt med det.

Så prøvde jeg New Wash, og hårkremen deres. Når er hodet fullt av perfekte korketrekkere, og å vaske håret er så enkelt. Tar bare litt produkt i, og håret blir som silke.

Får kommentarer om håret nesten hver dag, og folk vil ta på det. (Noe jeg ikke liker.)

Hvor kjøper du disse produktene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kult! Hva gjør COSRX? Er det fuktighet? 

ts

De har masse produkter. Mange som gir fuktighet også. 

dette er produktene jeg bruker daglig:

Rens

Solkrem

Pads

Er også veldig glad i denne toneren

🙌

Skrevet

Å ikke børste mitt krøllete hår når det er tørt, å bruke fingerrollingteknikken, og milk_shake sin 12 in one som virkelig refresher krøllene og gir shine og mykhet da når det har gått en del dager siden jeg har vasket håret og det starter å bli litt rart og tørt

AnonymBruker
Skrevet
Kreps77 skrev (På 5.7.2025 den 19.08):

Hvor kjøper du disse produktene?

På nettsiden deres. Hairstory.com

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Solkrem (!!) og retinol er din beste venn. 

For de som nevner kokosolje for fjerning av sminke; har du hud som er tilbøyelig for kviser bør man unngå det. MEN man får veldig lik effekt av Clean It Zero Cleansing Balm Revitalizing (den blå). Og den er aknetrygg. 

Anonymkode: af959...dba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...