Suttrekoppen Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Det koster meg altså over 500 kroner for å ta med samboer og barn på kino og det er bare billettene. Så kommer jo den helvetes kino snacksen utenom som unger plent skal ha. 7-800 kroner for å dra en tur på kino er helt innavla hinsides dyrt. Det er ett ran! For 10 år siden gikk jeg og venner på kino minst en gang i måneden og kunne fint legge ut om noen ikke hadde råd der og da, nå i dag? Kanskje 1-3 ganger i året. Allikevel er de frekke nok til å klage på at mindre og mindre folk går på kino. Om du er en av de som jobber på kino så ønsker jeg at du tråkker barføtt på Lego klosser resten av ditt miserable liv! 13 2
Stor pike Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli Helt enig. Vi var en familie forholdsvis god råd. Men kino flådde oss. Derfor har mange gaver de siste årene, vært gavekort på kino. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli Ikke kjøp godteri og brus på kino, mye billigere i matbutikken Anonymkode: af3ce...d41 20 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli Helt enig! Det har vært en del filmer jeg vil se på kino, men pga pris har jeg blitt hjemme. De store filmene kommer jo så fort på streaming at man kan like gjerne leie eller kjøpe der. Feks minecraft filmen. Betalte 199 for kjøp. Brukte ca. 100kr på godis for 5 stk. En billett kostet rundt 150-170kr.. Da er valget lett. Anonymkode: aba12...71c 4
Suttrekoppen Skrevet 4. juli Forfatter #5 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke kjøp godteri og brus på kino, mye billigere i matbutikken Anonymkode: af3ce...d41 Litt vanskelig når ungen elsker kino popkornet, får liksom ikke det samme greiene i butikken. Men ja, jeg er enig! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli Kjøp snacksen og drikke på Kiwi eller Rema før dere skal dra til kinoen. Det blir mye billigere! Kino-kiosker er grassalt overpriset. Du sparer i alle fall noen kroner på det. Jeg gjør det. De har ikke lov å nekte folk å ha med egen snacks. Anonymkode: 8cbf0...993 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli Suttrekoppen skrev (6 minutter siden): Litt vanskelig når ungen elsker kino popkornet, får liksom ikke det samme greiene i butikken. Men ja, jeg er enig! Vi popper popcorn i kjele hjemme og tar med. Mye bedre enn kinopopcorn. Anonymkode: 57164...7cd 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli Suttrekoppen skrev (6 minutter siden): Litt vanskelig når ungen elsker kino popkornet, får liksom ikke det samme greiene i butikken. Men ja, jeg er enig! Da sier du bare at "vi tar dette popcornet fra nå av" og viser frem en pose popcorn fra Maarud e.l., kjøpt på Kiwi. Det er en vanesak. Man klarer å gå på kino uten å kjøpe kinopopcornet. Anonymkode: 8cbf0...993 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #10 Skrevet 4. juli Jeg har brukt å ha med nypoppet micropopcorn. Bor dere der man kan ha kinomedlemskap anbefaler jeg det. Litt dyrt om alle i familien skal ha det, men om man liker å gå på kino kan man jo gå ubegrenset. De voksne kan ev. ha det, og så få barna litt rabatt på sine billetter. Går man uansett bare en gang i mnd. er det selvfølgelig ikke noe poeng, men om man gjerne skulle gått en gang i uka er det verdt det. Og det er faktisk lov å si nei i kinokiosken, det er dustete dyrt der. Kjøp litt smågodt på 10-kr tilbud og ha med brus. Anonymkode: a8135...a0d
AnonymBruker Skrevet 4. juli #11 Skrevet 4. juli Må ikke ha popkorn til 50kr esken. Da jeg var barn fikk jeg med meg nok penger til å kjøpe tyrkisk pepper i butikken før filmen. Funket topp Anonymkode: ac276...030 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli #12 Skrevet 4. juli Når jeg vokste opp kjøpte vi aldri snacks i kiosken - og kjøper også snacks på matbutikken med barn på kino. Det er ikke en diskusjonssak hos oss, så det går greit bare man forbereder barna og står på sitt. Hvis de maser om kinosnacks så blir det ikke kino.. Anonymkode: 0e342...db5 5
Abra Skrevet 4. juli #13 Skrevet 4. juli Kino, lekeland, basseng, trampolinepark, bowling. Alt er da like dyrt. Å klage på prisen til de ansatte er bare tåpelig, er da ikke dem som bestemmer prisen. 18 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #14 Skrevet 4. juli Så la være å gå på kino da. Anonymkode: 7e2af...9f2 3 1
Macro Skrevet 4. juli #15 Skrevet 4. juli De fleste filmer kommer raskt til Viaplay, så vi kjøper/leier der i stedet. Mye, mye billigere.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #16 Skrevet 4. juli Jeg har slutta å gå på kino, det samme har mer eller mindre alle jeg kjenner gjort. Det er blitt for dyrt for lommeboken min og det er det helt uten snacks eller drikke kjøpt hverken her eller der. Flere og flere kultur og underholdningstilbud koster nå så mye at jeg ihvertfall ikke har samvittighet til å benytte meg av tilbudene og jeg har helt grei økonomi, ingen unger heller. Anonymkode: 62773...a30
AnonymBruker Skrevet 4. juli #17 Skrevet 4. juli Suttrekoppen skrev (40 minutter siden): Det koster meg altså over 500 kroner for å ta med samboer og barn på kino og det er bare billettene. Så kommer jo den helvetes kino snacksen utenom som unger plent skal ha. 7-800 kroner for å dra en tur på kino er helt innavla hinsides dyrt. Det er ett ran! For 10 år siden gikk jeg og venner på kino minst en gang i måneden og kunne fint legge ut om noen ikke hadde råd der og da, nå i dag? Kanskje 1-3 ganger i året. Allikevel er de frekke nok til å klage på at mindre og mindre folk går på kino. Om du er en av de som jobber på kino så ønsker jeg at du tråkker barføtt på Lego klosser resten av ditt miserable liv! Det koster mye å drive en kino, det er jo ikke veldedighet de driver med? For 10 år siden så hadde du jo ikke med samboer og barn som du betalte for da. Og lær unga til at man ikke må ha godteri på kino. Hvis godteriet er det viktigste på kino så er det vel bedre å droppe kino og bare kjøpe godteri? Anonymkode: 0b6b8...ad5 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli #18 Skrevet 4. juli Suttrekoppen skrev (40 minutter siden): Litt vanskelig når ungen elsker kino popkornet, får liksom ikke det samme greiene i butikken. Men ja, jeg er enig! Da kan du kjøpe popcornet til coopen, dett er veldig godt og koster bare 14kr eller noe sånt! Og så kan du kjøpe et popcorn-krydder og strø over. Drikke kan fint være vann på en flaske dere allerede har eller en brus kjøpt i dagligvaren, det samme med snop om det trengs. Anonymkode: a9844...416 5
Jdz Skrevet 4. juli #19 Skrevet 4. juli 500 for 2 voksne og 2 barn? Jeg synes faktisk ikke det er spesielt dyrt. Justert for konsumprisindeks, så koster det omtrent det samme å gå på kino i dag, som da jeg begynte å gå på kino rundt 1990. 10 2
Suttrekoppen Skrevet 4. juli Forfatter #20 Skrevet 4. juli Jdz skrev (13 minutter siden): 500 for 2 voksne og 2 barn? Jeg synes faktisk ikke det er spesielt dyrt. Justert for konsumprisindeks, så koster det omtrent det samme å gå på kino i dag, som da jeg begynte å gå på kino rundt 1990. 500 for 3 stk. Samboeren går som honnør da hun er uføre og barnet får barnebillett siden hun er under 15 år. 500 for 2 rabatterte billetter og en vanlig. Om ikke det er alt for dyrt så vet ikke jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå