Gå til innhold

Noen erfaringer og synspunkter om tarmskylling på klinikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har lagt på meg en del, og pga sykdom også vært altfor inaktiv over en lengre periode.  I det siste har jeg også følt meg veldig stinn i magen, uten at jeg har direkte forstoppelse. Vurderer å oppsøke Tveitan-klinikken i Oslo for å få utført tarmskylling som en slags kickstart på kroppen, er det noen som har erfaring og synspunkter på dette?

Anonymkode: 77588...377

AnonymBruker
Skrevet

Mitt synspunkt, etter å ha tatt mye tarmskyllinger selv, er - ikke gjør det. 

Hvis du føler deg stinn i magen, spis 1-2 små beger med biola daglig, eller ta en god kur med et godt produkt av pro OG prebiotika. 
Ta tilskudd av magnesium som består av både glysinat og citrate. La være å spise mat som er dårlig for tarmen. 

Anonymkode: b58fd...5ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dra heller til lege om du tror at tarmen din ikke fungerer. Kan være behov for utlagt tarm da. 

Tarmskylling har ingen funksjon, what so ever, utover en hvis risiko for ubehagelige bivirkninger da - og om du er ekstra lettlurt så føler du deg slankere fordi noen kg skitt (som uansett kommer ut) er borte. 

At du føler deg stinn etter å ha vært innaktiv og lagt på deg over en lang periode er helt normal, men tamskylling gjør ingen forskjell på innvollsfett. Hvis du vil kickstarte kroppen; spis grønnsaker og sunn mat - og gå en lang tur hver dag. 

Anonymkode: fd99f...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mitt synspunkt, etter å ha tatt mye tarmskyllinger selv, er - ikke gjør det. 

Hvis du føler deg stinn i magen, spis 1-2 små beger med biola daglig, eller ta en god kur med et godt produkt av pro OG prebiotika. 
Ta tilskudd av magnesium som består av både glysinat og citrate. La være å spise mat som er dårlig for tarmen. 

Takk for svar 😀 Er det gode grunner for å ikke ta tarmskylling? Du sier du har tatt mange slike behandlinger?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg har lagt på meg en del, og pga sykdom også vært altfor inaktiv over en lengre periode.  I det siste har jeg også følt meg veldig stinn i magen, uten at jeg har direkte forstoppelse. Vurderer å oppsøke Tveitan-klinikken i Oslo for å få utført tarmskylling som en slags kickstart på kroppen, er det noen som har erfaring og synspunkter på dette?

Spis mer salat, med mais, Ananas, agurk m.m. og få fart på tarmene på den måten. 
En boks daglig med mais vil etter noen dager gi deg en naturlig fart på systemet. 
Tarmskylling er ingen naturlig måte å behandle kroppen på. Du kan ende opp med flere problemer enn du alt har. 

Anonymkode: 0ea9c...484

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utført en del tarmskylling selv ifbm med anal sex og syntes det er en deilig og ren følelse i ettertid. Gjør det også før Marathon løping og ekstrem løp. Når blir det jo ikke en fullbyrdet rens men føler meg helt tømt etterpå. Det eneste som kommer ut er rent vann. Men sett av litt tid og finn roen så kan det være en positiv opplevelse er min erfaring.

Anonymkode: 198ad...424

Skrevet

Med tarmskylling blir også gode bakterier og andre ting du faktisk skal ha der skyllet ut.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar 😀 Er det gode grunner for å ikke ta tarmskylling? Du sier du har tatt mange slike behandlinger?

Du kan skade tarmen, for det første. For det andre så gjør det ikke noen med roten til problemet. Du må gjøre noe med kostholdet ditt, og tilføre tarmen gode bakterier også. 

AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (18 minutter siden):

Med tarmskylling blir også gode bakterier og andre ting du faktisk skal ha der skyllet ut.

Dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har utført en del tarmskylling selv ifbm med anal sex og syntes det er en deilig og ren følelse i ettertid. Gjør det også før Marathon løping og ekstrem løp. Når blir det jo ikke en fullbyrdet rens men føler meg helt tømt etterpå. Det eneste som kommer ut er rent vann. Men sett av litt tid og finn roen så kan det være en positiv opplevelse er min erfaring.

Du syns det var viktig å presisere dette? 

🤢

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gjort det. Drikk Biola, spis mer fiber og svisker og la kroppen jobbe selv.

Anonymkode: 7e4b8...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du snakker om å skylle endetarmen. Tarmskylling er en helt annen liga.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd det en gang, det gjorde ingenting fra eller til for noe som helst. Spis fiber, biola og vurdér melkesyrebakterier. Tren og beveg deg, det er antakelig det beste for å få sving på ting. 

Det er nok en grunn til at tarmskylling er på vei ut, og har forblitt i det alternative universet. Det er bare tøys.

Anonymkode: 0e554...ed5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...