AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:01 #41 Skrevet lørdag kl 15:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men kan du ikke bare kjøpe en helt vanlig og ordinær joggebukse til det? Anonymkode: 55a81...47d Vanskeligere å få bort flekker å jeg føler meg mer vel og sporty med en turbukse Anonymkode: 39445...cd3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:02 #42 Skrevet lørdag kl 15:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vanskeligere å få bort flekker å jeg føler meg mer vel og sporty med en turbukse Anonymkode: 39445...cd3 Det kan jeg skjønne, men du kan vel bruke det frem til du får spart opp til en turbukse du har lyst på? Anonymkode: 55a81...47d 1
Ardwinna Skrevet lørdag kl 15:25 #43 Skrevet lørdag kl 15:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er nok en liten gruppe av de som bruker treningsklær, ellers hadde nok ikke trengt å lages slankesprøyter Anonymkode: 55a81...47d Unødvendig tullesvar, da det er kostholdet som har størst innvirkning på vekt. Det finnes mange store folk som trener jevnlig. Jeg kjenner ei som er en god del større enn meg, som garantert hadde grusa meg på topptur. 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:27 #44 Skrevet lørdag kl 15:27 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har sett på alle linken jeg som har blitt lagt til Jeg selv skulle gjerne hatt en turbukse i min str som ikke er alt for dyr Anonymkode: 39445...cd3 Jeg er selv overvektig, om enn mindre enn tidligere. Det er vanskelig for meg også å finne en turbukse til under 500 rett og slett fordi det er dyrtid og klærne koster mer enn det. Men Stormberg har mange til rundt 500, ser du skriver at de ikke passer. Har du prøvd ulike modeller? For i teorien bør jo 3XL passe deg. Jeg kan passe en størrelse hos en produsent, men modellen har mye å si for passform. Slik var det også med stormberg i den tiden jeg handlet der. Ahkka fra Ellos finnes også i større størrelser, der kan du ofte få opptil 40 % rabatt slik at prisen blir levelig. Ellers kan jo brukt være et alternativ. Anonymkode: 554bc...c37 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:31 #45 Skrevet lørdag kl 15:31 Ardwinna skrev (5 minutter siden): Unødvendig tullesvar, da det er kostholdet som har størst innvirkning på vekt. Det finnes mange store folk som trener jevnlig. Jeg kjenner ei som er en god del større enn meg, som garantert hadde grusa meg på topptur. Var en flåsete kommentar er enig i det, får dessverre ikke slettet Anonymkode: 55a81...47d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:34 #46 Skrevet lørdag kl 15:34 Brukt på Facebook ? klær for frodige kvinner har mye - er medlem selv. Folk selger masse ulikt i stor str til ok priser Anonymkode: aaed4...44c 1
Ardwinna Skrevet lørdag kl 15:34 #47 Skrevet lørdag kl 15:34 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har sett på alle linken jeg som har blitt lagt til Jeg selv skulle gjerne hatt en turbukse i min str som ikke er alt for dyr Anonymkode: 39445...cd3 Skrev ikke du at du bruker str 54? Begge linkene jeg la ut var bukser til 299,- og 359,- i str 54, og begge hadde friske farger og er normalt høye i livet. Hva var galt med dem? Ardwinna skrev (21 timer siden): Hva med disse? https://www.sportmann.no/dame/klaer/bukser/twentyfour-flam-ls-bukse-d-mrk-rd?srsltid=AfmBOoqRu4HVMMZ4WtPt5Qq5O4aNzw3UslGJZkRTYjgaYMt8WRccDZ-T https://milrab.no/products/twentyfour-flam-st-2-lags-bukse-varm-rosa-481ce 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:39 #48 Skrevet lørdag kl 15:39 Og hvilken rolle spiller det at buksen er svart? Alle mine er svarte også? Kan jeg ikke trene lenger da? TS dette er bare dårlige unnskyldninger, og det tror jeg du vet selv. Anonymkode: b6869...272 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:48 #49 Skrevet lørdag kl 15:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det med at det ikke blir solgt så mye i butikk er fordi det dessverre mange som bruker plus size er ikke komfortable med å handle i butikk. Jeg selv liker bedre å handle i butikk siden da kan jeg prøve å slippe styret med å returnere, men når plus size butikker tar å ansetter tynne Barbie så blir jeg også litt ukomfortabel med å handle i butikk Jeg ser også ofte at klærne som går opp i min str er helt utsolgt i butikk så vil si det er veldig rart at når jeg ser selv i butikk at store str blir helt borte så ser ikke du det i butikken du jobbet i. Er kanskje ikke godt reklamerte for det Anonymkode: 39445...cd3 «Tynne Barbie», så nedlatende du er. Hvordan hadde du følt det om folk snakket sånn om plus size folk de ikke kjenner? Ardwinna skrev (27 minutter siden): Jeg jobbet på Zizzi, som utelukkende hadde plus size klær, og ingen av oss som jobbet der var tynne barbier. Vi var riktignok str 42-48, men absolutt innafor plus size og langt unna Barbiekropper. Vi hadde én ung ansatt som var for slank til å passe Zizzi-klærne, men jeg vil overhode ikke ha kalt henne en "tynn Barbie" (hun kledde seg ikke som en Barbie heller). Hun var normalt slank og søt, og var kjempeflink i butikken. Hyggelig mot kundene og flink til å selge. Hun fikk en del pepper fra noen av kundene, spesielt voksne kvinner, som glefset til henne fordi hun "ikke ante noe som helst om hvilke klær som passet dem, siden hun var så liten og slank". Hun lot det heldigvis prelle av, da de fleste kundene likte henne og syntes hun var flink. En av kravene for å få jobb i Zizzi da jeg jobbet der, var at man skulle passe klærne deres. Vi fikk rabatt på klærne og ble forventet å kjøpe plagg som vi kunne ha på oss på jobb for å reklamere for klærne. Så "tynne Barbier" er det fint lite av på Zizzi. Jeg tror nok kanskje ikke vanlige butikker er så ivrige på å reklamere for plus size klærne sine bestandig, bortsett fra på nett, men stormotekjedene som Zizzi er velkjent og er generelt flinke til å reklamere for at de har store størrelser. De har dog eget størrelsessystem, så det kan være noen som tror at størrelsene ikke går høyt nok opp. Deres str S tilsvarer str 42/44 og de går helt opp til str XXXL som tilsvarer str 62/64. Nå må du ta deg litt sammen og slutte å la bitterheten din gå ut over andre! Du trenger ikke kuppe tråden og begynne å bestemme hvem som får lov til å være her eller ikke. Plus size starter på str 44/46, og mange har vært større enn de er nå, så her er folk både plus size (selv om de evt er mindre enn deg) og noen har vært plus size. Og alle har da vært både respektfulle og hjelpsomme, og kommet med flere tips. TS har sett på tipsene og virker tross alt litt positiv, men du vil jo bare surmule og synes ingenting er godt nok. Problemet ditt er jo ikke at du mangler tur- og treningsklær, men at du er så forbaska negativ og storforlangende, og finner stadig nye unnskyldninger for hvorfor du ikke kommer deg ut. Kudos til deg for tålmodighet og saklige svar. Anonymkode: 48122...068 6 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:59 #50 Skrevet lørdag kl 15:59 AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 12.33): Å det tror du virkelig jeg ikke har gjort😅🤣😂 googel selv du og lykke til med å finne noe som ikke er svart, kjedelig å eller dyrt Anonymkode: 39445...cd3 Er det så farlig om treningsklærne er "kjedelige" da? Må de være "morsomme" og fargesprakende for at du skal gidde og begynne å trene? Fin unnskyldning du har. Lar være å trene fordi treningsklærne er "feil farge"... Da blir man bare tjukkere og tjukkere fordi treningsklærne er kjedelige, da altså. Er det for dyrt, så får du spare litt før du kjøper da. Anonymkode: 8e07b...811 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:03 #51 Skrevet lørdag kl 16:03 Zizzi her jeg bor er det værtfall en som er alt for tynn til å kunne passe klærne der som er ansatt ikke virket hun intressert i å være der heller, bare opptatt av sminke og negler. Hver gang jeg er der så er hun på bakrommet å ordner seg Anonymkode: 39445...cd3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:05 #52 Skrevet lørdag kl 16:05 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det så farlig om treningsklærne er "kjedelige" da? Må de være "morsomme" og fargesprakende for at du skal gidde og begynne å trene? Fin unnskyldning du har. Lar være å trene fordi treningsklærne er "feil farge"... Da blir man bare tjukkere og tjukkere fordi treningsklærne er kjedelige, da altså. Er det for dyrt, så får du spare litt før du kjøper da. Anonymkode: 8e07b...811 Kanskje les før du kommer med frekke unødvendige kommentarer Anonymkode: 39445...cd3 1
Ardwinna Skrevet lørdag kl 19:16 #53 Skrevet lørdag kl 19:16 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Zizzi her jeg bor er det værtfall en som er alt for tynn til å kunne passe klærne der som er ansatt ikke virket hun intressert i å være der heller, bare opptatt av sminke og negler. Hver gang jeg er der så er hun på bakrommet å ordner seg Anonymkode: 39445...cd3 Er det mulig at du er forutinntatt? Kanskje du burde gi henne en sjanse? Ta kontakt med henne og spør om hjelp til å finne det du er ute etter, og be om tips til noe som kan passe. Du kan risikere å bli positivt overrasket! Kanskje er hun på arbeidsutprøving og sliter med å fungere i jobben, men ellers tviler jeg sterkt på at de har ansatt en som ikke passer klærne der og heller ikke er flink til å selge. Hvis det stemmer at hun alltid er på bakrommet, så burde du snakke med daglig leder. Da jeg jobbet på Zizzi var de svært strenge på dette med å være tilstede i butikken og ha kontakt med kundene. På bakrommet skulle vi kun være om vi enten skulle hente noe der til kunder, eller om butikken var helt tom for kunder og vi skulle ta oss noe raskt å spise eller drikke. Og så lurer jeg på om du ville syntes det hørtes greit ut om en slank person hadde vært så negativt innstilt til en plus size ungjente som jobbet i en butikk med vanlige størrelser? Hvis du ønsker å bli møtt med respekt og godvilje, så bør du jo behandle andre på samme måte også. Endret lørdag kl 19:20 av Ardwinna 4 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:32 #54 Skrevet lørdag kl 20:32 AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 12.45): 54 Det er stor forskjell på hva butikker tar inn nå og 10 år siden. Hm har ikke plus kolleksjon lenger, zalando har nesten ingen ting, lindex har ikke lenger Anonymkode: 39445...cd3 Men det funker dårlig å leite etter så stor størrelse i vanlige butikker. Zizzi har treningstøy i din størrelse, og det kan kjøpes på nett. Er inne og sjekker nå, der er joggebukser, treningsbukser, regnbukser, turbukser og plenty av overdeler i din størrelse, og det er på salg. Stormberg har også inne turbukser i din størrelse, de har hyppig salg om man følger med, nå er Fjelldalen på 50% til 499 og den er veldig god. Ellos har flere nevnt, Bonprix har også inne en god del i stor størrelse til en rimelig penge. Ellers Cellbes, Evans, Yoursclothing, og Torrid.com. Anonymkode: 60eec...f47
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:40 #55 Skrevet lørdag kl 20:40 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det funker dårlig å leite etter så stor størrelse i vanlige butikker. Zizzi har treningstøy i din størrelse, og det kan kjøpes på nett. Er inne og sjekker nå, der er joggebukser, treningsbukser, regnbukser, turbukser og plenty av overdeler i din størrelse, og det er på salg. Stormberg har også inne turbukser i din størrelse, de har hyppig salg om man følger med, nå er Fjelldalen på 50% til 499 og den er veldig god. Ellos har flere nevnt, Bonprix har også inne en god del i stor størrelse til en rimelig penge. Ellers Cellbes, Evans, Yoursclothing, og Torrid.com. Anonymkode: 60eec...f47 Vel zizzi hadde ikke det når jeg så etter turbukser. Stormberg passer ikke der har jeg vært flere ganger å prøvd. Bonpr har ikke turbukser. Cellbes har ingen. Torrid sin str skjønner jeg ikke mye av jeg bestilte div klær der gor noen år siden i str 26 å det var alt for stort Di andre har jeg ikke hørt om så får se der etterpå Anonymkode: 39445...cd3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:01 #56 Skrevet lørdag kl 22:01 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trening burde være for folk i alle str men så er jo det hele innlegget her dreier seg om da at overvektige ikke får kjøpt Treningsklær i sin str som dem er komfortabel med og føler seg vel i Anonymkode: 39445...cd3 Hvorfor siterte du meg for dette. Jeg svarte en person som påstår at feite folk ikke beveger seg. Fordi vedkommende har fordommer. Anonymkode: ffa51...0ec 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:17 #57 Skrevet lørdag kl 22:17 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeeez du er så forbanna negativ! Er du sånn i virkeligheten og eller? Du kan jo gidde å sjekke når jeg side har inne, her er linker https://www.zizzi.no/softshellbukser-med-borrelaas-svart-Z20071J0199.html https://www.zizzi.no/softshellbukser-svart-M61053E0199.html Stormberg har veldig mange ulike modeller, men du har bestemt deg så da er det sånn. Du ber for øvrig om treningsklær i overskriften, men det er turbukse du vil ha. Hvis du bruker et snev av den energien du bruker på å spy ut drit mot alle i denne tråden til å google på engelsk etter det du vil ha, kommer det opp ett vell av bukser på utenlandske nettsider. Du kan da fint google dem opp selv? Anonymkode: 60eec...f47 Å du kan fint la være å være i denne tråden Anonymkode: 39445...cd3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:17 #58 Skrevet lørdag kl 22:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hm rart du sier feite folk når du selv er overvektig er ikke noe Overvektige normalt ville gjort Anonymkode: 39445...cd3 Er det rart at jeg kaller meg selv feit når jeg er feit? Jeg er ikke for ordet "overvekt" eller "fedme" det er medisinske begreper, og når jeg snakker om kroppen min snakker jeg ikke om den som den har en sykdom. Det er kroppen min, den er feit og feit er et nøytralt begrep for meg. Mens overvekt og fedme tilsier at jeg har for mye av noe, en sykdom. For meg er de ordene veldig negativt ladet. Overvekt er det en har på flyplassen når kofferten er for tung. Jeg er ikke "for tung", jeg er så tung som jeg er, ferdig snakka. Anonymkode: ffa51...0ec 1
Vegglampe Skrevet lørdag kl 22:42 #59 Skrevet lørdag kl 22:42 Cubus har noe treningstøy opp til str 3xl, sjekket midjemålet på str tabellen og det var opptil 122cm. Standar str 54 er midjemål opptil 117 ca. XLNT til KappAhl har tidligere hatt treningstøy. Twentyfour kjører plus size, ofte i litt spreke farger og på tilbud. Cubus har alltid ett eller annet tilbud på klær. De er også veldig greie å returnere hos. Nike har plus size kolleksjon, ser xxl ofte har igjen de på tilbudsstativene i butikk. Ellers vil jeg tipse om Tise eller Finn. Kan finne mange fine varp der. Anbefaler å sette på varsel på produkter du kan tenke deg. Sport outlet her i byen ser jeg har en hel del plus size klær. Er målet billigst mulig så kan det bli vanskelig. Alt har gått opp i pris. 1
Vegglampe Skrevet lørdag kl 22:50 #60 Skrevet lørdag kl 22:50 (endret) https://www.getinspired.no/klaer/tights-og-leggings/high-waist-tights/rohnisch-flattering-curved-high-waist-tights-ro-111586-0001?gad_source=1&gad_campaignid=17348063984&gbraid=0AAAAAD1Qv3jJGQw0unXjJ20gwANfdQq8f&gclid=EAIaIQobChMI5ejig-amjgMVWWSRBR0pPRuJEAQYBiABEgLT7fD_BwE Her er treningstights som går opp til str XXXL, ut i fra målene kan den til og med være for stor. Röhnisch oppleves i tillegg som litt stort. Dette var bare kjapp google søk fra min side. Getinspired har også alltid salg. De opererer også kun med nettbutikk, returen er enkel. Bare vær obs på retur gebyr. må legge til at twentyfour er store i størrelsen. Anbefaler å følge cm på størrelsetabellen, ikke gå blindt etter str 54. Endret lørdag kl 22:52 av Vegglampe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå