Mona32 Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Sitter og ser på gamle tråder, og kom borti en kommentar om leppepomade og mineralolje. En bruker som sier at leppepomader med mineralolje ble hun ikke "avhengig" av... Dette har bestandig vært et reellt problem jeg har. Har prøvd forskjellige merker, og jo lengre jeg bruker det, jo mer må jeg smøre - og det uten at jeg blir nevneverdig bedre av det. Har brukt blistex lip relief cream i et par år nå, og synes det er den beste jeg har brukt, men når jeg tenker meg om er jeg jo "avhengig" av den. MÅ jo ha den hele tiden. Fordelen er at jeg føler at den hjelper når leppene er sprukne og såre. Men likevel, kanskje er dette en leppepomade som jeg egentlig ikke burde bruke, med tanke på at målet må være at jeg ikke skal måtte bruke den HELE tiden... Er det noen som vet om leppepomader som hjelper på problemmunner, og som man samtidig ikke får et "avhengighetsforhold" til????
Amalthea Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 Mange som sverger til Weleda Everon fra helskost
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Sånn jeg skjønner det, og har erfart selv, er det slik at mineraloljebaserte leppepomader (Blistex, Savex, Lypsyl og hele hurven) kun funker brannslokkende, dvs. at det kjennes bra mens de er på leppene. Men disse har ingen varig fuktende effekt, og derfor må du smøre igjen, og igjen, og igjen... Prøv en leppepomade fra helsekostbutikk, f.eks fra Weleda, Jason eller Dr. Hauschka. Disse inneholder ikke mineraloljer, og etterhvert merker du at du må bruke dem sjeldnere enn du er vant til. Spesielt Weleda sin er bra på dette området, synes jeg.
apple Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Eg vil bare få reklamera for Lip Service frå Lush. Dessverre er det heller kronglete å få tak i denne i Noreg (kan bestilla på nett frå Sverige eller UK, men portoen er ekstremt høg), men skal du innom ein by der dei har Lush, så er det verdt det å leggja turen innom. Lip Service er den einaste leppepomaden eg har prøvd som ikkje gjer leppene mine verre dersom eg ikkje brukar han kontinuerleg. (Eg har ikkje prøvd leppepomadar frå helsekost, og dei er sikkert bra dei og.)
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 Lip Service er knallbra! Bra jeg har tenkt meg til Amsterdam snart.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #6 Skrevet 19. mars 2006 Legger til at lipcocon og dove lipcare ikke inneholder mineralolje og dermed ikke gjør deg avhengig. De er basert på sheasmør og jojoba. Leppepomader fra Body Shop er også basert på naturlige indigrienser og ikke mineralolje.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #7 Skrevet 19. mars 2006 Lipcocon er fra Garnier, oransje tube. Glemte å si det. hehe
Gjest Binna Skrevet 19. mars 2006 #8 Skrevet 19. mars 2006 Jeg bruker mentolatum når jeg har tørre lepper som sprekker. Skal jeg ut i sterk kulde bruker jeg hard lypsyl eller noe lignende. ellers bruker jeg aldri noe
Chihiro Skrevet 20. mars 2006 #9 Skrevet 20. mars 2006 Legger til at lipcocon og dove lipcare ikke inneholder mineralolje og dermed ikke gjør deg avhengig. De er basert på sheasmør og jojoba.← Hva? Garnier og Dove uten noe som helst petrolatum eller paraffinum liquidum? Det har jeg vanskelig for å tro. Selv sverger jeg til Weleda Everon. Decleor lip balm er også bra, men den er i krukke, minuspoeng for det.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #10 Skrevet 20. mars 2006 Hva? Garnier og Dove uten noe som helst petrolatum eller paraffinum liquidum? Det har jeg vanskelig for å tro. Selv sverger jeg til Weleda Everon. Decleor lip balm er også bra, men den er i krukke, minuspoeng for det. ← Ja skjønner din skepsis...siden fuktighetskremmene deres er proppet med dette. Men ja det er faktisk sant. Bare sjekk innholdslista selv. Da garnier kom med lipcocon reklamerte de også for at den var basert på naturlige indigrienser og ikke mineraloljer. Jeg merker ingen avhengighet av disse. men sjekk innholdslista om du ikke tror meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå