Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca. ett år siden var jeg utsatt for en ulykke som gjorde at jeg fikk en skade som har preget meg hele året med til dels mye smerter innimellom, men ikke hele tiden.
Har også hatt følgeplager som også innimellom har vært veldig vonde, men ikke hele tiden. 
Jeg har jobbet nesten fullt og i tillegg drevet med opptrening. 
Jeg har ikke vært så veldig giret på festing i løpet av året, men har vært på noen fester. Et par ganger har jrg kjørt, men stort sett drukket alkohol, men ikke i store mengder. 
Er invitert på fest i morgen der jeg tenker at jeg kommer til å kjøre siden kroppen er litt sliten nå. 
Sa det til mannen, og da svarer han at «Ja, du er jo blitt en tørrpinne etter ulykken «. 
Vet ikke hvorfor egentlig, men kjente jeg ble så såret og lei meg…. er jeg virkelig en tørrpinne bare pga jeg ikke vil drikke så mye alkohol lenger? Fordi jeg har konsentrert meg om å bli bra igjen? Syntes rett og slett det var en råtten ting å si etter han vet hvordan året mitt har vært..

Anonymkode: a8ca7...33d

• Hjerte 33
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min mann ville jeg tenkt det var et forsøk på humor.

Hadde jeg følt det sårende ville jeg sagt det, og vi ville hatt en god prat.

Hvorfor er du sammen med en du automatisk antar sårer deg, og som du heller ikke kan kommunisere med?

Anonymkode: 34f7b...032

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Mannen din er en barnslig dust. Selvfølgelig er du ingen tørrpinne som ikke vil drikke så mye mer. Mye viktigere å fokusere på å bli bra igjen. Du kan jo kalle han en fyllefant og se hva han sier. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde det vært min mann ville jeg tenkt det var et forsøk på humor.

Hadde jeg følt det sårende ville jeg sagt det, og vi ville hatt en god prat.

Hvorfor er du sammen med en du automatisk antar sårer deg, og som du heller ikke kan kommunisere med?

Anonymkode: 34f7b...032

Det var ikke forsøk på verken det ene eller det andre, virker mer som om det bare datt ut av han. 
Han skjønte jeg ble såret og sa han hadde brukt feil ord? Spurte hvilket ord han skulle si, men det visste han ikke. 
TS 

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenk at han er mer opptatt av å ha et vedheng på fest som han kan score sosiale poeng med, enn han er av hvordan sin livspartner har det og hvordan han kan legge til rette for at livet ditt blir så best som mulig, tatt til hensyn for belastningene dine ulykken har gitt deg.  

Anonymkode: e316c...b23

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må jo se ting i kontekst med kroppspråk, personlighet og generell oppførsel. Han kan ha sagt det på en tullete måte, det må du jo selv være i stand til å tolke.
Generelt vil jeg si at livet blir fryktelig kjipt og vanskelig hvis man skal ta seg nær av alt mulig hele tiden og tolke hvert forbanna utsagn i verste mening. Så lenge du er fornøyd med den du er og han er glad i deg som du er, partyjente eller ei, spiller det da vel ingen rolle? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var ikke forsøk på verken det ene eller det andre, virker mer som om det bare datt ut av han. 
Han skjønte jeg ble såret og sa han hadde brukt feil ord? Spurte hvilket ord han skulle si, men det visste han ikke. 
TS 

Slapp av og legg det bak deg. Ikke for å bagatellisere din skade, men mannen din er kanskje litt lei han også. Man blir jo en pårørende når sånt skjer. 

Anonymkode: 7be11...297

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slapp av og legg det bak deg. Ikke for å bagatellisere din skade, men mannen din er kanskje litt lei han også. Man blir jo en pårørende når sånt skjer. 

Ja, det er jo klart det er mannen som er den store taperen i denne situasjonen!!! 
Han må jo få lov til å komme med ufølsomme kommentarer og dytte sine negative følelser over på ts! 

:ironi: 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Han savner deg slik du var før og sa det på en klønete måte. Og du er kanskje litt ekstra hårsår på det området?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt at du ble såret. For en dustete ting å si. Han bør selvfølgelig si unnskyld for en slik håpløs kommentar.

Jeg ville satt meg ned og snakket med han på en rolig måte. Det er ikke greit å si sånn.

Jeg er for øvrig helt uenig i de som mener man skal "slappe av" og ikke ta sånn på vei. Å snakke sånn til den som skal være livspartneren din er rett og slett dårlig gjort.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror det var et dårlig forsøk på humor.

Men om dette plager deg må du prate med mannen din om det. Kommunikasjon er nøkkelen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er jo klart det er mannen som er den store taperen i denne situasjonen!!! 
Han må jo få lov til å komme med ufølsomme kommentarer og dytte sine negative følelser over på ts! 

:ironi: 

Selvsagt er mannen også en taper i denne situasjonen. Han har mistet samboeren slik hun var. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For ca. ett år siden var jeg utsatt for en ulykke som gjorde at jeg fikk en skade som har preget meg hele året med til dels mye smerter innimellom, men ikke hele tiden.
Har også hatt følgeplager som også innimellom har vært veldig vonde, men ikke hele tiden. 
Jeg har jobbet nesten fullt og i tillegg drevet med opptrening. 
Jeg har ikke vært så veldig giret på festing i løpet av året, men har vært på noen fester. Et par ganger har jrg kjørt, men stort sett drukket alkohol, men ikke i store mengder. 
Er invitert på fest i morgen der jeg tenker at jeg kommer til å kjøre siden kroppen er litt sliten nå. 
Sa det til mannen, og da svarer han at «Ja, du er jo blitt en tørrpinne etter ulykken «. 
Vet ikke hvorfor egentlig, men kjente jeg ble så såret og lei meg…. er jeg virkelig en tørrpinne bare pga jeg ikke vil drikke så mye alkohol lenger? Fordi jeg har konsentrert meg om å bli bra igjen? Syntes rett og slett det var en råtten ting å si etter han vet hvordan året mitt har vært..

Skjønner at du har hatt det vanskelig, men altså alt man skal bli krenket og såret over. Tørrpinn er jo et slang uttrykk om folk som ikke drikker og fester noe særlig, så det er ikke feil av han å si det. Han har jo rett?

Anonymkode: 2e631...fef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han mente det ikke vondt så la det gå. Du er nok litt følsom og det er forståelig. 🥰

Anonymkode: 780ec...4ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (9 timer siden):

Selvsagt er mannen også en taper i denne situasjonen. Han har mistet samboeren slik hun var. 

Taperen og Tørrpinnen 😍

Anonymkode: 5f965...cf5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ett år siden, og mannen har allerede vært på flere fester og drukket?

Hva med å finne en partner med sunne interesser?

Tror det er tre år siden min mann tok noen øl.

Anonymkode: dc928...8ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig ble såret av en sånn kommentar, da må det han sa truffet et ømt punkt i deg? Er du redd for å være kjedelig..? Det kan også være at det traff fordi han omtaler ulykken på en sånn måte, litt lettvint og humoristisk, men at du trenger mer omsorg etter noe så alvorlig. Uansett, han bør ta på alvor at kommentaren såret deg.

Anonymkode: 29043...d7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bare ett år siden, og mannen har allerede vært på flere fester og drukket?

Hva med å finne en partner med sunne interesser?

Tror det er tre år siden min mann tok noen øl.

Anonymkode: dc928...8ec

En tørrpinn med andre ord😀

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dette er en bra ting, ts. Hvordan vil du selv si at du har forandret deg siden før ulykken? Var du mer livlig, bekymringsløs, festlig, sosial osv. før? Kan du ha forståelse for at mannen din, som kanskje likte disse sidene av deg veldig godt, kan synes det er vondt at du har lagt dem bort? Synes du selv det er vondt? For da er dere jo enig, og det er jo bra?

Kanskje dette kan være en åpning for en skikkelig samtale om dette, hvor begge kan være ærlig. Han må få lov å ha følelser han også. Husk at hvis man er sammen med noen som blir fornærma om man forteller hvordan man har det, så vil man slutte å dele det, for å unngå konflikten. Det kan fort skje om du er nærtagen rundt ting som er rotet i ulykken.

Anonymkode: 1f327...80a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...