Gå til innhold

Hva skal jeg si? I stedet for å ghoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for en fin kveld i går. 
Dette føles skikkelig ugreit å si, og kanskje det bare er meg og mine sanser, men fornemmet en del ubehagelig lukt, og tenker at det er noe du bør få sjekket opp. 

i mellomtiden treffer jeg deg gjerne for en kaffe etc, men i frykt for kjønnssykdommer og lignende tror jeg ikke jeg vil involveres seksuelt før jeg er trygg på at du ikke har sykdommer etc. 

Anonymkode: 20491...0fd

Enig i det uthevende (som jeg har gjort en liten redigering i). Det som kommer etter (som ikke er uthevet) er best å droppe, da TS sier han ikke ønsker å fortsette relasjonen kvinnen. Da utsetter han bare avvisningen til senere, og gjør det vanskeligere for seg selv. 

Ville heller avsluttet med noe ala det @Spirenskrev:

Spiren skrev (27 minutter siden):

Skriv at det har vært hyggelig og bli kjent med henne men at du føler at kjemien ikke helt er der og derfor velger å avslutte tidlig. Skriv at du ønsker henne det beste fremover.

Kanskje også bedre å snu om på det. Avvisningen først, og så tilleggsbemerkning om lukt og at det kan være greit for henne å ta en sjekk.

Endret av Stjertmeis
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (22 minutter siden):

Jeg har også vulva og vagina. Såpe fjerner fett,svette og bakterier. Det gjør ikke vann.

Jeg hatt BV én gang, og man merker lett forskjell på BV og dårlig hygiene. De aller fleste har dårlig hygiene.

Eh… nei, tror ikke du er kvinne😆 gå på vits og kjøp deg kit med såpe og underlivsdeo med lukt av 🥥 

har du ubalanse så stapper du ikke såpe opp i hønemor.

Anonymkode: 2f0e9...b9b

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eh… nei, tror ikke du er kvinne😆 gå på vits og kjøp deg kit med såpe og underlivsdeo med lukt av 🥥 

har du ubalanse så stapper du ikke såpe opp i hønemor.

Anonymkode: 2f0e9...b9b

Hvorfor i all verden skulle jeg lyve om å være kvinne?

Asan og Dr. Greve er vanlig for begge kjønn. Å ikke vaske bort urin, fett,svette og bakterier er uhygenisk.

Det er foresten ingen som har sagt at man skal stappe såpe opp i vagina. Det er snakk om nødvendig vask av vulva. Er du svært ung eller? Man skiller skarpt mellom vulva og vagina.

Endret av Macro
  • Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden skulle jeg lyve om å være kvinne?

Asan og Dr. Greve er vanlig for begge kjønn. Å ikke vaske bort urin, fett,svette og bakterier er uhygenisk.

Det er foresten ingen som har sagt at man skal stappe såpe opp i vagina. Det er snakk om nødvendig vask av vulva. Er du svært ung eller? Man skiller skarpt mellom vulva og vagina.

Da er det veldig merkelig at alle gynokologer anbefaler å vaske med KUN VANN? Selv bruker jeg litt Asan riktignok, Dr Greve gir meg sopp. Generelt kan såpe, selv de tilpasset underliv, forverre ubalanse i underlivet og gi større problem med lukt.

TS: jeg skjønner at det er ubehagelig, men her må du rett og slett være ærlig. Om lukta er så intens som du beskriver så er det ikke bare dårlig hygiene. Hun trenger å få sjekket dette. Støtter forslaget fra stjertmeis. Ja, kanskje hun blir flau og litt såret. Men i det minste kan hun da ta tak i det og slippe å bli dumpet på samme grunnlag igjen.

Anonymkode: 3e184...651

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det veldig merkelig at alle gynokologer anbefaler å vaske med KUN VANN? Selv bruker jeg litt Asan riktignok, Dr Greve gir meg sopp. Generelt kan såpe, selv de tilpasset underliv, forverre ubalanse i underlivet og gi større problem med lukt.

TS: jeg skjønner at det er ubehagelig, men her må du rett og slett være ærlig. Om lukta er så intens som du beskriver så er det ikke bare dårlig hygiene. Hun trenger å få sjekket dette. Støtter forslaget fra stjertmeis. Ja, kanskje hun blir flau og litt såret. Men i det minste kan hun da ta tak i det og slippe å bli dumpet på samme grunnlag igjen.

Jeg har aldri vært til en gynekolog som har bedt meg la være å vaske meg. Eneste jeg har fått beskjed om var pause under BV for 15+ år siden. Men at folk velger å stinke er ikke mitt problem. Er ikke i en alder lenger der jeg bor tett på uhygieniske folk, og jeg og mannen er like renslige og har sunne underliv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Man vasker da vulva med såpe på lik linje som man vasker resten av kroppen. Det er en kjent sak at man ikke vasker vagina med såpe da det skaper ubalanse i PH-nivå, men det er jo noe helt annet enn å vaske vulva grundig. Har aldri hatt BV eller sopp. 
Ikke rart TS reagerer om daten kun bruker vann til å skylle bort mensen, utflod, "gammel moro", svette... Yikes. 
Har du prøvd å vaske armhulene med kun vann? Prøv og lukt om svettelukten forsvant. 

Anonymkode: 2b055...0cd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (På 4.7.2025 den 10.31):

Møt henne for kaffe og gi henne en flaske intimsåpe med fin sløyfe på. Si at du ikke ønsker å ta forholdet videre men håper gaven kan være til hjelp for fremtiden.

Svært mange tror desverre det holder å vaske nedentil med vann. De kjrnner ikke egen stank. I det færreste tilfeller er det er helseproblem men et hygieneproblem.

Synes dette var et fint forslag. Du kan selvfølgelig risikere at hun blir fly forbanna så det må du være forberedt på. Da har du i det minste vært ærlig og med gode intensjoner, slik jeg opplever det. 

Anonymkode: 72d46...e60

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det lukter råtten fisk, så har hun bakteriell vaginose. Da er det ikke nødvendigvis et hygieneproblem. Hvis du er et skikkelig menneske, er du ærlig og sier fra på en høflig måte at det lukter vondt av henne nedentil. Ikke ghoste. Ikke pakke det inn i bomull. 

Anonymkode: 04155...ea1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forståelig at det var en nedtur, som også gir nedtur også i følelser og forelskelse. Men hvis du liker dama, personligheten og alt ellers, så skal du ikke ta for gitt at dette er en varig "lidelse". Hun har antagelig bakteriell vaginose. Fikses med stikkpiller i 3 dager.

Det er en lukt, gjerne som av gammel fisk, som kommer frem når man har sex. Derfor kan hun ha det uten å være klar over det selv. Og det betyr heller ikke dårlig hygiene. 

Om du ikke orker å gi dette noe mer sjanse, mener jeg det er best å si "beklager, men jeg følte ikke den klaffen mellom oss". Eller bare date henne en gang til, uten å ha sex, og si det da. Det synes jeg er aller fineste måte å gjøre det på. 

Anonymkode: 5cc82...273

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 13.20):

Det verserer noen helt sprø feilforståtte, eller feilformidlede, folkeopplysninger her. Det gynekologene egentlig mener med å ikke bruke såpe er at man IKKE skal vaske vaginaen med såpe. Altså ingen såpe skal INN og opp noe sted. Men på utsiden, og bak, må man selvfølgelig vaske seg med såpe. Intimsåpe, som er laget for det formål. 

Og derav har vi fått en nasjon unge kvinner som tror såpe er livsfarlig. 

Men den lukten som ts beskriver er ikke bare vann-vask-lukt. Det må være bakteriell vaginose. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type lukt var det? Er det mulig hun har bakteriell vaginose. 

Synes det er kjipt av deg at du ikke stoppet sexen, når du holdt på å brekke deg. Du kunne stoppet og sagt "beklager, dette er nok ikke noe artig å høre, men det lukter av deg." hvis hun nylig hadde tatt en dusj så kunne du foreslått bakteriell vaginose, ikke alltid en merker det selv. 

Siden du gjennomførte det, så ... hmm ... jeg tror dog hun har best i lengden av å vite at det handlet om lukt. Men vanskelig å gjøre det på en måte som ikke er støtende. IKKE gi noen intimsåpe, herregud, ikke ta fra henne den stoltheten. 

Anonymkode: 8bf7b...51d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Synes dette var et fint forslag. Du kan selvfølgelig risikere at hun blir fly forbanna så det må du være forberedt på. Da har du i det minste vært ærlig og med gode intensjoner, slik jeg opplever det. 

Anonymkode: 72d46...e60

Det er absolutt ikke fint. Det å gi en annen VOKSEN person intimsåpe, med sløyfe på, på et offentlig sted det er å henge og latterliggjøre vedkommende. Sånt gjør en ikke. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 10.23):

Hei, 

har datet en dame en stund nå og vi har fått en veldig fin tone. Nå hadde vi sex for første gang i går, og det er den mest ubehagelige sexen jeg har hatt noen gang… på grunn av lukt. Hun luktet så kraftig og dårlig i underlivet - fylte hele rommet, og flere ganger holdt jeg på å brekke meg. Jeg hadde mest lyst til å bare løpe avsted, men holdt ut for å ikke såre henne.

Jeg kjenner at dette var en såpass stor nedtur at jeg har mistet interessen for å date henne videre. Hvordan bør jeg avslutte dette? 

Anonymkode: f080f...87d

Jeg blir nyskjerrig: hva om det ikke hadde luktet av underlivet hennes? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvilken type lukt var det? Er det mulig hun har bakteriell vaginose. 

Synes det er kjipt av deg at du ikke stoppet sexen, når du holdt på å brekke deg. Du kunne stoppet og sagt "beklager, dette er nok ikke noe artig å høre, men det lukter av deg." hvis hun nylig hadde tatt en dusj så kunne du foreslått bakteriell vaginose, ikke alltid en merker det selv. 

Siden du gjennomførte det, så ... hmm ... jeg tror dog hun har best i lengden av å vite at det handlet om lukt. Men vanskelig å gjøre det på en måte som ikke er støtende. IKKE gi noen intimsåpe, herregud, ikke ta fra henne den stoltheten. 

Godt mulig det var kjipt av meg, men som jeg sa ble jeg satt helt ut, jeg var virkelig ikke forberedt på dette. Første gang tenkte jeg at dette var et engangstilfelle, andre gang fikk jeg vite at dette ikke var et engangstilfelle. 
Så, jeg tok til meg rådene og var ærlig. Tenkte også at hun fortjente å få muligheten til å gjøre noe med dette om hun ikke selv var klar over det. Det ble virkelig ikke godt mottatt, og jeg fikk høre at det var jeg som luktet vondt, at jeg var skikkelig ekkel og burde finne ut hva som var galt med meg. Jaja, da var dette ute av verden

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (19 timer siden):

Jeg blir nyskjerrig: hva om det ikke hadde luktet av underlivet hennes? 

Om det ikke hadde luktet ville det vært en helt annen opplevelse, det sier vel seg selv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Godt mulig det var kjipt av meg, men som jeg sa ble jeg satt helt ut, jeg var virkelig ikke forberedt på dette. Første gang tenkte jeg at dette var et engangstilfelle, andre gang fikk jeg vite at dette ikke var et engangstilfelle. 
Så, jeg tok til meg rådene og var ærlig. Tenkte også at hun fortjente å få muligheten til å gjøre noe med dette om hun ikke selv var klar over det. Det ble virkelig ikke godt mottatt, og jeg fikk høre at det var jeg som luktet vondt, at jeg var skikkelig ekkel og burde finne ut hva som var galt med meg. Jaja, da var dette ute av verden

Det var en rar reaksjon på en ærlig beskjed. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er trolig bakteriell vaginose - og forbigående! Greit å ha i bakhodet at hun sikkert ikke er uhygienisk - og om dette er noe som gjør at TS kan være interessert i å date videre. 

Anonymkode: b373c...aae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er trolig bakteriell vaginose - og forbigående! Greit å ha i bakhodet at hun sikkert ikke er uhygienisk - og om dette er noe som gjør at TS kan være interessert i å date videre. 

Anonymkode: b373c...aae

Det tviler jeg på, etter responsen ts fikk av å si det til damen.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hun ble nok kjempe flau og prøver å få skylden over på deg fordi det er enklere. Syns likevel det er bra at du ga beskjed. Da har hun iallefall muligheten til å gjøre noe med det. 

Men, en årsak kan også være at deres bakteriesammensetning ikke fungerer og at den blandingen skapte dårlig lukt. Det er jo rett og slett noen som kjemisk ikke passer sammen…

Anonymkode: 608f4...516

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om det ikke hadde luktet ville det vært en helt annen opplevelse, det sier vel seg selv?

Okey så det hadde potensielt vært en bra opplevelse? Jeg spør fordi jeg tenker lukt er noe som mest sannsynlig kan fikses, det kan gjøres noe med. Da er det synd hvis alt annet klaffet, og noe som kanskje er lett å løse blir årsaken til at du avslutter. 
Edit: ser nå at du tok det opp med henne og det ble dårlig mottatt, det var synd.. 

Endret av Raven.Writingdesk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...