AnonymBruker Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Jeg har fått utskrevet Kvetipin for søvn. Er det noen som har erfaring å dele fra denne medisinen? Hvor lang tid tar det før man kan merke bedring? Anonymkode: 4c44a...748
Lofilteret Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli Hvis du med bedring mener blir søvnig, så varierer det hos meg (aner ikke hvorfor) innenfor 30 min til halvannen time. Om du ikke merker effekt i det hele tatt, så ville jeg forsøkt en høyere dose (kanskje høre med legen din først).
AnonymBruker Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli Lofilteret skrev (15 minutter siden): Hvis du med bedring mener blir søvnig, så varierer det hos meg (aner ikke hvorfor) innenfor 30 min til halvannen time. Om du ikke merker effekt i det hele tatt, så ville jeg forsøkt en høyere dose (kanskje høre med legen din først). Takk. Jeg sovner lett, men våkner veldig raskt igjen og får ikke sove. Trenger derfor ikke nødvendigvis å bli søvnig, men å holde søvnen lenger. Er redd for bivirkninger, merker du noe til det? Anonymkode: 4c44a...748
AnonymBruker Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk. Jeg sovner lett, men våkner veldig raskt igjen og får ikke sove. Trenger derfor ikke nødvendigvis å bli søvnig, men å holde søvnen lenger. Er redd for bivirkninger, merker du noe til det? Anonymkode: 4c44a...748 Hvis det ikke fungerer særlig godt så bør du tilbake til legen din og diskutere alternativer. Denne medisinen bør fungere godt hvis du skal stå på den. Du trenger ikke være redd for bivirkninger, du vil merke det dersom du får noen og da vil du kunne gjøre et valg om du synes de akkurat du får er akseptabelt eller ikke. ❤️ Anonymkode: 133b8...52b
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takk. Jeg sovner lett, men våkner veldig raskt igjen og får ikke sove. Trenger derfor ikke nødvendigvis å bli søvnig, men å holde søvnen lenger. Er redd for bivirkninger, merker du noe til det? Anonymkode: 4c44a...748 Jeg har aldri prøvd denne medisinen, men annen medisin i samme sjanger. Opplevde så mye bivirkninger at jeg måtte slutte. Det er også slik at alle vil ha forskjellige erfaringer med et og samme preparat, så selv om medisinen er feil for noen, kan det være riktig for deg. Og omvendt. Kvetiapin er jo et antipsykotium så vidt jeg vet, har du prøvd mildere preparater tidligere? Anonymkode: d8318...707
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri prøvd denne medisinen, men annen medisin i samme sjanger. Opplevde så mye bivirkninger at jeg måtte slutte. Det er også slik at alle vil ha forskjellige erfaringer med et og samme preparat, så selv om medisinen er feil for noen, kan det være riktig for deg. Og omvendt. Kvetiapin er jo et antipsykotium så vidt jeg vet, har du prøvd mildere preparater tidligere? Anonymkode: d8318...707 Ja, må prøve og se. Har prøvd imovane og seroquel før uten effekt. Legen mente vi skulle prøve dette nå. Anonymkode: 4c44a...748
AnonymBruker Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, må prøve og se. Har prøvd imovane og seroquel før uten effekt. Legen mente vi skulle prøve dette nå. Anonymkode: 4c44a...748 Seroquel er det samme som kvetiapin? Dette gir ikke mening. Anonymkode: 05646...69f 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli Jeg har gått på det i kort tid pga søvnvansker. Hjalp meg godt Anonymkode: 15139...a9e
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Seroquel er det samme som kvetiapin? Dette gir ikke mening. Anonymkode: 05646...69f Er det? Oi. Takk for at du sa ifra! Da må jeg snakke med legen igjen. Anonymkode: 4c44a...748
Ytdhd Skrevet 4. juli #10 Skrevet 4. juli Jeg slet veldig med ekstrem søvnighet til langt ut på dagen, selv om jeg fikk sove fortere av medisinen. Var ikke noe for meg 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #11 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det? Oi. Takk for at du sa ifra! Da må jeg snakke med legen igjen. Anonymkode: 4c44a...748 Ja, men det burde jo legen vite. Tror du legen har glemt at du allerede har prøvd det? Hvis du ikke har prøvd Alimemazin kan jeg anbefale det. Anonymkode: 05646...69f
AnonymBruker Skrevet 4. juli #12 Skrevet 4. juli Personlig syntes jeg det var helt grusomt. Fikk riktignok sove, men var helt satt ut til langt på dag, sovnet om jeg satte meg ned, var skikkelig sløv. Om jeg tar under en halv tablett kan det gå bra, men jeg føler meg fortsatt sløvet. Uten søvn er jeg fortsatt klar i hodet i det minste. Ville nok ikke satt meg bak et ratt, men føler meg grei. Melatonin er mitt kompromiss, søvnen jeg får er mer sammenhengende og jeg blir ikke sløv. Anonymkode: 33a0b...3ec
AnonymBruker Skrevet 4. juli #13 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men det burde jo legen vite. Tror du legen har glemt at du allerede har prøvd det? Hvis du ikke har prøvd Alimemazin kan jeg anbefale det. Anonymkode: 05646...69f Ja, han må ha glemt det. Veldig glad dere hjalp meg å finne ut av det. Jeg får snakke med ham om alternativer, takk for tips! Anonymkode: 4c44a...748
AnonymBruker Skrevet 4. juli #14 Skrevet 4. juli Quetiapin har veldig ulik virkning på folk. Hva andre har erfart har lite nytteverdi for deg. Anonymkode: 24a88...d52
AnonymBruker Skrevet 4. juli #15 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk. Jeg sovner lett, men våkner veldig raskt igjen og får ikke sove. Trenger derfor ikke nødvendigvis å bli søvnig, men å holde søvnen lenger. Er redd for bivirkninger, merker du noe til det? Anonymkode: 4c44a...748 Quetiapin har vektøkning som bivirkning for mange. Jeg brukte den i et halvt år, og la på meg litt over en kilo i måneden. Etter seks kilo sa jeg stopp og kuttet den ut. Orket ikke bli tjukkere. Hvor lang tid det tar før Quetiapin virker om kvelden, avhenger av hva du har spist, hvor mye mat du har i magen (som tabletten blandes med) og hvor lenge siden det er du spiste sist. Den virker fortest på tom mage, eller nesten tom mage. Jeg byttet til noe annet. Anonymkode: 7dd5f...fb2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #16 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Quetiapin har veldig ulik virkning på folk. Hva andre har erfart har lite nytteverdi for deg. Anonymkode: 24a88...d52 Forstår det, men fikk hjelp i tråden med andre navn på denne medisinen. Det viser seg at jeg ikke tåler den og aldri burde fått den utskrevet av legen. Er veldig glad jeg fikk info om det her inne, når legen min glemte at jeg ikke tåler den. Anonymkode: 4c44a...748 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #17 Skrevet 4. juli Vær forberedt på vektøkning. Og avhengighet. Si hva dere vil, men de er svært avhengighetsskapende. Kjenner flere som bruker de fast. Alle gikk opp i vekt mellom 10 og 50 kg. Alle sliter med å slutte på de, og får skjelvinger, uro, hjertebank og kvalme hvis de trapper ned. At denne drittpilla gis mot søvnproblemer burde vært forbudt! Anonymkode: fa3b9...b37
AnonymBruker Skrevet 4. juli #18 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gått på det i kort tid pga søvnvansker. Hjalp meg godt Anonymkode: 15139...a9e Jeg også. Slet med insomnia og hadde vært "våken" i over en måned da jeg prøvde dette. Jeg brukte det som en "nullstillingsknapp" og etter kort tid trengte jeg ikke ta det mer. Fungerte veldig godt, ingenting annet jeg har prøvd har hatt så god virkning. Anonymkode: e24f8...2ac
AnonymBruker Skrevet 4. juli #19 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vær forberedt på vektøkning. Og avhengighet. Si hva dere vil, men de er svært avhengighetsskapende. Kjenner flere som bruker de fast. Alle gikk opp i vekt mellom 10 og 50 kg. Alle sliter med å slutte på de, og får skjelvinger, uro, hjertebank og kvalme hvis de trapper ned. At denne drittpilla gis mot søvnproblemer burde vært forbudt! Anonymkode: fa3b9...b37 Nå har TS funnet ut at hun har blitt gitt feil medisin av fastlegen så da skal hun uansett ikke bruke dette mer. Anonymkode: 133b8...52b
AnonymBruker Skrevet 4. juli #20 Skrevet 4. juli Bra du fant ut av det, TS. Håper du kan få noe annet som fungerer. Jeg bruker ganske høy dose seroquel selv for søvn, gjort veldig lenge. Ingen bivirkninger, heller ikke vektøkning. Anonymkode: 1cba0...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå