Gå til innhold

Føler meg sett ned på pga antall sex partnere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skrev ett annet innlegg her for litt siden om en jeg dater som mente jeg har lave verdier fordi jeg tidligere har hatt sex uten tanke om ett forhold. Og dette bringer meg til ett nytt spørsmål.

Hva tenker DU om folk som har sex uten tanke om videre forhold? Som har ons eller bare har skiftet sexpartner flere ganger? 

jeg selv har inni meg en tanke om at jeg ikke hadde ønsket en kjæreste som har hatt mange sexpartnere tidligere. Og kan tenke «oi så mange kunne ikke jeg ligget med helt uten videre» samtidig ville det aldri falt meg inn å si dette høyt på fest eller annet sted uten å understreke sterkt at jeg uansett syns alle andre skal få ha sex med akkurat så mange de selv ønsker. Fordi jeg syns at selv om det er lov å si hva man ville hatt som egne preferanser i forhold til hvor mange en partner hadde ligget med tidligere, så syns jeg det er helt unødvendig å gi folk følelsen av at antall sexpartnere definerer deg eller at man skal skamme seg over det. Så da lurer jeg på hva er akkurat dine tanker om andres bodycount? Syns du de med høy bodycount fortjener å gå rundt å skamme seg over det? Selv om de kanskje har følt det riktig og faktisk har hatt mange fine sexuelle opplevelser? Syns du de som ikke finner en de ønsker å dele livet sitt med ikke fortjener å oppleve dine seksuelle opplevelser likevel? I såfall begrunn hvorfor du syns dette

Anonymkode: 198f3...dd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble overskriften litt feil da men men

Anonymkode: 198f3...dd7

Skrevet

At folk har en del sexpartnere er helt vanlig. Men jeg tror mange reagerer når man passerer flere enn 25-30. spesielt om vedkommende også har hatt mange forhold. Det viser at vedkommende ikke klarer å binde seg til en partner. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke ned på noen basert på hvor mange de har hatt sex med. Men det har noe å si for om jeg selv ville vurdert dem som partner. På samme måte som jeg ikke ville vært komfortabel i et forhold hvor partneren stadig flørter med andre, selv om de kanskje ikke legger noe videre i det.

Anonymkode: 45f09...82d

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke ned på noen basert på hvor mange de har hatt sex med. Men det har noe å si for om jeg selv ville vurdert dem som partner. På samme måte som jeg ikke ville vært komfortabel i et forhold hvor partneren stadig flørter med andre, selv om de kanskje ikke legger noe videre i det.

blir det ikke litt feil å si "jeg ser ikke ned på deg, men jeg ville ikke valgt deg?" fordi det indirekte betyr at de ikke er god nok for deg? 

Anonymkode: 9f053...d26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

blir det ikke litt feil å si "jeg ser ikke ned på deg, men jeg ville ikke valgt deg?" fordi det indirekte betyr at de ikke er god nok for deg? 

Nei, på samme måte som jeg ikke ville valgt en av samme kjønn (jeg er heterofil) eller en som har fundamentalt andre verdier enn meg. Jeg ser ikke ned på folk bare fordi jeg ikke kunne tenke meg dem som partner.

Når det gjelder sexpartnere, handler det dessuten ikke så mye om å være "god nok" for meg, men at jeg selv skal føle meg trygg og tilstrekkelig. Hvis jeg er nummer 325 i rekka av sexpartnere ville jeg være redd for å ikke være like proff i senga som alle de andre, jeg ville være redd for at hun skulle bli lei av meg, og jeg ville være redd for at sex for henne ikke ville være helt løsrevet fra kjærlighet. Om noen med høy body count hadde ønsket å ha sex tidlig i forholdet ville jeg vært usikker på om det var meg hun ønsket, eller om hun bare trengte et knull. Det finnes mange som lever helt greit med sånt, som til og med inviterer andre sexpartnere inn i forholdet, er swingers og tenner på tanken om at partneren har sex med andre. Fint for dem.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dømmer absolutt ingen basert på antall sexpartnere. Ikke en gang Rune Rudberg og Bonnie Blue. Jeg ville ikke hatt sex med de, men synes det er viktig at alle gjør sin egen greie, og ikke lar seg påvirke av andre til å ligge verken mer eller mindre enn hva man selv ønsker. Man har kun ett liv, nyt det. Ikke gå rundt og tenk på hva du ikke skal gjøre for å tekkes andre. Bare beskytt seg og vær forsiktig med hvem du er alene med.

Så må man tåle at sexpartner-antallet påvirker hvem du kan få som partner. Selv har jeg verken kjempelyst på en mann som har mindre enn 5 eller flere enn 100. Jeg vil han skal ha opplevd litt og ikke få 40-årskrise der han lurer på hvorfor han ikke pulte mer som ung. Men vil heller ikke at han skal ha vært helt ukritisk til hvem han går til sengs med, og jeg bare blir en av titalls.

Om jeg mister en mann som synes jeg er for liberal kunne jeg ikke gitt mer f i. Da er jo ikke han noe for meg heller så hva slags tap skulle det være? Det er nok av bra menn som verdsetter at en kvinne har levd livet som hun ønsker. Og jeg har ikke noe voldsomt høyt antall jeg altså, de jeg har hatt sex med kan jeg kjenne igjen og prate med på gata.

Anonymkode: 394ef...347

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg tenker at man kan definere all sex før et forhold som utroskap dersom man ønsker det. Men det er slitsomt 

Personlig tenker jeg at man må være konsekvent. Helt greit å ha hatt sex med andre, men da kan man ikke forvente at en partner ikkr skal få gjøre det samme mens man er sammen. Alternativt må man spare seg.

Og har man sex med en som har andre politiske oppfatninger støtter man opp om det, og er ikke noe bedre selv. Man er ikke bedre enn sin verste sexpartner. 

Sist, men ikke minst må man jo tenke risiko rundt resistente bakterier, virus osv. Helt greit å være risikovillig, men det er ikke forenlig med barneoppdragelse 

Endret av Majer
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri ville datet noen som hadde hatt sex med mange, syns det er kvalmt og du er brukt opp, ser for meg masse vorter og grønn utflod

Anonymkode: 81815...848

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, på samme måte som jeg ikke ville valgt en av samme kjønn (jeg er heterofil) eller en som har fundamentalt andre verdier enn meg. Jeg ser ikke ned på folk bare fordi jeg ikke kunne tenke meg dem som partner.

Når det gjelder sexpartnere, handler det dessuten ikke så mye om å være "god nok" for meg, men at jeg selv skal føle meg trygg og tilstrekkelig. Hvis jeg er nummer 325 i rekka av sexpartnere ville jeg være redd for å ikke være like proff i senga som alle de andre, jeg ville være redd for at hun skulle bli lei av meg, og jeg ville være redd for at sex for henne ikke ville være helt løsrevet fra kjærlighet. Om noen med høy body count hadde ønsket å ha sex tidlig i forholdet ville jeg vært usikker på om det var meg hun ønsket, eller om hun bare trengte et knull. Det finnes mange som lever helt greit med sånt, som til og med inviterer andre sexpartnere inn i forholdet, er swingers og tenner på tanken om at partneren har sex med andre. Fint for dem.

men du sier ikke til en homofil at jeg kunne aldri valgt deg fordi jeg er hetrofil, men jeg ser ikke ned på din homofile legning altså.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde aldri ville datet noen som hadde hatt sex med mange, syns det er kvalmt og du er brukt opp, ser for meg masse vorter og grønn utflod

du kan logge av nå ❤️ 

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

men du sier ikke til en homofil at jeg kunne aldri valgt deg fordi jeg er hetrofil, men jeg ser ikke ned på din homofile legning altså.. 

Nei, jeg går jo ikke rundt og sier til folk flest at jeg ikke kunne tenke meg å være i et forhold med dem.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor må man fortelle folk hvor mange man har ligget med? Jeg gjør ikke det 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

-Jeg skjønner ikke hvorfor man spør om dette, annet enn at man egentlig er veldig usikker og ser det som en slags konkurranse der man gis rett til å dømme seg selv eller andre.

-Jeg skjønner ikke hvorfor man svarer på dette.

-Jeg skjønner ikke hvorfor man skal sitte og angre på livet og valgene man tok der og da.

Hva så om man har latt seg sjarmere, eller ønsket å erobrere (eller hva enn motivet er).

Dømmer du deg selv, så graver du din egen grav. Dette temaet føler jeg ene og alene dukker opp fordi noen ønsker å opprettholde «Hore eller Madonna»-synet på kvinner, mens menn som ligger mye stadig øker status.

På vegne av kvinner generelt, så get the fuck over it.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg virkelig ikke. Eksen hadde mellom 80-120 og mannen nå har under 5.

Anonymkode: fc60a...45f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke det samme. Man har preferanser som sier noe om hva man liker uten at man ser ned på det som ikke tilfredsstiller preferansen.

• Liker 2
Skrevet
Rotemor skrev (2 minutter siden):

-Jeg skjønner ikke hvorfor man spør om dette, annet enn at man egentlig er veldig usikker og ser det som en slags konkurranse der man gis rett til å dømme seg selv eller andre.

-Jeg skjønner ikke hvorfor man svarer på dette.

-Jeg skjønner ikke hvorfor man skal sitte og angre på livet og valgene man tok der og da.

Hva så om man har latt seg sjarmere, eller ønsket å erobrere (eller hva enn motivet er).

Dømmer du deg selv, så graver du din egen grav. Dette temaet føler jeg ene og alene dukker opp fordi noen ønsker å opprettholde «Hore eller Madonna»-synet på kvinner, mens menn som ligger mye stadig øker status.

På vegne av kvinner generelt, så get the fuck over it.

Tull. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må aldri si til noen hvor mange sex partnere du har hatt 😅 det er ingen som har krav på å vite det. Møter jeg en ny fyr tenker jeg aldri på hvor mange han kan ha ligget med, det er for meg og har ingenting å si for vårt forhold som er her og nå. ( eneste jeg forventer er at vedkommende er fri fra sykdommer/snitte , og er ærlig om det) 

Anonymkode: b775d...6a0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

du kan logge av nå ❤️ 

Jeg sa bare MIN mening om hva jeg ville valgt til partner, det må du tåle. ❤️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste har hatt sex uten i seriøst forhold, hovedsaklig faste sexpartnere. Men han prater ikke om det på den måten, liksom skrytete at det var ei fin tid med flotte opplevelser. Han sier ikke noe negativt, heller, men fokuset hans er nå og vårt sexliv. Iblant snakker han om enkelte liksom artige ting, ellers ting han savna i den perioden. Og han sier at han noen år før han møtte meg, ble bevisst på hva han så etter og trengtes i en partner/kjæreste. Og da så spesifikt etter dette, noe som egentlig gjorde han frustrert fordi han da la mer i det som ikke fungerte på sikt. 

En som hadde hatt sex med mange og et uproblematisk forhold til det, da hadde jeg tenkt at vi nok var for ulike. Selv har jeg nesten bare hatt sex i lange, seriøse forhold, og nesten aldri ons. Jeg har gjerne sex på 1.date om det kjennes rett, men da er det ofte starten på et forhold, ikke en gøy historie. 

Anonymkode: c7080...1c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...