Gå til innhold

Er det å ha sex med noen, løsningen på dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har opplevd den siste tiden økt sexlyst. Har prøvd å onanere flere ganger daglig for å løse dette og dempe lysten, men det virker som det ikke har noen effekt. Er også en stund siden jeg hadde sex og ønsker ikke finne meg noen kun for dette. Men er det slik at sex med noen er eneste løsningen på dette? Har tidligere hatt slike perioder og etter å ha hatt sex var det helt fint. Da «trengte» jeg det ikke på en stund. Trodde det å onanere skulle funke på samme måte. Jeg får orgasme hver gang, men lysten minker ikke? Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 70cbc...af9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare prøvd det ut 

Anonymkode: 72e43...bd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er kvinne og har opplevd den siste tiden økt sexlyst. Har prøvd å onanere flere ganger daglig for å løse dette og dempe lysten, men det virker som det ikke har noen effekt. Er også en stund siden jeg hadde sex og ønsker ikke finne meg noen kun for dette. Men er det slik at sex med noen er eneste løsningen på dette? Har tidligere hatt slike perioder og etter å ha hatt sex var det helt fint. Da «trengte» jeg det ikke på en stund. Trodde det å onanere skulle funke på samme måte. Jeg får orgasme hver gang, men lysten minker ikke? Noen som har erfaring? 

Du bytter bare ut en avhengighet med en annen...

Så tror ikke det hjelper sånn sett. Avhengighet er avhengighet og den er den samme uansett hva det gjelder...

Eneste er at du får muligheten til å dele det med noen andre. Noen syns det er fint, mens andre ikke. 

Bare pass på deg selv er mitt råd ❤️

Skrevet

Det er komplett umulig å svare på for andre. Jeg skal i alle fall være forsiktig med å ta på meg moralsk ansvar for at du tar deg en tur på karusellen og så kjennes du kanskje råtten på innsiden.

Imidlertid: Det du skriver handler ikke oom at det er en bestemt person du vi ha og som vekker denne lysten. Du er generelt i beit for den ømheten/ intimiteten/ bruken/ gjennomgangen som du lengter etter. Da har du i grunnen bare en måte å få lengselen oppfyllt på.

Om det vil dempe lysten, om du vil føle deg tilfredsstilt for ei stund, ja du vil vel det. Men om det vil dempe lysten. Vet ikke.

Hos oss menn er det imidlertid slik, at ved noe tids avhold, så dempes både lyst og evne - sølibatet gjør aseksuell. Man blir munk, og munken sitter i når man evt. skal begynne på igjen. Så hvis man skal bli kvitt trangen, må man gå cold turkey og bare ikke pule.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men er det slik at sex med noen er eneste løsningen på dette?

Dette er individuelt, så bare én måte å finne det ut på.

AnonymBruker
Skrevet

Løsningen vil være avholdenhet framfor å fore en psykisk avhengighet. 

Anonymkode: 9242a...2a0

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det å spise når man er sulten?

Anonymkode: 8f940...bcd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet med casual sex? Helt topp det. Unngår du det fordi du vet at du ikke klarer å tiltrekke deg seksuelt attraktive menn?

Anonymkode: f109a...7ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du sier noe der 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet med casual sex? Helt topp det. Unngår du det fordi du vet at du ikke klarer å tiltrekke deg seksuelt attraktive menn?

Anonymkode: f109a...7ed

Er bare at jeg ikke ønsker å ligge rundt og tenkte at det å gjøre jobben selv ville være bedre. Nei, heldig der som ikke har et problem med å få attraktive menn 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Løsningen vil være avholdenhet framfor å fore en psykisk avhengighet. 

Anonymkode: 9242a...2a0

Har du lest innlegget? Handler ikke om avhengighet

AnonymBruker
Skrevet
Irak skrev (12 timer siden):

Du bytter bare ut en avhengighet med en annen...

Så tror ikke det hjelper sånn sett. Avhengighet er avhengighet og den er den samme uansett hva det gjelder...

Eneste er at du får muligheten til å dele det med noen andre. Noen syns det er fint, mens andre ikke. 

Bare pass på deg selv er mitt råd ❤️

Dette er ikke snakk om avhengighet

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Som singel og uten en herremann, vil nok sexlysten føre til mye onani.. Jeg klarer liksom ikke skjønne probleme ditt

Å onanere mere for å dempe sexlysten fungerer motsatt, for da får du bare mere sexlyst. Årsaken til det, er at du produsere mere hormoner som gir deg sexlyst. Det eneste virkemiddelet er å slutte å onanere, da vil kroppen produsere mindre hormoner.. 🤔
Men å slutte å onanere til nesten null sexlyst, er en viss risiko hvis du nærmer deg 40 årene.. for kroppen kan gi opp sexlivet, og slutter å produsere egg, mensen, krøll og ubalanse på hormoner osv.. som er en følge av tidlig overgangsalder. 

Overgangsalderen er en biologisk prosess.. Men vedlikehold (onani eller sex), av sexlysten kan begrense omfanget..
Hormonell prevensjon stenger av den naturlige produksjon av testoreronet, dvs mindre sexlyst. Og sexlysten øker betraktelig når kvinner kutter ut prevensjonen, for testosteronproduksjonen er i full sving igjen.. Kroppen ser lyst på sexlivet igjen🥰
Dette gjør det mulig for kvinner å ha sex, i mange mange år til.  

TS.. hvis du synes det er slitsomt å være kåt nå? Tenk litt på vedlikehold som bremser omfanget av overgangsalderen.
Å slutte å onanere er ikke å anbefale, for det gir heller ingen livsglede❣️

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (4 minutter siden):

Som singel og uten en herremann, vil nok sexlysten føre til mye onani.. Jeg klarer liksom ikke skjønne probleme ditt

Å onanere mere for å dempe sexlysten fungerer motsatt, for da får du bare mere sexlyst. Årsaken til det, er at du produsere mere hormoner som gir deg sexlyst. Det eneste virkemiddelet er å slutte å onanere, da vil kroppen produsere mindre hormoner.. 🤔
Men å slutte å onanere til nesten null sexlyst, er en viss risiko hvis du nærmer deg 40 årene.. for kroppen kan gi opp sexlivet, og slutter å produsere egg, mensen, krøll og ubalanse på hormoner osv.. som er en følge av tidlig overgangsalder. 

Overgangsalderen er en biologisk prosess.. Men vedlikehold (onani eller sex), av sexlysten kan begrense omfanget..
Hormonell prevensjon stenger av den naturlige produksjon av testoreronet, dvs mindre sexlyst. Og sexlysten øker betraktelig når kvinner kutter ut prevensjonen, for testosteronproduksjonen er i full sving igjen.. Kroppen ser lyst på sexlivet igjen🥰
Dette gjør det mulig for kvinner å ha sex, i mange mange år til.  

TS.. hvis du synes det er slitsomt å være kåt nå? Tenk litt på vedlikehold som bremser omfanget av overgangsalderen.
Å slutte å onanere er ikke å anbefale, for det gir heller ingen livsglede❣️

Her var det flust av hjemmesnekrede teorier. 

Anonymkode: 95946...743

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler da ikke verken om avhengighet eller behov for ømhet 🤣

Vi er biologiske vesener, det er sommer, det kalles løpetid, og ja så klart hjelper det å ha sex…i alle fall på dette ene området. Men du er menneske, ikke bare biologisk vesen. 

Anonymkode: a699f...59b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg foreslår ikke at du skal ligge rundt, men det er tross alt et naturlig savn.

Det må være lov for en kvinne å savne sex med en mann uten at det skal være galt eller sykt. Selv om hun er frivillig singel. Det er pluss og minus med valg man tar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette er ikke snakk om avhengighet

Så bra.

Skrevet

Her var det flust av hjemmesnekrede teorier. 

Anonymkode: 95946...743

Dette viser jo bare at du er kunnskapsløs🫡

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (10 minutter siden):

Dette viser jo bare at du er kunnskapsløs🫡

Slutte å produsere egg? Eggene er medfødte, og blir produsert i fosterstadiet. Blir ikke produsert ett eneste egg etter dette. 

Anonymkode: cfb81...0a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 8.35):

For meg er det slik at får jeg utløsning så går det kortere tid til jeg har lyst på mer. så da øker den uanset om det er onani eller at vi puler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...