AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Som overskriften sier, jeg får veldig lett gnagsår av sko. Selv gode sko i gode materialer som er brukt mange ganger før. Det varierer hvor blemmene/sårene kommer, men bak øverst på hælen, stortåa, lilletåa, under forfoten eller bare et tilfeldig sted er vanlig for meg. Jeg kjenner ingen som får så ofte vonde gnagsår som meg. Og jeg tror heller ikke jeg kjenner noen som prøver så mange "triks" for å unngå det heller. Vet noen hva det kommer av? At et par joggesko jeg har brukt et par ganger i uka i over et år fortsatt plutselig kan gi meg væskende blemmer etter en liten rusletur, mens neste gang jeg bruker dem skjer det ikkenoe. Jeg har normal god hygiene, vasker føttene hver dag og bruker sokker i ren bomull eller ullsokker. Alt av sko og sandaler er i ekte skinn, det samme med sneakers om det ikke er tekstil. Har ikke spesielt tørr hud, men smører med god fotkrem jevnlig uansett og holder tykk hud på hæl etc til et minimum. Går aldri med samme par sko flere ganger rett etter hverandre. Har heller ikke for små eller for store sko. Noen som har noen tips? Har ikke så lyst til å gå med sokker i sandaler, og heller ikke til å plastre hele foten "i tilfelle". Anonymkode: 16d8e...c1d
AnonymBruker Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Som overskriften sier, jeg får veldig lett gnagsår av sko. Selv gode sko i gode materialer som er brukt mange ganger før. Det varierer hvor blemmene/sårene kommer, men bak øverst på hælen, stortåa, lilletåa, under forfoten eller bare et tilfeldig sted er vanlig for meg. Jeg kjenner ingen som får så ofte vonde gnagsår som meg. Og jeg tror heller ikke jeg kjenner noen som prøver så mange "triks" for å unngå det heller. Vet noen hva det kommer av? At et par joggesko jeg har brukt et par ganger i uka i over et år fortsatt plutselig kan gi meg væskende blemmer etter en liten rusletur, mens neste gang jeg bruker dem skjer det ikkenoe. Jeg har normal god hygiene, vasker føttene hver dag og bruker sokker i ren bomull eller ullsokker. Alt av sko og sandaler er i ekte skinn, det samme med sneakers om det ikke er tekstil. Har ikke spesielt tørr hud, men smører med god fotkrem jevnlig uansett og holder tykk hud på hæl etc til et minimum. Går aldri med samme par sko flere ganger rett etter hverandre. Har heller ikke for små eller for store sko. Noen som har noen tips? Har ikke så lyst til å gå med sokker i sandaler, og heller ikke til å plastre hele foten "i tilfelle". Anonymkode: 16d8e...c1d Skoene dine er for små. Jeg får gnagsår på samme måten når jeg på høsten tar frem mer vintertilpassede sko, og om våren når de sommertilpassede skoene taes frem, selv om skoene kan være brukt i årevis og bør være mer enn inngått. Hjalp litt å kjøpe sko et halvt nummer større. Hjelper og å bruke tynne ullsokker eller støttestrømper når skoene er nye eller ikke brukt på noen mnd. Er bare slik det er. Har jeg sittet i ro i flere dager av ulike grunner og så begynner å gå litt igjen med utesko, så kommer blemmene under føttene. Så du er ikke alene om denne saken. Anonymkode: 734da...dc0
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli Åh, jeg sliter også med dette!! Det som har hjulpet meg er å knyte skoene ordentlig fast og passe på å ha sokker som sitter godt uten noe søm bak der og gjerne de tynne ullsokkene. Anonymkode: 685e1...470
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå