Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner og bli frisk og klar for jobb, men: Nå har jeg jo hull i CV-en siden jeg ikke fikk fortsette i stillingen min under sykemeldingen…

Hvordan forklarer man det? Og hva gjør jeg om jeg ikke får fast jobb etter sykemelding? Dagpenger? Jeg burde ikke starte rett ut i full jobb, men hvem ønsker og ansette en delvis sykmeldt? Nå er jeg ganske rådvill. Var så sikker på at jeg skulle fortsette i samme jobben…

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I min cv står det: " periode 20xy: Under rehabilitering".

Snakk med nav om hva du kan ha krav på om du ikke får annen jobb nå. 

Min anbefaling er å ta noe kurs eller videreutdanning, da ser arbeidsgivere på det og ikke at du har hull i cven.

Husk at du nok også må skrive opp perioden du var uten arbeid etter sykdom, da også ser det bedre ut om du kan skrive utdanning og ikke (bare) arbeidsledig....

Anonymkode: bac91...43a

AnonymBruker
Skrevet

Siden man bare er sykemeldt ett år før man går over på andre ytelser kan jo ikke det hullet være så fryktelig stort - det er i alle fall mindre enn et år?

Så da kan du jo bare si at du har vært jobbsøker fra du sluttet i forrige jobben, det er ikke så unormalt å søke jobber noen måneder før man får napp, det vil knapt regnes som et "hull" i CV'en. 

Anonymkode: 4ac94...547

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...