AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Vi skal til Gøteborg en uke. To voksne og tre barn, men det ene barnet er såpass liten at han går gratis inn i to av parkene. Vi bestilte billetter nå til Dyreparken i Borås, Liseberg og Skara sommerland. 7250 kr til sammen betalte vi for inngang i de parkene, og da minner jeg på at yngste var gratis i to av dem. Med den dårlige norske krona ble ting ekstra dyrt pga det og. Og så koster det jo litt ekstra for litt is og drikke i parkene selvom man tar med litt mat og drikke, man kommer ikke helt unna med at noen hundrelapper flyr der. Og så har vi feriehuset vi har leid vi airbnb som kostet oss 12.000 kr, og så skal vi ut å spise på restaurant to kvelder da det er godt med litt feriefølelse, og de to tenåringsbarna liker det. Og så flyr det penger her og der de dagene vi skal til sentrum og titte. Og vi må handle for noen tusen på matbutikken for å ha middager og andre måltider i huset også. Og enden på visa er at alt blir dyrt, og jeg sitter her og spør meg selv om hvorfor vi ikke slang på litt til og tok en tur til Syden når vi fort havner på 30-35.000 kr uansett på en uke til Gøteborg. Da hadde vi ihvertfall vært garantert fint vær. Andre som meg som angrer litt på at de ikke heller dro til syden? 😅 Anonymkode: c4cb4...f04 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Enig med deg, bare at vi slang på litt til for et par dager siden og dro til syden 😬😅 Anonymkode: 489a9...2e2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig med deg, bare at vi slang på litt til for et par dager siden og dro til syden 😬😅 Anonymkode: 489a9...2e2 Klokere enn oss med andre ord 😅🤪 God tur til dere 😄 Anonymkode: c4cb4...f04
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Jeg er helt enig med deg! Her har vi også slengt på noen tusen og dratt til syden. Da er vi garantert fint vær i tillegg. I år skal vi bare til familieparker og utflukter som kkke krever overnatting. Dagstur koster mindre, men det blir likevel dyrt med inngangsbilletter og noe mat i parken, selvom vi tar med mat hjemmefra. Vi er tre stykker, to voksne og ett barn, vi brukte 2500kr i Hunderfossen, det var kun inngangsbilletter og litt snacks/enkel mat i parken. Det blir en dagstur til Bjørneparken snart, regner med å bruke minimum det samme der også. Blir definitivt dyrt Anonymkode: 0b9cf...b0a
AnonymBruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi skal til Gøteborg en uke. To voksne og tre barn, men det ene barnet er såpass liten at han går gratis inn i to av parkene. Vi bestilte billetter nå til Dyreparken i Borås, Liseberg og Skara sommerland. 7250 kr til sammen betalte vi for inngang i de parkene, og da minner jeg på at yngste var gratis i to av dem. Med den dårlige norske krona ble ting ekstra dyrt pga det og. Og så koster det jo litt ekstra for litt is og drikke i parkene selvom man tar med litt mat og drikke, man kommer ikke helt unna med at noen hundrelapper flyr der. Og så har vi feriehuset vi har leid vi airbnb som kostet oss 12.000 kr, og så skal vi ut å spise på restaurant to kvelder da det er godt med litt feriefølelse, og de to tenåringsbarna liker det. Og så flyr det penger her og der de dagene vi skal til sentrum og titte. Og vi må handle for noen tusen på matbutikken for å ha middager og andre måltider i huset også. Og enden på visa er at alt blir dyrt, og jeg sitter her og spør meg selv om hvorfor vi ikke slang på litt til og tok en tur til Syden når vi fort havner på 30-35.000 kr uansett på en uke til Gøteborg. Da hadde vi ihvertfall vært garantert fint vær. Andre som meg som angrer litt på at de ikke heller dro til syden? 😅 Anonymkode: c4cb4...f04 Samme greien her du! Tenkte at en uke i Norge ville bli så mye billigere.. Men, med hoteller, hytte og parker blir det like dyrt som en sydenferie. Når det bare høljer ned, og vi slett ikke vet om vi får sol i sommer kjenner jeg sterkt på at dette blir siste gangen jeg ikke planlegger syden tur. Anonymkode: f467f...93d 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Samme greien her du! Tenkte at en uke i Norge ville bli så mye billigere.. Men, med hoteller, hytte og parker blir det like dyrt som en sydenferie. Når det bare høljer ned, og vi slett ikke vet om vi får sol i sommer kjenner jeg sterkt på at dette blir siste gangen jeg ikke planlegger syden tur. Anonymkode: f467f...93d Been there. Nå er det syden hvert år. Et sted som Bjørneparken med overnatting for en familie er 1/4 sydentur. Anonymkode: 692b3...ffa
Hengebuksvinet Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Samme greien her du! Tenkte at en uke i Norge ville bli så mye billigere.. Men, med hoteller, hytte og parker blir det like dyrt som en sydenferie. Når det bare høljer ned, og vi slett ikke vet om vi får sol i sommer kjenner jeg sterkt på at dette blir siste gangen jeg ikke planlegger syden tur. Anonymkode: f467f...93d Men da planlegger dere ikke med aktivitetene i Syden? Jeg tenker at det er billig med 3 parker for drøye 7000, når dere er 4 betalende. Gjør det dere har lyst til. Om det er Syden, Sverige eller Norge. Det koster å reise på ferie, men jeg tenker dette er et "relativt beskjedent feriebudsjett". Kjenner flere som har lagt 80 000 i sydenturer, før lommepenger. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli «Syden» er også dyrt nå… Her tror jeg 2/3 av omgangskretsen er i Asia et sted nå😅 Rimeligere med tre uker i Thailand enn en uke på Mallorca. Anonymkode: 8d916...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli Ja, det er dyrt, men det er dere selv som valgte inngang i hele TRE parker i ferien. Dere kunne planlagt en ferie med to eller én park, og ellers gått på museum eller snopebutikk eller vært mest på stranda. Uansett om man er i Norge/Norden eller i det store utland, er aktivitetene man vekger, like viktige som reisa. Også i "Syden" er det store prisforskjeller på de som bor all inclusive og drar på badeland og temaparker vs de som bor i leilighetshotell og mest drar på stranda med matpakke. Anonymkode: 7a272...12e 2
Anonym2212 Skrevet 4. juli #10 Skrevet 4. juli Men tre parker på en uke? Hvorfor gjør dere det om dere synes det er dyrt? Evt kunne vel tenåringene dratt i en av de alene, så blir det ikke så dyrt. Minstemann har vel ikke behov for tre parker på en uke? 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli #11 Skrevet 4. juli Dere måttet regne omtrent det dobbelte på en uke i syden, og det er uten å betale for restauranter, aktiviteter etc. Men jeg ser hva du mener. Men det burde likevel ikke være noe sjokk at det er like dyrt med overnatting i Skandinavia som i «Syden» (minst!), og at det er dyrt med inngang for to voksne og to tenåringer i parker…….. Budsjettferie i Norge/Skandinavia krever egentlig telt (evt campingvogn) og ingen parker/dyre aktiviteter + lage all mat selv. Andre valg = dyr ferie. Anonymkode: d3f3e...48b
AnonymBruker Skrevet 4. juli #12 Skrevet 4. juli Høres ut som en fantastisk sommerferie for barna deres! Minner for livet☀️🇸🇪🎢 Anonymkode: cca17...047 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #13 Skrevet 4. juli "Syden" har jo meget ubehagelige temperaturer nå. Skulle heller ønske det hadde gått raskere fly til New Zealand 😛 Anonymkode: fa239...941 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #14 Skrevet 4. juli Hengebuksvinet skrev (6 timer siden): Men da planlegger dere ikke med aktivitetene i Syden? Jeg tenker at det er billig med 3 parker for drøye 7000, når dere er 4 betalende. Gjør det dere har lyst til. Om det er Syden, Sverige eller Norge. Det koster å reise på ferie, men jeg tenker dette er et "relativt beskjedent feriebudsjett". Kjenner flere som har lagt 80 000 i sydenturer, før lommepenger. Vi legger 50k pluss lommepenger men så er det sjukt mye billigere å spise og drikke ute i Hellas enn i Norge. Skulle vi reist bort 2 uker i Norge hadde vi landet på ca 30-35k for hotell, transport og parkbilletter. Da koster det altså 15-20 k mer med to uker i 28 plussgrader ved pool og strand i stedet for 15 og høljregn ved en gjennomtrukket Løve i en norsk park. Det er det glatt verdt og vi tar det igjen på maten. Anonymkode: 692b3...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #15 Skrevet 4. juli Latterlig å klage på at man har råd til ferie.. dere velger selv hva dere bruker penga på, men dropper dere dyreparker sparer dere både penger og bidrag til dyrs lidelse. En enkel telt/campingtur med fokus på det lokale dyre og planteliv er langt billigere, og vil gi mer igjen på sikt. Anonymkode: 8a6d1...8ae 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #16 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Latterlig å klage på at man har råd til ferie.. dere velger selv hva dere bruker penga på, men dropper dere dyreparker sparer dere både penger og bidrag til dyrs lidelse. En enkel telt/campingtur med fokus på det lokale dyre og planteliv er langt billigere, og vil gi mer igjen på sikt. Anonymkode: 8a6d1...8ae Jeg klager ikke på at vi har råd til ferie, jeg lurer på om andre som meg angrer på at de ikke heller dro til syden- når man like så greit kunne gjort det. Vi har lært til neste år for å si det sånn. Men morro skal vi ha det uansett i år. Og med to tenåringer så er ikke enkel telttur og natur en greie lengre, det gjorde vi mye når de største var små. Men vi vil uansett gjøre noe mer, vi hadde dratt til parker i syden også vi. Vi liker at mye skjer. Anonymkode: c4cb4...f04 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #17 Skrevet 4. juli Har aldri angret på at vi ikke har reist til syden, nei. Anonymkode: 36307...316 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #18 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg klager ikke på at vi har råd til ferie, jeg lurer på om andre som meg angrer på at de ikke heller dro til syden- når man like så greit kunne gjort det. Vi har lært til neste år for å si det sånn. Men morro skal vi ha det uansett i år. Og med to tenåringer så er ikke enkel telttur og natur en greie lengre, det gjorde vi mye når de største var små. Men vi vil uansett gjøre noe mer, vi hadde dratt til parker i syden også vi. Vi liker at mye skjer. Anonymkode: c4cb4...f04 Det er jo akkurat det du gjør, klager på hvor dyrt det er.. visse ting kan ikke kjøpes for penger, det er helt åpenbart. Anonymkode: 8a6d1...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #19 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo akkurat det du gjør, klager på hvor dyrt det er.. visse ting kan ikke kjøpes for penger, det er helt åpenbart. Anonymkode: 8a6d1...8ae Okey kg's mr wilson 🤪 Anonymkode: c4cb4...f04
AnonymBruker Skrevet 4. juli #20 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Syden" har jo meget ubehagelige temperaturer nå. Skulle heller ønske det hadde gått raskere fly til New Zealand 😛 Anonymkode: fa239...941 Det er bare avisene som vil ha oss til å tro det. Kjenner flere på reise både i Hellas og Spania as we speak. Det er ca 30 grader. Det er helt normalt, og helt perfekt spør du meg. Anonymkode: a0ba2...eb1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå