AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Jeg har to kriterier spesielt 😸 At den tar lukta ved avføring, samt at pus ikke drasser den rundt hele huset. Anbefaling? Jeg bruker kun sand, så trenger ikke anbefaling på noe annet. Anonymkode: 75030...04f
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Katten min bruker everclean, som liksom skal være den beste på markedet, men han klarer å dra litt sand ut på gulvet likevel Anonymkode: b91be...060
AnonymBruker Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli Det er katten, og kasse-type, ikke sand-type, som gjør at sand blir dratt utover. Anonymkode: fd98a...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli Four Friends hos felleskjøpet er god, når katten tisser blir det gjerne en stor klump som er enkel å fjerne. Syntes denne også drøsser mindre enn andre typer, har senior katt som ikke alltid er så flink til å hoppe ut av kassa uten å ta med seg halvparten. Anonymkode: 0a50c...e2e
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli Vet mange er fornøyd med Europris sin også. Selv konverterte fra everclean. Verdt et forsøk mtp pris. Anonymkode: 66617...b97
AnonymBruker Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli Hvis noen vet om noen som støver minimalt så anbefal gjerne den 😅. 99% støvfritt skryter everclean av. Men det støver jo mer en cement. Anonymkode: 924e0...728 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er katten, og kasse-type, ikke sand-type, som gjør at sand blir dratt utover. Anonymkode: fd98a...5ab Hva mener du ? Anonymkode: b91be...060
AnonymBruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli Jeg ser at du skriver "kun sand", men har du prøvd trepellets? De færreste har hørt om det, så svarer jeg det likevel. Jeg kan varmt anbefale trepellets altså. Det er så uendelig mye bedre enn kattesand eller sånne perler! Man må ha en trepelletsdo da. De har et ekstra bunn med hull i og så drysser sagsponet ned i nederste bunn. Disse doene: https://www.zooplus.no/shop/katt/kattetoalettogpleie/peewee Trepelletsene kjøper jeg billigere fra felleskjøpet eller jula. En sekk på 16 kg til ca 100 kr holder i flere måneder med en katt. Den tar ikke lukta ved avføring da. Det er det ingen som gjør. Fordi avførigen vil jo ligge som en klatt oppå. Men trepelletsdo lukter veldig mye mindre enn sanddo. Og kattedo med tak lukter mindre tiss og bæsj enn åpen kattedo av samme type. Men åpen sanddo stinker av den sanden og så blir det mye støv av det. Og så slipper man sand i hele huset/leiligheten. Bare noen få trepellets rett utenfor. Men de er jo for store til å bli sittende fast i potene, så de blir ikke dratt med rundt. Miljøvennlig er det også. Trepellets kan kastes i matavfallet. Anonymkode: 25ecc...362
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli Vi er fornøyde med everclean. Har en matte med hull foran kattedoen, og da blir den sanden som hun har i potene igjen på matten. Anonymkode: 9390a...50f
Gliffy Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Everclean i kombinasjon med hop-in kattedo. Sett åpningen til doen mot et hjørne sånn at katten må hoppe opp på lokket av doen før de går videre ut i rommet. Det har i alle fall fungert nydelig hos oss.
Maskinfører Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli Kattesand fra Felleskjøpet er veldig bra tror den heter Canada så har de Everclean
AnonymBruker Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli Kjøpte en på must. Compact care activated carbon med furutre lukt. Den luker ekstremt lite, katten drar det ikke ut, men det lukter heller ikke fra kassa i motsetning til annen sand vi har prøvd. Vi var ikke fornøyd med everclean da den lutet forferdelig og katten dro sanda i hele huset Anonymkode: 783e3...88a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #14 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 0.56): Hva mener du ? Anonymkode: b91be...060 Noen katter graver mer enn andre, uansett hvilken sand som brukes. Noen katter drar mer sand utover, uansett hvilken sand man bruker. En kattekasse med tak og luke vil i stor grad være bedre enn en åpen kasse. En åpen kasse med høye kanter vil i stor grad være bedre enn en med lave kanter. Jeg har sett mange katter som ikke får ett sandkorn utenfor kassen, og andre katter med samme type sand lager beachparty utenfor kassen. Anonymkode: fd98a...5ab 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå