AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Hva kalles for fysisk vold? Er drt fysisk vold å bli dyttet for eksempel? Anonymkode: d6257...5d1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Det øyeblikket han tar i deg i negativ stemning, med intensjon om å skade, kontrollere eller skremme deg, eller når han slår ting eller kaster ting i sinne. Og før det, har det som regel vært masse psykisk og emosjonell vold. Hvis du må spørre om dette, har du allerede vært utsatt for vold. Anonymkode: db4de...709 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Så lenge det er mennesker som tar seg friheter på din kropp uten at du har samtykket til det... Å dytte er vold Å bli holdt mot sin vilje er vold Anonymkode: fb526...2fc 2
Grüner Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det øyeblikket han tar i deg i negativ stemning, med intensjon om å skade, kontrollere eller skremme deg, eller når han slår ting eller kaster ting i sinne. Og før det, har det som regel vært masse psykisk og emosjonell vold. Hvis du må spørre om dette, har du allerede vært utsatt for vold. Anonymkode: db4de...709 Ts sier ingenting om at hun har en voldelig mannlig partner.
AnonymBruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli Vold er mye forskjellig. Om noen stiller seg i veien for deg eller følger etter deg kan det også betegnes som vold. Menn og kvinner utøver vold veldig ulikt. Og flere av oss skjønner ikke alltid at vi har blitt utsatt for psykisk eller fysisk vold. Anonymkode: 7f3e9...94d
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om noen stiller seg i veien for deg eller følger etter deg kan det også betegnes som vold Vil aldri bli dømt for vold for dette. Man skal lese mye....... Anonymkode: efa01...a11
AnonymBruker Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva kalles for fysisk vold? Er drt fysisk vold å bli dyttet for eksempel? Anonymkode: d6257...5d1 Ja Eksen dyttet meg i hodet fordi han var irritert fordi jeg så ned i bakken og ikke på ham. Han brølte: se på meg! Jeg så ned i bakken fordi han var så sint for noe helt annet og jeg var på feil tid og sted, tydeligvis. Andre ganger var han irritert og kunne kaste ting på meg, som f.eks søppel som han likevel skulle kaste, men kastet det direkte på meg. Som om jeg var søppel. Eller når vi kranglet og jeg ville gå fra situasjonen fordi jeg følte meg truet. Da kunne han holde meg hardt igjen i armene slik at jeg ikke kom meg løs. Anonymkode: 0a233...e89 1
A new man Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli Det varierer hva som regnes som vold. Dytting vil være kroppskrenkelse, den formen for vold som straffes mildest. Blir man skadet av dyttinge kan det være kroppsskade, det er strengere, dør offeret så kan det regnes som drap. Offentlige tjenestemenn, typisk politi, har en særskilt beskyttelse. Det skal mindre til før det er vold mot politiet. Det samme gjelder ved voldtekt, da skal det mindre til enn kroppskrenkelse. Og ovenfor politiet tror jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå