AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Hei ! jeg er litt frustrert og er usikker på om jeg kan være det. jeg og samboer har en 12 uker baby også har han 2 barn fra før av. de startet sommerferien den 20 juni og far begynner ikke ferien før i morgen. Så da resulterte det i at jeg hadde han sine 2 barn og baby alene i 5 dager på dagtid også har han nå tatt som en selvfølge at etter vi har hvert å tatt vaksine på baby så skal vi plukke opp barna å slippe oss av så skal han dra på jobb igjen. Jeg har ikke hørt noe om dette før nå da han har jobbet overtid helt til kl 23.00 hver kveld hele uken. Jeg nevnte til han at du har ikke spurt meg og da sa han at jeg trodde vi var en familie og jeg ikke trenger å spørre. Jeg tenker jo at han burde ha spurt meg men får også dårlig samvittighet for vil ikke være en dårlig stemor heller. Jeg kjenner bare at og være alene med baby siden mandag og baby er inne i 12 ukersfasen med mindre søvn og bare grining i tillegg til sprøytevaksinen i morgen så kjenner jeg at det ble mye😆😬😅 Anonymkode: 7e10b...aa8 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Dette er ikke greit. Å ha en så liten baby er fulltidsjobb, døgnet rundt. Han forventer alt for mye fra deg, og bruker deg som barnevakt for egne unger. Klart man skal bistå litt, men et oppegående menneske ville ikke så utakknemlig krevd dette fra noen i din situasjon. Anonymkode: 75ec0...e69 10 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei ! jeg er litt frustrert og er usikker på om jeg kan være det. jeg og samboer har en 12 uker baby også har han 2 barn fra før av. de startet sommerferien den 20 juni og far begynner ikke ferien før i morgen. Så da resulterte det i at jeg hadde han sine 2 barn og baby alene i 5 dager på dagtid også har han nå tatt som en selvfølge at når barna kommer til oss i morgen igjen etter vi har hvert å tatt vaksine på baby så skal vi plukke opp barna å slippe oss av så skal han dra på jobb igjen. Jeg har ikke hørt noe om dette før nå da han har jobbet overtid helt til kl 23.00 hver kveld hele uken. Jeg nevnte til han at du har ikke spurt meg og da sa han at jeg trodde vi var en familie og jeg ikke trenger å spørre. Jeg tenker jo at han burde ha spurt meg men får også dårlig samvittighet for vil ikke være en dårlig stemor heller. Jeg kjenner bare at og være alene med baby siden mandag og baby er inne i 12 ukersfasen med mindre søvn og bare grining i tillegg til sprøytevaksinen i morgen så kjenner jeg at det ble mye😆😬😅 Anonymkode: 7e10b...aa8 Anonymkode: 7e10b...aa8
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke greit. Å ha en så liten baby er fulltidsjobb, døgnet rundt. Han forventer alt for mye fra deg, og bruker deg som barnevakt for egne unger. Klart man skal bistå litt, men et oppegående menneske ville ikke så utakknemlig krevd dette fra noen i din situasjon. Anonymkode: 75ec0...e69 Meg igjen: du nevner ikke barnas alder. Om de er relativt selvgående er det jo litt annet enn om de krever masse hele tiden. Anonymkode: 75ec0...e69 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #6 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meg igjen: du nevner ikke barnas alder. Om de er relativt selvgående er det jo litt annet enn om de krever masse hele tiden. Anonymkode: 75ec0...e69 De er 8 og 5 år Anonymkode: 7e10b...aa8
AnonymBruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli Jeg forventer faktisk at mannen min spør meg om våre felles barn også, fordi jeg respekterer hans tid og forventer at han respekterer min. Han prioriterer jobb foran både deg og barna sine uten å tenke på andre. Dette er egentlig ikke et spørsmål om å være steforelder, men å ha en egoistisk partner. Anonymkode: 0d87f...a9d 7 3
Macro Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli Jeg tenker dette ikke handler så mye om at du er stemor, men mer at mannen rett og slett driver rovdrift på deg. Om det så bare var deg og babyen bør han klare å dingle seg hjem å bidra før kl 23. 8 2
Sirah Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette er ikke greit. Å ha en så liten baby er fulltidsjobb, døgnet rundt. Han forventer alt for mye fra deg, og bruker deg som barnevakt for egne unger. Klart man skal bistå litt, men et oppegående menneske ville ikke så utakknemlig krevd dette fra noen i din situasjon. Anonymkode: 75ec0...e69 Dette! Du blir brukt som barnevakt når han ikke gidder selv. Din jobb nå er å ta deg av babyen - IKKE hans unger! De får han passe på selv! Greit at man kan bidra litt, men det du gjør er ALT for mye! 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli Dette ville min mann ikke ha foreslått engang. Vi hadde sammen kommunisert hvordan løse en ferie sammen. Har ikke barna en mor å være hos også har han barna når han har ferie? Anonymkode: 238d8...e3b 3
Macro Skrevet 3. juli #11 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette ville min mann ikke ha foreslått engang. Vi hadde sammen kommunisert hvordan løse en ferie sammen. Har ikke barna en mor å være hos også har han barna når han har ferie? Anonymkode: 238d8...e3b Ja det var et godt spørsmål. Mitt barn har bonusmor og hadde jeg visst at hun satt i en slik situasjon hadde barna vært hos meg så lenge far var opptatt. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #12 Skrevet 3. juli Vi har hatt familieplanleggingsmøter på søndager. Jeg har hatt et barn i fra før, vi har to felles. Hver søndag har vi satt oss ned og sett på uka, hvem skal hva, hvem tar ansvar for hva. Jeg har heller ikke spurt om han kan ta seg av mitt barn når jeg er på jobb, men, men jeg har vært bevisst på at logistikken skal gå opp før jeg tar på meg ekstra vakter eller overtid. Det samme må han gjøre. Deres situasjon er så ny enda. Du trenger å få tid til å bli kjent med ditt egen barn, før dere er en full storfamiie. Anonymkode: 12330...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #13 Skrevet 3. juli Det der opplegget hadde jeg ikke giddet på egne barn heller. Mor passer 3 barn hele dagen og til 23, med minste 12 uker? Pokker heller. Han sitter kanskje på jobb og ser film for alt du vet, slapper av og er veldig tilfreds med å ha funnet en stemor til å ta seg av alt hans ansvar. Klart han skal spørre deg, og ikke bare anta at du tar alt. Veldig frekt gjort. Han burde også spørre deg om det er greit at han jobber overtid, hver gang, når dere har felles ansvar for en baby. Du har permisjon 8 timer om dagen, din arbeidstid. Ikke 24. De resterende 16 timene deler du og far ansvaret for babyen. Han bare skyfler det også over på deg. Ikke imponert. Du kan være hyggelig og grei til barna, samtidig som du setter grenser overfor far. Husk også at grenser er flytende og flytter seg umerkelig litt og litt. Når han tar som en selvfølge at du tar hans ansvar, og han ikke synes han behøver å spørre, og du godtar det - så er grensen flyttet. Og dere er liksom enige om det. Derfor er det veldig viktig at du står opp for deg selv, så du også er med å legger grensene dere imellom. Hva er greit - og hva er ikke greit. Anonymkode: 85590...3aa 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli #14 Skrevet 3. juli Han benytter sjansen til å jobbe ekstra, fordi er jo bare hjemme likevel… Dette må du få slutt på i dag! Anonymkode: b34d2...eac 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #15 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei ! jeg er litt frustrert og er usikker på om jeg kan være det. jeg og samboer har en 12 uker baby også har han 2 barn fra før av. de startet sommerferien den 20 juni og far begynner ikke ferien før i morgen. Så da resulterte det i at jeg hadde han sine 2 barn og baby alene i 5 dager på dagtid også har han nå tatt som en selvfølge at etter vi har hvert å tatt vaksine på baby så skal vi plukke opp barna å slippe oss av så skal han dra på jobb igjen. Jeg har ikke hørt noe om dette før nå da han har jobbet overtid helt til kl 23.00 hver kveld hele uken. Jeg nevnte til han at du har ikke spurt meg og da sa han at jeg trodde vi var en familie og jeg ikke trenger å spørre. Jeg tenker jo at han burde ha spurt meg men får også dårlig samvittighet for vil ikke være en dårlig stemor heller. Jeg kjenner bare at og være alene med baby siden mandag og baby er inne i 12 ukersfasen med mindre søvn og bare grining i tillegg til sprøytevaksinen i morgen så kjenner jeg at det ble mye😆😬😅 Anonymkode: 7e10b...aa8 Dette er ting dere burde snakket om FØR dere fikk en unge sammen. Hadde min mann oppført seg sånn mot meg (han har to barn, jeg har et voksent), hadde jeg blitt eitrende forbanna. Selvsagt spør man først, uansett hvem sine barn det er. Anonymkode: 1c48b...f51 2
fru Alving Skrevet 4. juli #16 Skrevet 4. juli Hvis barna hans fra før skal være hos dere så må han ha fri. Så enkelt er det. (unntaksvis kan du steppe inn når det er krise, det er jeg enig i) Men du skal ikke være barnevakt for hans barn samtidig med at dere har en liten baby. Din permisjon blir jo ødelagt av dette 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #17 Skrevet 4. juli Hva har vaksinen med dette å gjøre? Anonymkode: 4e968...149 1 1
Yuvia Skrevet 4. juli #18 Skrevet 4. juli Jeg er ikke stemor men her har barna en stefar Om jeg en kort periode måtte jobbe overtid og hadde spirt om han kunne hatt hovedansvar noen dager- da hadde han sagt ja fordi han vet eet ganer felles økonomi. Men å forvente at han har de uten så mye som en diskusjon det hadde han blitt sint av, fordi det handler om respekt. Er ganske sikker på at han ikke hadde godtatt det med felles barn heller. her er vi en familie og et «A/s». Alle skal taes hensyn til 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #19 Skrevet 4. juli Man spør partneren sin uansett tenker jeg. At mannen bare forventer ting er å bli tatt for gitt i forholdet. Er selv stemor til to og jeg stiller opp på lik linje som med mine egne barn. Men regelen er at vi spør hverandre, tar hensyn og kommuniserer som en familie. Anonymkode: d180a...308
AnonymBruker Skrevet 4. juli #20 Skrevet 4. juli Min mann hadde og et barn fra før som ble dumpet på meg, ikke bare av han, men eksen hans og, dumpe jenta uten å spørre fordi hun skulle ut med venninner og spise. jeg ble mer og mer utilgjengelig og hadde andre planer/bortereist Anonymkode: e9794...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå