AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Bare nysgjerrig her på hvor mye jeg kan klare å spare på ca 14 mnd tid? Hvor mye tror du at du hadde hatt på sparekonto innen den tid ? er jo individuelt, men hadde vært god motivasjon å vite. Gjerne utdyp hva du hadde gjort fra dag 1 for å spare ?! Anonymkode: 79c57...a30
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Det kommer jo helt an på hvilke utgifter man har. Jeg har i overkant av 20 000 utbetalt i full jobb (formue), men lave utgifter siden jeg er gjeldsfri. Jeg bruker nok minst halvparten av dette på reiser, så i praksis kunne jeg hatt 140 000 etter 14 mnd. Anonymkode: c0449...a8a
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Jeg har utbetalt 32.000. Klarer spare mellom 8 og 10.000. Har to barn 50%, huslån og er alene. Anonymkode: 9ea24...5a0
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Hadde jeg vært desperat hadde jeg flytta hjem til mamma, leid ut leilighet via air bnb. Hadde tatt meg 2 mnd. Anonymkode: 64b9e...74f 1
test1e Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Siden TS ikke gir noe info om faste utgifter: Lag et budsjett på hvor mye du må ut med: Transport, mat, leie, studielån etc etc. Sett opp kontoer (Som jeg og kona har gjort. Vi setter av like mye)Kontoer: Lån, Regninger, Ferie, Sparing, (Nødkonto Forefallende) Sett av på de forskjellige kontoene når lønna kommer inn. Det du har igjen etter overføring i henhold til budsjettet kan du leve på. Utskeielser/handling,
AnonymBruker Skrevet 3. juli #6 Skrevet 3. juli Sparte 60 000 på 10 mnd, har ca 27 000 utbetalt i måneden. Anonymkode: b2c28...a39
AnonymBruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli Jeg har utbetalt 23k, og her kan jeg fint spare 60k på 6 mnd. Er ung ufør og har lave utgifter. Anonymkode: 6c5ae...545
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har utbetalt 23k, og her kan jeg fint spare 60k på 6 mnd. Er ung ufør og har lave utgifter. Anonymkode: 6c5ae...545 Kan jeg spørre hva du betaler i husleie eller eier du? Ts Anonymkode: 79c57...a30 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sparte 60 000 på 10 mnd, har ca 27 000 utbetalt i måneden. Anonymkode: b2c28...a39 Godt jobba ! Blir sjokkert over hvor mye dere klarer å spare alle sammen ;D Anonymkode: 79c57...a30
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har utbetalt 32.000. Klarer spare mellom 8 og 10.000. Har to barn 50%, huslån og er alene. Anonymkode: 9ea24...5a0 Til å ha barn så er du jo kjempe flink ts Anonymkode: 79c57...a30 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #11 Skrevet 4. juli Jeg har hatt 23 000kr utbetalt, nå ca 24 000kr. Er på ung ufør, enslig sats. Ingen barn eller gjeld. Jeg sparte litt over 70 000kr i fjor. Cirka det samme som året før. Jeg har spart 37 000 til sammen i år, men skal mest sannsynlig kjøpe noe mer kostbart, så litt ryker. Jeg kan spare så mye fordi jeg bor veldig billig, og jeg lever nøkternt. Jeg er for syk til ferie, og går ikke ut og spiser, på konserter eller annet. Jeg bruker en del på mat, på grunn av fordyret kosthold, samt det blir prioritert. Jeg velger også å legge litt i gode sko, og jeg har en del medisiner på hvit resept. Ellers går det ikke så mye. Jeg merker godt at prisene har steget, og jeg tror at for mange så vil nok mitt liv være et litt kjipt liv. Så hvor mye du kan spare har mange variabler, inkludert hvor mye du er innstilt på å stramme livreima. Anonymkode: b826f...8d8
AnonymBruker Skrevet 4. juli #12 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Godt jobba ! Blir sjokkert over hvor mye dere klarer å spare alle sammen ;D Anonymkode: 79c57...a30 Men det kommer jo an på hvor mye utgifter du har pr. måned? Jeg sparer 10 000 i måneden, har utbetalt 38 000 kroner men er overhodet ikke flink. Jeg har ikke lån, og med en mann som tjener veldig godt har jeg ubetydelige faste utgifter. Jeg er overhodet ikke flink, jeg burde spart mye mer 😂 Anonymkode: 7cf5e...45e
AnonymBruker Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men det kommer jo an på hvor mye utgifter du har pr. måned? Jeg sparer 10 000 i måneden, har utbetalt 38 000 kroner men er overhodet ikke flink. Jeg har ikke lån, og med en mann som tjener veldig godt har jeg ubetydelige faste utgifter. Jeg er overhodet ikke flink, jeg burde spart mye mer 😂 Anonymkode: 7cf5e...45e Ja det er jo sant når du sier det 😂 Jeg syntes jeg selv er ekstremt dårlig på å spare så skal ikke så mye til før jeg applauderer andre😅👏! Har 24.000 i mnd og de faste utgiftene ligger på 10.500 - Max 11.000 for husleie,strøm,tv,mobil,transport og dyrehold. Men jeg røyker (prøver å gjøre alt for å slutte ) og det blir vel egentlig under en fast utgift det åsså 👎 så da er det plutselig 12-13 tusen i mnd. Å jeg sminker meg og har langt hår ! Føler det går mye penger til hår produkter, mascara, svamper,. Sminkefjerner, foundation, frisør osv. Jeg ser ganske mørkt på å klare å spare særlig 😕 Samtidig som jeg vet at hvis jeg kutter ned på sminke og røyk er jeg langt på vei. Eneste lettere sakt enn gjort 😅 Anonymkode: 79c57...a30
AnonymBruker Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja det er jo sant når du sier det 😂 Jeg syntes jeg selv er ekstremt dårlig på å spare så skal ikke så mye til før jeg applauderer andre😅👏! Har 24.000 i mnd og de faste utgiftene ligger på 10.500 - Max 11.000 for husleie,strøm,tv,mobil,transport og dyrehold. Men jeg røyker (prøver å gjøre alt for å slutte ) og det blir vel egentlig under en fast utgift det åsså 👎 så da er det plutselig 12-13 tusen i mnd. Å jeg sminker meg og har langt hår ! Føler det går mye penger til hår produkter, mascara, svamper,. Sminkefjerner, foundation, frisør osv. Jeg ser ganske mørkt på å klare å spare særlig 😕 Samtidig som jeg vet at hvis jeg kutter ned på sminke og røyk er jeg langt på vei. Eneste lettere sakt enn gjort 😅 Anonymkode: 79c57...a30 Da har vi samme utbetalt, men litt annerledes faste utgifter. Jeg tenker du trenger ikke å kutte ut sminke og hårprodukter, men gjerne færre, billigere, og være veldig bevisst når du handler. Om du alt har fem øyeskygger i lignede farger så trenger du strengt tatt ikke en til, selv om den er aldri så fin, og ikke er så dyr. Bruk opp det du har. Jeg kjøpte min første mascara i høst etter å ikke ha eid en på 15år. Kjøpte til litt over 100kr på Normal. Jeg har sett litt på andre sminkeprodukter, og ser jo det raskt dras opp, og har droppet mer enn det. Jeg kjøper mye av hår og hygieneartikler på Normal, samt noe på matbutikken og apoteket. Det er også mye å få tak i på Bli vakker, og Lycko for å ta to butikker. Her brukes ingenting hos frisør, men hørt det er veldig dyrt. Med langt hår kan du gå sjeldnere da, og striper i mer naturlig farge trenger mindre vedlikehold enn hel farge som er veldig annerledes enn din egen. En trenger ikke å droppe alt. Det er noe med å leve også, men du bør prioritere å spare litt og bygge deg en buffer. Røyk derimot er bortkastet. Forstår en er avhengig, men om du klarer å redusere og kanskje på sikt kutte den, og spare alt du bruker der så tipper jeg det kan bli en del penger spart. Bare ikke «belønn» deg selv med noe tilsvarende det du vill brukt på røyk, for da er en like langt. Jeg sparer som en del av faste utgifter. Tar bort 6000kr når jeg får trygd, men kan ta av inntil 2000kr om det er krise. Ofte er det medisiner som velter lasset her, da det er veldig dyrt om alt kommer på en gang. Å ta bort 1000kr kan være en fin start. Da har du enda en del igjen, og må ikke snu sånn på krona, men får også spart litt. Lykke til 😊 Anonymkode: b826f...8d8
AnonymBruker Skrevet 5. juli #15 Skrevet 5. juli Kommer jo helt an på om jeg har uforutsette utgifter eller ikke. Jeg skulle vel klart det på 1 år. Anonymkode: 180b7...19e
AnonymBruker Skrevet 5. juli #16 Skrevet 5. juli Har 30 utbetalt og 20k i faste utgifter, ta bort mat 4k i mnd, så skulle jeg klart 60k på 10mnd. Men det ville blitt et trist liv uten noe særlig innhold ut over jobb og væe hjemme. Anonymkode: f0706...fc0
AnonymBruker Skrevet 5. juli #17 Skrevet 5. juli Har ca 30 000 utbetalt og sparer ca 20-25 000 i mnd. Men jeg har en mann som tjener godt og tar det meste av felles utgifter. Så det er meningsløst å sammenligne sparing hvis man ikke samtidig sammenligner resten av økonomien. Anonymkode: a65a5...125
AnonymBruker Skrevet 5. juli #18 Skrevet 5. juli Jeg har 25 i mnd og spare 10 bruker 10 på regninger å mat så er det bare 5 igjen Anonymkode: 0de33...3ca
Menchit Skrevet 5. juli #19 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 22.33): Jeg har utbetalt 32.000. Klarer spare mellom 8 og 10.000. Har to barn 50%, huslån og er alene. Anonymkode: 9ea24...5a0 Du betaler huslån, forsikringer, kommunale avgifter, strøm, tlf, transport, og forsørger 2 barn på 22 000? Hvordan klarer du det? Kan jeg spørre hva du betaler på lån?
AnonymBruker Skrevet 6. juli #20 Skrevet 6. juli Hadde tatt meg 2-3 år… Sånn er det, når alt er dyrt. Høy skatt, høye boligpriser, mat er dyrt osv. Anonymkode: 334cc...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå