Ametyst84 Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Som aperitif før et godt måltid eller når man skal be venninnegjengen på litt bobler på terrassen - hva foretrekker de fleste? Cava eller prosecco? 🥂
Butter Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Enig med den som sier cremant. Men mellom prosecco og cava foretrekker jeg cava. Føler at mange har hypet prosecco veldig opp, og prosecco er vel mitt sistevalg når det kommer til musserende. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Hvis de ikke er veldig vin vante så bryr de seg nok ikke særlig om hva du serverer så lenge det er bobler Anonymkode: 2fef5...8af 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Både Cava og Prosecco er jo bare noe billig druebrus. Prøv en Fransk Bollinger, eller en Engelsk Nyetimber, så får du litt mer smak av kvalitet. Anonymkode: e42df...359 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Både Cava og Prosecco er jo bare noe billig druebrus. Prøv en Fransk Bollinger, eller en Engelsk Nyetimber, så får du litt mer smak av kvalitet. Anonymkode: e42df...359 Får vel ikke andre Bollinger enn franske😂 Anonymkode: 2fef5...8af 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Både Cava og Prosecco er jo bare noe billig druebrus. Prøv en Fransk Bollinger, eller en Engelsk Nyetimber, så får du litt mer smak av kvalitet. Anonymkode: e42df...359 Nei. Cava er som Cremant, Nyetimber og den italienske franciacorta fremstilt etter champagnemetoden, mens Proseco er vin tilsatt kullsyre. Anonymkode: b6a67...ebb 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Cava er som Cremant, Nyetimber og den italienske franciacorta fremstilt etter champagnemetoden, mens Proseco er vin tilsatt kullsyre. Anonymkode: b6a67...ebb Et tips: siden Cremant av en eller annen grunn er blitt så hypet de senest årene, kan man få Cava til bedre kvalitet for samme pris. Anonymkode: b6a67...ebb 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli For tiden kjøper jeg mest cremant (de siste 5-10-15 årene), men elsker også engelsk musserende som Gusbourne. De har en annen prisklasse da, er jo champagnepriser og vel så det. Cava er også godt! Anonymkode: c4bbe...5f7
AnonymBruker Skrevet 4. juli #11 Skrevet 4. juli Anonym_x skrev (14 timer siden): Franciacorta🤩 Jepp, hadde jeg fått servert Franciacorta hadde jeg blitt sjukt imponert og tenkt at her har verten skikkelig peiling! 👌 Er selvsagt litt dyrere enn prosecco og cava, men generelt rimeligere enn engelsk vin og champagne, og samtidig utrolig digg. Anonymkode: ad031...4aa 1 1
Ametyst84 Skrevet 4. juli Forfatter #13 Skrevet 4. juli Bakgrunnen for spørsmålet var egentlig at jeg får inntrykk av at de fleste ikke er så glad i champagne, og at andre bobletyper i de fleste øyne er mer "lettdrikkelig". Kommer naturligvis an på hvor tørr den konkrete typen cava, prosecco, cremant eller annet man går for er. Franciacorta har jeg faktisk ikke hørt om før, hvordan er de ift champagne og cremant med tanke på hvor "lett å like" de er?
AnonymBruker Skrevet 4. juli #14 Skrevet 4. juli Franciacorta er nok mer lik Champagne og Crémant enn prosecco, da den også er laget på champagnemetoden. Anonymkode: ad031...4aa
Snok1 Skrevet 4. juli #15 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei. Cava er som Cremant, Nyetimber og den italienske franciacorta fremstilt etter champagnemetoden, mens Proseco er vin tilsatt kullsyre. Anonymkode: b6a67...ebb Mener du tilsatt kullsyregass, eller er det ettergjæret på flasken etter korking?
AnonymBruker Skrevet 4. juli #16 Skrevet 4. juli Jeg liker denne, fra sør-Afrika https://www.vinmonopolet.no/Land/Sør-Afrika/Western-Cape/Kleine-Zalze-MCC-Brut-Rosé/p/17117901 Anonymkode: 9c353...1e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå