AnonymBruker Skrevet 7. juli #61 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 12.11): Selv om man kan ha sommerjobb, betyr det ikke at det finnes flust med tilgjengelige jobber. Og alle har ikke masse slektninger som kan ta seg av barn i ukevis. Anonymkode: ea54e...c62 Datter på 14 startet med sommerjobb leting i desember, lette på finn.no, i lokale annonser i avis, some, hang opp lapper med kontaktinfo, sendte søknader til butikker, ulike lekeland, søknad som isselger, som medhjelper på sommercamp etc. , fikk ikke napp, spurte bekjente og familie, men ingen trengte ekstra hjelp. Så da blir ferien fin, men lang. Anonymkode: d2ba5...883 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #62 Skrevet 7. juli Jeg har selv et barn som er veldig sosial av seg og sliter med å gjøre ting alene, så jeg skjønner problemstillingen, men du verden som jeg selv ville elsket å ha ukevis til å bare slappe av, lese bøker, sove lenge, gå tur, bade osv. Det hjelper neppe å si at de bare skulle visst hvor heldige de er, men jeg er fristet 😆 Anonymkode: f83c3...170
AnonymBruker Skrevet 11. juli #64 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 13.44): Hvordan legger du unger som skal begynne på mellomtrinnet/større barn? Anonymkode: b7aee...d42 Sier at det er leggetid? Anonymkode: 22b81...906
AnonymBruker Skrevet 11. juli #65 Skrevet 11. juli Følger vanlig leggetid her, for min våkner tidlig. Fant en klassekamerat som er hjemme (sjelden kost!). Så hen har noen å leke med i dag. Men sommerferien er alt for lang ja. Anonymkode: 22b81...906
AnonymBruker Skrevet 11. juli #66 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 17.49): Om de er for store til AKS så er de jo store nok til å henge med venner, sykle, gå på lekeplass etc uten dere? Her har vi 3 mellom 7-10. I morgen skal ene bli med hjem til en klassekompis. Yngste er ute i hagen på trampoline og på regnværsdager så er det ganske fri flyt mht gaming/serier/film. Rutinene er relativt like som i hverdagen mht legging. Anonymkode: 87f97...571 Jeg er ikke ts men vil si at ferien er for lang, spesielt for enebarn. Vi drar på barnevennlige aktiviteter i nærmiljøet, for å finne noen å henge med, men det er ingen der. Helt tomt på lekeplassene. Klassen er bortreist. En kompis er hjemme i dag, men drar igjen i morgen. Det er ikke så morsomt å sykle rundt alene. Vi syklet til lekeplassen i sentrum, som pleier å være populær og hang der store deler av dagen i går. De eneste som kom var to turistbarn i barnehagealder. Trampolinen vår blir flittig brukt, men det er jo mye morsommere å ha noen å leke med. (Planla ikke enebarn, før noen skyter meg) Anonymkode: 22b81...906
AnonymBruker Skrevet 11. juli #67 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 15.07): Man klarer ikke få litt større barn til å legge seg tidlig, for mine snur døgnet fort. Dessuten er det ikke enkelt å få de til å legge seg når det er sommer. Vi har en som er 8 som har sluttet på sfo, men som ikke klarer finne på noe selv. Noen gang!! Barnet har ikke så mange venner enda, og de som er venner er borte. Jeg maser om å leke seg selv, finne på noe osv, men det går ikke. Det er bare masing og klaging og sitte på skjerm om vi ikke gjør noe. Så i tillegg til å underholde barn så må vi jobbe fullt på travle plasser med minimal bemanning men ikke mindre oppgaver, og vi må vaske klær og hus. Ingen besteforeldre som kan hjelpe oss. Anonymkode: 7abf5...d45 Hva har dere gjort for å lære barnet å leke da? Anonymkode: 9ad5f...776
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå