AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Eller barna har ferie, men ikke vi. De henger jo rundt her og er oppe lenge og klarer ikke finne på noe med mindre vi maser. Vi finner jo på ting også, men samtidig så er skal jo vi jobbe oppi dette og. Flere som synes det er veldig lang ferie når man har barn som er for store til sfo? Anonymkode: 7abf5...d45 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Du burde sendt dem på camp eller til slekninger om dere enda selv jobber. Barn over 14 kan ha sommerjobb. Men dette burde du tenkt ut før ferien. Aldri om jeg lar mine drive dank i ukesvis når de er ferdig på SFO! Anonymkode: 99dba...833 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Men ungene dine må jo ikke være oppe seint selv om de har ferie. Du kan legge dem i rett tid. Anonymkode: 99dba...833 8 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Barna deres må bare lære å respektere at dere er på JOBB og de har ferie så de må lære å finne på ting selv. Barn skal være ute å sykle og bade med venner og skape minner i sommerferiene, ikke sitte å kreve at foreldrene underholder dem Anonymkode: 00850...df7 11 7
Abra Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du burde sendt dem på camp eller til slekninger om dere enda selv jobber. Barn over 14 kan ha sommerjobb. Men dette burde du tenkt ut før ferien. Aldri om jeg lar mine drive dank i ukesvis når de er ferdig på SFO! Anonymkode: 99dba...833 Så når du tar ferie fra jobb så er det første du ønsker… mer jobb? 3 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #6 Skrevet 3. juli Men må det skje noe da? Kan dem ikke bare få henge litt rundt, dem har jo ferie. Anonymkode: a7ec7...cf3 10 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli Abra skrev (Akkurat nå): Så når du tar ferie fra jobb så er det første du ønsker… mer jobb? Denne skjønte jeg ikke? Mener du at å sende barna på camp eller til besteforeldre er som om de har mer jobb? Og synes du sommerjobb er uheldig? Anonymkode: 99dba...833 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men ungene dine må jo ikke være oppe seint selv om de har ferie. Du kan legge dem i rett tid. Anonymkode: 99dba...833 Og hva er rett tid for barn som har ferie mener du da? Anonymkode: bf31d...ea4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli Nå begynner ferieklagingen på KG igjen. Anonymkode: bfa4a...9e0 12
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hva er rett tid for barn som har ferie mener du da? Anonymkode: bf31d...ea4 kommer jo an på alder på barnet. Men ikke så sent at de forstyrrer foreldrenes leggetid i alle fall Anonymkode: 99dba...833 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #11 Skrevet 3. juli Jeg elsker ferie og jeg unner barna den lange skoleferien. De trenger et avbrekk fra hverdagen som alle andre. Hva så om de kjeder seg litt, eller ser litt for mye på skjerm. Ferie handler ikke bare om opplevelser, men også late dager med tid til å gjøre akkurat det man har lyst til. Anonymkode: 8be8c...9d5 18 9
Abra Skrevet 3. juli #12 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Denne skjønte jeg ikke? Mener du at å sende barna på camp eller til besteforeldre er som om de har mer jobb? Og synes du sommerjobb er uheldig? Anonymkode: 99dba...833 Det beste med ferie som barn er å drive dank. Dette jaget om å hele tiden ha noe å fordrive tida si med er bare tull. 19 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #13 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller barna har ferie, men ikke vi. De henger jo rundt her og er oppe lenge og klarer ikke finne på noe med mindre vi maser. Vi finner jo på ting også, men samtidig så er skal jo vi jobbe oppi dette og. Flere som synes det er veldig lang ferie når man har barn som er for store til sfo? Anonymkode: 7abf5...d45 Vi har det likt her! Vi må jobbe, men ungene «kjeder seg» og alle vennene er bortreist. Har ikke familie vi kan sende dem til og fikk ikke plass på ønsket sommercamp. Og de er for små til sommerjobb.. Vi bytter på å ha hjemmekontor, men det blir masing på den som sitter hjemme. Heldigvis snart ferie på oss voksne også snart. Anonymkode: 45f5b...0fe 3 1
Queen94 Skrevet 3. juli #14 Skrevet 3. juli Jeg har to barn og de har lært å både leke med seg selv eller med hverandre. Vi merker ikke at de henger på oss og er slitsomme 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #15 Skrevet 3. juli Unner barna den ferien de får. Barndommen er kort. De bør både legge seg og stå opp i rimelig tid. Dersom været er ok kan de jo sykle en tur, bade (hvis de er gamle nok), spikke, ha vannkrig osv. osv. AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna deres må bare lære å respektere at dere er på JOBB og de har ferie så de må lære å finne på ting selv. Barn skal være ute å sykle og bade med venner og skape minner i sommerferiene, ikke sitte å kreve at foreldrene underholder dem Anonymkode: 00850...df7 Du vet at veldig mange er bortreist, ikke sant? Her er lekeplassene stort sett tomme mesteparten av sommeren. Vanskelig å finne på ting med venner da. Anonymkode: bb087...f22 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #16 Skrevet 3. juli vi er VELDIG mange foreldre som synes sommerferien er slitsom. det er lov. vi er glade i barna våre uansett, så ikke ha dårlig samvittighet, bare hold ut. jeg er alltid sjeleglad når skolen begynner igjen, men jeg unner sønnen min ferie og er glad på hans vegne (og forteller ham hver dag hvor koselig det er med ferie, selv om jeg iblant holder på å gå på veggen) Anonymkode: 10fb4...2b8 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #17 Skrevet 4. juli Hvorfor har du ikke laget planer for barna? De håndterer tydeligvis ikke friheten selv Anonymkode: 99dba...833
AnonymBruker Skrevet 4. juli #18 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du burde sendt dem på camp eller til slekninger om dere enda selv jobber. Barn over 14 kan ha sommerjobb. Men dette burde du tenkt ut før ferien. Aldri om jeg lar mine drive dank i ukesvis når de er ferdig på SFO! Anonymkode: 99dba...833 Selv om man kan ha sommerjobb, betyr det ikke at det finnes flust med tilgjengelige jobber. Og alle har ikke masse slektninger som kan ta seg av barn i ukevis. Anonymkode: ea54e...c62 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #19 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nå begynner ferieklagingen på KG igjen. Anonymkode: bfa4a...9e0 Det er kvalmt. Anonymkode: d33a6...af0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #20 Skrevet 4. juli Har barna smarttelefon og/eller ipad? Anonymkode: 482d4...f4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå