Gå til innhold

Besteforeldre som tilbyr hjelp, men hvordan svare..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann sine foreldre bor noen kjøretimer unna, og vil gjerne hjelpe oss i hverdagen. Det er utrolig snilt, men vi trenger jo hjelp i ukedagene, det er da livet er crazy travelt. De vil «hele tiden» komme å hjelpe oss i helgene, men da orker jeg faktisk ikke besøk jeg, for da har jo hele uken vært mareritt hvor vi begge er mye bort med jobb og travelt hjemme med barna. 

Klart det hadde vært deilig og kunne dratt ut og spist, men de er jo her hele helgen i såfall, så da må vi handle inn og være vert. 
Jeg skjønner at det kun er pent ment, og jeg synes de er veldig veldig snille, og det er ikke dårlig stemning. Trenger bare tips til å si til de på en pen måte, at det er ikke i helgen vi trenger hjelp, men alle de dagene de ikke kan pga jobb..

Anonymkode: 184a1...e5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er «noen kjøretiemer»? Det har mye å si for forslagene jeg skal komme med her. Men det går jo an at de henter torsdag elelr fredag og har dem hos seg et par dager, da får dere ordnet praktiske ting hjemme, ryddet, hatt litt partid og ladet batteriene.

Anonymkode: 5dfc1...3c2

AnonymBruker
Skrevet

Kan de ikke overnatte hos besteforeldrene, så får dere hentet dere litt inn? 

Anonymkode: ac4d0...c1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan de ikke overnatte hos besteforeldrene, så får dere hentet dere litt inn? 

Anonymkode: ac4d0...c1b

Det er mitt forslag også.

Gjest jegerrinne
Skrevet

Kan ikke ungene sove hos dem? Så får dere helt fri.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom besteforeldrene ikke er i jobb, hadde de nok satt pris på å fått hatt barnebarna på overnatting innimellom. 

Anonymkode: e4db7...25e

AnonymBruker
Skrevet

Kan besteforeldrene sove hos dere mens du og mannen tar inn på en hotellweekend?

Anonymkode: aa36b...ad9

AnonymBruker
Skrevet

De bor 25 mil unna. Klart de kan det i ferier og slik, men jeg synes det er tungvint at de skal ligge over der i ukedagene når de skal på skole etterpå 😉

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Hvis de faktisk ønsker å hjelpe og ikke bare komme på besøk så må det jo gå an å planlegge så besøket faktisk blir hjelp?

Her vil vi heller ha barnevakt i helg når vi også har fri fra jobb enn i hverdagene egentlig. Hva tenker du at du ønsker hjelp med i hverdagene, feks hente i barnehagen så dere kan jobbe en time ekstra?

Om jobben tillater det kan dere jo jobbe litt i helgen mens de er med barnebarna så har dere litt fleks til uka etter. Eller dere kan mealpreppe til neste uke mens de leker med barna. Få hjelp med husarbeid og forefallende arbeid hjemme. Man trenger jo ikke diske opp med alt mulig som om det er spesielt og sjeldent besøk, de kan jo bli med og handle på lørdags morning og hjelpe til å lage vanlig mat til middag. 

Anonymkode: 8c762...74a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De bor 25 mil unna. Klart de kan det i ferier og slik, men jeg synes det er tungvint at de skal ligge over der i ukedagene når de skal på skole etterpå 😉

Ha med helger?

Anonymkode: 6d952...55c

AnonymBruker
Skrevet

Er besteforeldre i jobb? Hvis ikke kan de vel komme på ukedager, bo hos dere og ta ansvar for å ordne å få levert ungene på morgenen, hente de på ettermiddagen og ta de med på fritidsaktiviteter? Det gjør vi ofte når vi har besøk fra svigers, siden de bor langt unna er de her som regel en ukes tid, og de elsker å få hente og levere i barnehagen, ta de med ut på turer , lekeplass osv. 

Anonymkode: 1fc3f...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...