Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg dusjer og lar håret luft tørke så blir håret helt j*vlig krusete. Håret er ikke slitt. Tidligere var ikke håret slik, men det bare ble slik brått føler jeg for ett par år siden. For at jeg skal se noen lunde "normal" ut må jeg bruke rettetang. Og det gjør hele dusjforløpet langt. Jeg må enten føne meg eller la det luft tørke, så det tar tid. 

er det noe jeg kan gjøre?? Jeg føler dette kom da jeg begynte få grått hår og lot det vokse ut, nå er de grå hårstråene like langt som mitt naturlige hår og jeg bruker silver shampoo. Har prøvd i lengre perioder vanlig shampoo og, men det hjelp ikke. Jeg er ikke flink med hårkur, men føler ikke det ser bedre ut de få gangene har har brukt hårkur. 

jeg vil bare dusje og gå på jobb eller ut med venner uten å se ut som fuckings huldra.

Anonymkode: 5ef35...996

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale Colorwow dream coat! Da jeg begynte å få grått hår ble det mye friss og krus som var kortere enn det etablerte håret.

Det er en spray og gjør man det riktig varer resultatet (for meg) gjennom to-tre hårvasker. Avhenger litt av luftfuktigheten nå om sommeren.

Viktig å følge trinnene, ellers har det ikke mye for seg. Spray rikelig i håndkledet hår, føn tørt med rundbørste💁🏼‍♀️ Føles lett på håret og er drøy i bruk.

Anonymkode: 6bb10...d32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan anbefale Colorwow dream coat! Da jeg begynte å få grått hår ble det mye friss og krus som var kortere enn det etablerte håret.

Det er en spray og gjør man det riktig varer resultatet (for meg) gjennom to-tre hårvasker. Avhenger litt av luftfuktigheten nå om sommeren.

Viktig å følge trinnene, ellers har det ikke mye for seg. Spray rikelig i håndkledet hår, føn tørt med rundbørste💁🏼‍♀️ Føles lett på håret og er drøy i bruk.

Ok, takk. Dette skal jeg sjekke ut🤩

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jrg bor på vestlandet og her har luftfuktigheten vært helt jævlig i flere uker og det gjør håret mitt mye verre 

Anonymkode: 49632...b80

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, takk. Dette skal jeg sjekke ut🤩

*Håndkletørket hår☺️

Den koster litt, er til gjengjeld drøy. Anbefaler å kjøpe den minste og prøv om det funker på ditt hår.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at håret ditt er tørt. Bytt til en shampoo med masse fuktighet og bruk en lett olje som du påfører i fuktig hår. Du ser ikke endring etter 1-2 g med hårkur, håret ditt trenger nesten garantert mer pleie nå som det er mer grå hår enn tidligere, langt fra uvanlig dessverre. 

Anonymkode: 8ee5b...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, jeg skal følge tipsene deres❤️

Skrevet

Bruker denne 

Screenshot_20250704_004150_Chrome.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Håret blir jo bare mer frizzy og ødelagt av å bruke rettetang. Det tar nok noen år å "reparere". 

Anonymkode: f8ce9...7d4

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at de gråe hårene er like lange som ditt naturlige hår?

Anonymkode: 6a43a...54e

AnonymBruker
Skrevet

Alderen… frisøren min sa det skyldes at håret nærmer seg de første grå.

fuktkur, serum, krem, varmebeskyttende, wow dreamcoat. Så føning på lav temperatur med rundbørste. Litt olje til slutt.

Anonymkode: e982a...0d2

Skrevet

Keratinbehandling?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke har fått bølger i håret? Mitt hår ble slik da jeg passerte 40. Viste seg at jeg hadde gått fra rett til bølgete hår.

Anonymkode: 2a7b4...7dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må gre håret når det er vått for at det ikke skal bli krusete, tørt og slitt. 

grer det før vask, grer det vått. Tørker det mer med håndkle (klemmer, ikke skape friksjon) - og lar det lufttørke. 

Om jeg ikke grer det rett etter dusj blir det bare kaos. Så rådet om å ikke gre håret når det er vått, gjelder IKKE meg. 

Anonymkode: 25a54...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags kur bruker du? Fuktighet eller reconstructur? 

Anonymkode: 10892...607

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 11.35):

Sikker på at du ikke har fått bølger i håret? Mitt hår ble slik da jeg passerte 40. Viste seg at jeg hadde gått fra rett til bølgete hår.

Anonymkode: 2a7b4...7dc

Dette tenkte jeg og, bølger eller krøller. Jeg hadde lignende problem til jeg startet med en rutine for krøllete hår. Med hårmaske, en krøllekrem, og en curl gel. Jeg liker å bruke fingerrollteknikken, og å diffuse håret etterpå. Og å ikke børste det ordentlig mens det er tørt. Jeg bruker jo selvsagt litt ekstra tid når jeg vasker håret, men jeg gjør det bare en gang i uken. Halvveis i uken påfører jeg milkshake sin 12 in 1 som virkelig refresher krøllene. Og bruk hårolje

AnonymBruker
Skrevet

Viss håret ditt har en form for tekstur (krusete) vil balsam og leave inn produkter for krøller sannsynligvis lønne seg. Shampoo bør velges på grunnlag av hodebunnen sitt behov mens balsam og leave inn bør velges etter hårtype. 

Anonymkode: c2b88...5ad

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som håret er tørt. 

Nå vet jeg ikke hvilken sølvsjampo du bruker, men de fleste sølvsjampoer er alt for sterke til å brukes ved hver hårvask. 
Så hvis du bruker den hver gang du dusjer så kan det være noe av årsaken til at håret blir tørt. 
Og hårkur må brukes jevnlig for å kunne se noe resultat, man ser ikke om det hjelper om man kun bruker det av og til. 

Du sier ikke noe om hvilken varmebeskyttelse du bruker når du føner eller retter håret? 
Bruker du noe leave in balsam eller olje i håret etter vask? 

Anonymkode: 2501e...d1c

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg bruker lilleshampo hver gang jeg dusjer, men nå har jeg bestilt serie med olaplex eller hva det heter, gikk for noe uten sulfat og silikon. 

jeg bruker varmebeskyttende 230grader. Men vet jo ikke om all hårstrå får det? Jeg bare sprayer litt her og der også børster jeg håret. 

Hårkur jeg har er denne men er ikke flink å bruke: https://www.blivakker.no/product/3045230/wella-professionals-sp-classic-luxeoil-keratin-restore-mask-150ml

ellers har jeg denne leave in, men er ikke flink å bruke den: https://www.blivakker.no/product/3259672/maria-nila-structure-repair-leave-in-cream-200ml

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...