Gå til innhold

Hull i øret bading?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tatt hull i ørene og badet i klorvann rett etter? Fikk du isåfall infeksjon eller gikk det fint?

Superglad for svar , på forhånd tusen takk🤗

Anonymkode: c4097...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noen som har tatt hull i ørene og badet i klorvann rett etter? Fikk du isåfall infeksjon eller gikk det fint?

Det kan nok gå fint, men du skal ikke gjøre det før det har gått minimum 2 uker, helst 6 uker hvis du har tatt hull i øreflippen og 12 hvis det er i brusken.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Det kan nok gå fint, men du skal ikke gjøre det før det har gått minimum 2 uker, helst 6 uker hvis du har tatt hull i øreflippen og 12 hvis det er i brusken.

Ja jeg vet det er anbefalt, derfor jeg vil høre om noen har erfart at det går bra 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja jeg vet det er anbefalt, derfor jeg vil høre om noen har erfart at det går bra 😉

Ja, ikke sant🤦‍♀️ Dette er en av de typiske tingene som går bra helt til det ikke går bra! Så det spiller ingen rolle om du får 20 svar hvor det har gått bra, hvis du tilfeldigvis bader i et vann med e.coli-bakterier i seg. Er du villig til å ta den sjanse, så må du jo bare gjøre det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du nylig tatt hull i ørene så skal du ikke bade, før hullene er mer enn skikkelig grodd, 4-6 uker. 
Ingen kan forutsi hvilke bakterier eller hvor mye bakterier der er i det bassenget du tenker å bade i eller i den sjøen du tenker å bade i. 
Ikke bare øreflippene dine står i fare for å bli infiserte. Du har et åpent sår, og faren for blodforgiftning er absolutt tilstede så lenge såret er åpent eller har skorper som faller av i kontakt med vann. Blodforgiftning kan være dødelig, i verste fall. 
Har du tatt hull i ørene midt på sommeren så får du og ta konsekvensene av handlingene din, blant annet å ikke bade, før skolene begynner igjen. 

Anonymkode: 1ad79...eee

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...