Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt problemer med smerte I føttene mine i 2 år nå og sliter virkelig med å få meg jobb. Jeg ser ikke ut til å ville bli så mye bedre i nærmere tid heller så jeg trenger tips til ulike yrker hvor man sitter mye. Det må hvertfall være 6 av 8 timer sittende. 

Det jeg kan komme på selv er kontormedarbeider, resepsjonsarbeid og telefonsalg/service.

Det må da finnes mere? Jeg vet nok bare ikke om det. 

Jeg er en 23 år gammel jente.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

legesekretær på legesenter.

sosionom, økonomisk saksbehandler på nav

hr arbeid i bedrifter. 

salg/ kundeservice, sosiale medier.

Anonymkode: aa621...660

AnonymBruker
Skrevet

Bli konsulent, sitte på hjemmekontor, ta en tur på amfi i arbeidstiden. 

Anonymkode: 413aa...323

AnonymBruker
Skrevet
Løvetann27 skrev (4 timer siden):

Jeg har hatt problemer med smerte I føttene mine i 2 år nå og sliter virkelig med å få meg jobb. Jeg ser ikke ut til å ville bli så mye bedre i nærmere tid heller så jeg trenger tips til ulike yrker hvor man sitter mye. Det må hvertfall være 6 av 8 timer sittende. 

Det jeg kan komme på selv er kontormedarbeider, resepsjonsarbeid og telefonsalg/service.

veileder/familieveileder på familievernkontor. 

jurist - rådgivende jurist i feks gatejuristen (kirkens bymisjon)

psykolog og den type rådgivende/kliniske roller (her kan sosialarbeidere også være aktuelle)

husk at du også kan få mye tilrettelagt (om du brenner for et yrke går det ann å tenke på løsninger for at yrket skal passe deg selv om du må sitte mye).

AnonymBruker
Skrevet

Lektor/lærer? 

Forsikring?

Øk8nom/adm?

Anonymkode: 2bf32...3af

Skrevet
Løvetann27 skrev (16 timer siden):

Veldig flott om det er en jobb som ikke krever vannskelig utdannelse. Jeg er desverre ikke så god på skole og spesielt ikke noe god i matte. Jeg skulle gjerne ha skaffet meg en jobb med en gang om det finnes noe som ikke krever utdanning også

AnonymBruker
Skrevet
Løvetann27 skrev (12 timer siden):

Veldig flott om det er en jobb som ikke krever vannskelig utdannelse. Jeg er desverre ikke så god på skole og spesielt ikke noe god i matte. Jeg skulle gjerne ha skaffet meg en jobb med en gang om det finnes noe som ikke krever utdanning også

Du er ikke så gammel. Du skal leve av yrket ditt mange år fremover. Jobbmarkedet for folk uten utdannelse blir bare mindre og mindre. Prøv å skaffe deg en utdannelse, og i denne sammenheng er fagbrev også bra hvis en finner en grei retning. Få gjerne hjelp av en yrkesveileder, det finnes masse jobber en aldri har tenkt over rundt forbi. Ikke alle utdannelser krever at du er god i matte! 
Tenk gjennom hva du trives med. 

Anonymkode: a5715...566

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bussjåfør, langtransport, lokomotivfører og trikkefører er også yrker der man sitter store deler av dagen. Det er mange yrker, men det må jo være noe du kan trives med. Hva er dine interesser? 

Anonymkode: 63470...e0c

AnonymBruker
Skrevet

Urmaker 

Smykkemaker/-reparatør

Anonymkode: 12945...e96

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bussjåfør, langtransport, lokomotivfører og trikkefører er også yrker der man sitter store deler av dagen. Det er mange yrker, men det må jo være noe du kan trives med. Hva er dine interesser? 

Anonymkode: 63470...e0c

Jeg prøvde faktisk på lokomotivfører, men jeg manglet R1 matematikk for å kunne søke inn på skolen. Jeg forsøkte å ta dette som privatist men det var helt umulig for meg. Det er bare sånt jeg ikke klarer å forstå meg på, uansett hvor mye jeg jobber med det. Eller så har jeg ikke lappen og ikke penger til å kunne ta den. Får ikke skaffet meg penger før jeg får jobb 😅 så det er en ond sirkel. 

Jeg har hvertfall funnet ut av at jeg trives aller best helt alene på jobb. Jeg er ikke et service meneske og ikke et omsorgsmenneske. Jeg liker meg best når jeg kan sette opp hvordan jeg vil gjøre oppgaver selv slik at jeg føler meg mest effektiv. Og kollegaer som står å peker på deg og sier at det er ikke sånn jeg gjør det.. det ødelegger mye av jobbkvaliteten.

Jeg klarer egentlig ikke finne noe jeg kommer til å trives i, så nå handler det bare om å finne noe jeg kan få til

Skrevet

Noe med regnskap? Eller er det for mye matte tror du? 

Skrevet

Kundesupport! :) Enten via telefon eller via chat, da kan du sitte hele dagen. Veldig mange ulike arbeidsgivere, så man kan jo også prøve seg litt frem til man finner et arbeidsmiljø som passer.

AnonymBruker
Skrevet
Løvetann27 skrev (På 3.7.2025 den 16.16):

Sjekket opp disse smertene?

Anonymkode: e74e6...510

• Liker 1
Skrevet

Enkelte skoler har voksenopplæring som yrkessjåfør. 19 ukers kurs, opptak 2 ganger i året. Da får du CE, DE, og truck. Gratis opplæring, betaler kun for selve oppkjøringen og teoriprøven. Dyreste er nok glattkjøringen. 

AnonymBruker
Skrevet
liljekorall skrev (11 minutter siden):

Kundesupport! :) Enten via telefon eller via chat, da kan du sitte hele dagen. Veldig mange ulike arbeidsgivere, så man kan jo også prøve seg litt frem til man finner et arbeidsmiljø som passer.

Det passer vel ikke så godt når ts skriver hun ikke er et «servicemenneske»?

Anonymkode: 5eff7...f54

AnonymBruker
Skrevet
Løvetann27 skrev (4 timer siden):

Jeg prøvde faktisk på lokomotivfører, men jeg manglet R1 matematikk for å kunne søke inn på skolen. Jeg forsøkte å ta dette som privatist men det var helt umulig for meg. Det er bare sånt jeg ikke klarer å forstå meg på, uansett hvor mye jeg jobber med det. Eller så har jeg ikke lappen og ikke penger til å kunne ta den. Får ikke skaffet meg penger før jeg får jobb 😅 så det er en ond sirkel. 

Jeg har hvertfall funnet ut av at jeg trives aller best helt alene på jobb. Jeg er ikke et service meneske og ikke et omsorgsmenneske. Jeg liker meg best når jeg kan sette opp hvordan jeg vil gjøre oppgaver selv slik at jeg føler meg mest effektiv. Og kollegaer som står å peker på deg og sier at det er ikke sånn jeg gjør det.. det ødelegger mye av jobbkvaliteten.

Jeg klarer egentlig ikke finne noe jeg kommer til å trives i, så nå handler det bare om å finne noe jeg kan få til

hva med busssjåfør eller taxisjåfør?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legger til, lastebilsjåfør. transportyrker generelt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det passer vel ikke så godt når ts skriver hun ikke er et «servicemenneske»?

Anonymkode: 5eff7...f54

Fint med selvinnsikt, men å si at man ikke er et servicemenneske som jobbsøker er jo drepen for å få jobbtilbud. 

Anonymkode: 40acf...7d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 20.28):

Bli konsulent, sitte på hjemmekontor, ta en tur på amfi i arbeidstiden. 

Anonymkode: 413aa...323

Det gjør jeg, og jeg elsker det 🤩 

Hadde før et yrke der jeg stod hele dagen. Hadde fryktelig vondt i bena etter hver eneste arbeidsdag.

Har det mye bedre nå. Jobber som IT-konsulent og har hjemmekontor nesten daglig. Går turer i lunsjpausen og holder meg sånn sett i form. Heve- og senkepult hjelper også.

Anonymkode: 00da4...54e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det må jeg jo ha leppen for 😕Og jeg får ikke penger til det før jeg skaffer meg en jobb. Det går ikke rundt med 12 000 i måneden :( men takk for tipset. Det kan jo bli en mulighet i framtiden 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...