AnonymBruker Skrevet 5. juli #21 Skrevet 5. juli Jeg har ikke barn, men ser du spør oss som er alene også, så drister meg på å svare. 😊 Jeg holder på å bygge et garderobeskap, eller jeg har såvidt begynt da. Det er det jeg skal bruke de neste ukene på. Jeg aner ikke hva jeg gjør, men jeg kom til at såpass må jeg få til! Så jeg har begynt å måle opp og lage tegninger. Eller skal jeg lage en kake jeg aldri har laget før. Og spise masse vannmelon er planen. Det jeg gjør etter at jeg er lei av å holde på med garderobeskapet ser jeg for meg er å se på TV, bestille middag noen dager, kanskje jeg ringer til noen. Lese bok i senga om morgenen. Anonymkode: 256c1...c59 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #22 Skrevet 5. juli Vi har akkurat kjøpt hus, så her blir det mye lek i hagen, invitere og besøke barn i nabolaget, litt strandturer, utforske nærområdet og lande litt. Vi trenger å få på plass en del i huset før skolestart som skap, garderober etc. Mulig vi tar en langweekend til Bjørneparken/Kristiansand Dyrepark og en dagstur til Tusenfryd. Men ungene er inneforstått med at vi hovedsakelig blir hjemme i år og de forstår det og kjenner egentlig mest på at det er godt med litt ro og fred ❤️ Anonymkode: 2184d...72f
AnonymBruker Skrevet 5. juli #23 Skrevet 5. juli Har en 4åring og bor i Oslo Vi blir å dra på en klatrepark i skogen, sommerteater i frognerparken, tøyenbadet, ta båten til øyene og bade, sykle rundt på måfå til plasser vi ikke har vært før. Bade på frysja. Eller Huk. Besøksgårder. Svartdalsparken. Ingierstrand. Vi sykler overalt. Hvis det regner blir det kanskje kino, teknisk museum, eller deich. Prøver å ha en plan for noe hver dag, og gjerne møte andre barn hver dag. Prøver også å gjøre ting jeg syns er gøy, jeg elsker f.eks. å dra på oppdagelsesferd til steder jeg ikke har vært før. Anonymkode: 6f890...ab9
AnonymBruker Skrevet 5. juli #24 Skrevet 5. juli Vi har vært på en liten 3-dagers tur nå, men vi skal være mest hjemme de neste ukene. Det blir dagstur til Bjørneparken, strandturer, skatepark og lekeplass i byen, hinderløype i nærheten, skogstur med matpakke og diverse besøk av og hos andre. Ungene er 4 og 6 år (skolestarter), så vi prøver å lese bøker, pusle og ha litt rolige inneaktiviteter når det trengs. Anonymkode: 8c7c0...519
LilleMy_09 Skrevet 5. juli #25 Skrevet 5. juli Er glad i friluftsliv så skal prøve å få til noen turer i skog og mark. Noen venner og jeg har også planer om å padle og overnatte ute under åpen himmel. På dager med dårlig vær blir det å finne fram strikketøyet
beige Skrevet 5. juli #26 Skrevet 5. juli Basseng, besøke venner med jevnaldrende barn, ute å sykler, går små turer med noe godt i sekken, leker i parker, lager modelleire, ser en film, drar på cafe
AnonymBruker Skrevet 5. juli #27 Skrevet 5. juli 1- og 3-åring. Inviterer til besøk/drar bort på besøk til andre familier, biblioteket, sykkeltur med begge i sykkelvogn, skogstur, sykler og leker i nabolaget, kafébesøk, kino med 3-åringen, besøker forskjellige lekeplasser/stengte barnehager, tegner med fargekritt på asfalten, blåser såpebobler, tegner/maler/pusler/klistremerker/leire som innelek, og ellers leker med lekene, rollespill, løper etter 🤪🤣 Anonymkode: d471f...804
AnonymBruker Skrevet 5. juli #28 Skrevet 5. juli Har tre barn i alderen 3-8 år. Vi er hjemme deler av ferien. Vi bader, er på stranda, går på tur i skogen, besøker biblioteket, sentrum, museum, lekeplasser og slik. Drar på noen dagsturer, bl.a. til en fornøyelsespark. Du skrev at du ikke ville vite fra noen som overnatter utenom hjemmet, men jeg tar det med likevel fordi det kan gjøres veldig enkelt. Akkurat nå overnatter mannen og to av barna i hengekøye i nærheten (5-10 min i bil og 10 min. gange). Vi spiste middag sammen før de dro, og de deler en vestlandslefse om morgenen og drar hjem for å spise frokost hjemme. Altså null matlaging på tur. Alt er veldig enkelt, og barna (og vi voksne) elsker det. Anonymkode: 1bd11...ddf 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #29 Skrevet 5. juli Barn mellom 3 og 9. Vi drar på lekeparker, stranden, kjøpesenteret, bassenget, biblioteket, barnehager og skoler i nærheten, ute i hagen. Barna/vi besøker venner og familie, eller det kommer besøk hit. Vi leker inne med diverse, maler og tegner, spiller en god del (brettspill, terninger, på skjerm etc), pusler, husarbeid. Anonymkode: 29284...f0c
AnonymBruker Skrevet 6. juli #30 Skrevet 6. juli Er på stranda, overnattet på terrassen, frokost ute, gåturer i området, ser på dyr som er i nabolaget, en tur til byen, filmkveld, spillekveld, invitert familie og naboer på kake, hatt besøk av klassevenner av barna osv Anonymkode: 1034b...336
AnonymBruker Skrevet 6. juli #31 Skrevet 6. juli Vi skal bort en uke. Men har 3 uker uten reise. Kommer til å bruke litt tid på vedlikehold av huset og ordne litt innvendig. Ellers blir det å besøke familie og få besøk av familie og venner. Tur til stranden hvis det er ok vei. Anonymkode: 14cdc...a5f
AnonymBruker Skrevet 6. juli #32 Skrevet 6. juli 1 og 5 år. Badeland, bibliotek, tur i skog og mark og ved sjø, lekeplasser og parker lokalt, litt tv tid og lek i hagen, Lego og pusling osv. Anonymkode: f0c34...365
AnonymBruker Skrevet 6. juli #33 Skrevet 6. juli Biblioteket Fornøyelsesparker som er i kjøreavstand Stranda Bade i bassenget i hagen Filmkvelder Leser bøker og hører lydbøker Bowling Kino Spiller spill Minigolf Shopping Hjemmespa Klatrepark Trampolinepark Dagsturer med båt Lager god mat Baker Spiser del lunch og middag på restaurant Spiser en del take out Besøker venner/familie (6 åring. Alt er dagsform avhengig, da jeg er syk) Anonymkode: def4e...6cb
AnonymBruker Skrevet 6. juli #34 Skrevet 6. juli Vi gikk mye på geocaching i området da jeg var barn. Stolpejakt er jo også noe lignende man kan gjøre som blir helt gratis, og hvis du bor i en større by kan man jo strekke det ut over litt flere dager også. Ellers var jeg mest for meg selv fra jeg var 7-8 og lekte med andre barn på min alder i nærheten. Vi dro av og til noen turer over grensa for å kjøpe mat og godteri og sånt, som jeg syntes var veldig gøy, men det avhenger jo litt av hvor du bor da Anonymkode: e6185...3fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå