Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er i dag fem uker siden jeg tok brasiliansk voks for første gang. Men rundt 70-80% av hårene har fortsatt ikke begynt å vokse ut igjen? Er dette vanlig? Det har en del hudormer/svarte prikker i hårsekkene, kan det være derfor? 
De hårene som faktisk har vokst ut begynner nå å bli veldig lange. Jeg fikk streng beskjed om å ikke barbere, men det føles jo litt unødvendig å betale 500 for en ny voksetime for bare å ta noen få hårstrå. Er det noen som vil dele litt erfaringer med en vokse-noob? 🫶🏼

Anonymkode: 3336a...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De svarte prikkene/hiudormene er kanskje inngrodde hår?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (1 minutt siden):

De svarte prikkene/hiudormene er kanskje inngrodde hår?

Nei, det virker ikke sånn. For når jeg presser på de kommer det en liten svart prikk ut, som en hudorm. Ikke noe hår. Det er veldig små prikker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det virker ikke sånn. For når jeg presser på de kommer det en liten svart prikk ut, som en hudorm. Ikke noe hår. Det er veldig små prikker. 

Da kommer vel hårene etterhvert. De hårene som har blitt ganske lange er nok de hårene som va på vei ut da da vokset, og dermed ikke ble røsket ut sammen med resten.

• Liker 4
Skrevet

Når man røsker ut hår, kontra å barbere, så er det en sjanse for at håret ikke vokser ut igjen. Roten blir skadet. Litt av samme prinsipp som laserbehandling.

For mange er jo dette ønskelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Callisto83 skrev (24 minutter siden):

Når man røsker ut hår, kontra å barbere, så er det en sjanse for at håret ikke vokser ut igjen. Roten blir skadet. Litt av samme prinsipp som laserbehandling.

For mange er jo dette ønskelig.

Det er jo helt nydelig hvis det er tilfelle at de ikke kommer ut igjen 🤞

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er jo helt nydelig hvis det er tilfelle at de ikke kommer ut igjen 🤞

Høres sånn ut, ta en behandling på resten så kanskje de ryker også. Men for å unngå de svarte prikkene kan det være lurt å skrubbe godt når dusjer.

Anonymkode: 394b0...850

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres sånn ut, ta en behandling på resten så kanskje de ryker også. Men for å unngå de svarte prikkene kan det være lurt å skrubbe godt når dusjer.

Anonymkode: 394b0...850

Takk for gode tips 🫶🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...