Thyra Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Har inntrykk av at en del setter strenge krav til partner og også følger nøye med på hva hn driver med for å forsikre seg om at hn ikke er utro. Jeg har aldri helt skjønt greia. For om eneste grunnen til at partner er trofast er at du passer på at hn er det, er virkelig den "trofastheten" noe verdt?!? 20 2 18
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Leste litt om "othello syndrome" før i dag. Det kan hende det er sykelig sjalusi som fører til at man tror man må passe på. Eller at partner har gjort noe før. Uansett er det usunt, om det kommer av reelle handlinger fra partner sin side eller frykt eller traumer. Anonymkode: d8434...c8d 6
MizzVic Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Bedre å la de gjøre akkurat som de vil, og heller forlate de ved første tegn på upassende oppførsel. Sparer deg for mye tid og bekymringer. 12 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Noen vil vel bare ha bekreftelse på sin mistanke før de drar. Anonymkode: 62fbb...007 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Jeg vil tru at forholdet allerede er over dersom jeg begynner å mistenke utroskap. Jeg kan ikke leve i et forhold hvor jeg er sjalu eller føler jeg må "følge med". Da hadde jeg lett etter et nytt forhold, med en person jeg ikke hadde disse bekymringene ovenfor. Anonymkode: 24767...668 6 3
Thyra Skrevet 3. juli Forfatter #6 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen vil vel bare ha bekreftelse på sin mistanke før de drar. Anonymkode: 62fbb...007 Jeg tenkte ikke på å avsløre utroskap, men å forhindre at partner får mulighet til å være utro. 1
Thyra Skrevet 3. juli Forfatter #7 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil tru at forholdet allerede er over dersom jeg begynner å mistenke utroskap. Jeg kan ikke leve i et forhold hvor jeg er sjalu eller føler jeg må "følge med". Da hadde jeg lett etter et nytt forhold, med en person jeg ikke hadde disse bekymringene ovenfor. Anonymkode: 24767...668 Noen er jo slik i alle forhold, fra begynnelsen av. Uten noen egentlig grunn, annet enn at de "ikke er naive"... 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli At kjærester passer på hverandre og overvåker hverandre, forlanger innsyn i meldinger osv., det vil aldri fungere i lengden. Det eneste som fungerer er å gi hverandre tillit. Man trenger trygghet og frihet i et forhold til å være seg selv. Å stadig oppleve å bli overvåket og kontrollert av kjæresten/partneren vil være ødeleggende. Anonymkode: 15f27...e66 9 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli Thyra skrev (5 minutter siden): Noen er jo slik i alle forhold, fra begynnelsen av. Uten noen egentlig grunn, annet enn at de "ikke er naive"... Uff, stakkars dem. Og stakkers dem de er sammen! Anonymkode: 24767...668 2 1
Thyra Skrevet 3. juli Forfatter #10 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff, stakkars dem. Og stakkers dem de er sammen! Anonymkode: 24767...668 Enig. Først og fremst stakkars de de er sammen med. 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #11 Skrevet 3. juli Typen min er litt preget av det fordi eks dama var utro. Vi bor sammen, men både jeg og han jobber "borte" (turnus/sover på jobb). Han må derfor jobbe med seg selv og stole på at jeg ikke "finner" på noe. Hittil har det gått bra, men han kan bli litt stresset hvis jeg ikke tar tlf når jeg er på jobb. Men ved første mulighet jeg får ringe tilbake, er han blid og det går greit. Han forstår at jeg jobber. Anonymkode: 07a24...53d 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #12 Skrevet 3. juli Jeg tenker det samme. Også når folk her på KG flipper helt ut på at andre kvinner prøver seg på mannen. Javel, så om eneste årsak til at mannen din ikke er utro, er bare at han aldri har hatt anledning til det.. hva er det verdt liksom. Hvis man elsker noen, sett dem fri... full tillit er viktig for meg. Alt slags kan skje, men hvorfor bruke livet sitt på å forberede seg på det verste. Men - det er jo lettere sagt, enn gjort. Jeg er nok bare ikke spesielt sjalu av natur - og jeg tror ikke de som er overdrevent sjalu har det så bra med meg selv, og at de gjerne kunne ønsket at de kunne bekymret seg mindre. Men sympatien min med dem har en begrensning, de kan virkelig bryte ned en partner også med beskyldninger og kontrollbehov. Sjalusi er utrolig ødeleggende. Anonymkode: 85ba7...01b 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #13 Skrevet 3. juli Det er sexy da, man får mer lyst på en eiesyk partner enn på en hjernedød tosk som ikke bryr seg. Handler vel om at det å passe på er noe voksent, mens det å gi blaffen er noe barnslig. Anonymkode: 28591...84d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #14 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er sexy da, man får mer lyst på en eiesyk partner enn på en hjernedød tosk som ikke bryr seg. Handler vel om at det å passe på er noe voksent, mens det å gi blaffen er noe barnslig. Anonymkode: 28591...84d Det å være usikker og sjalu er definitivt ikke sexy. Og hvorfor sette opp et slikt kunstig enten/eller-scenario? Enten er man sjalu eller så er man en "hjernedød tosk som ikke bryr seg"? Hva med en mellomting? Anonymkode: 354a8...d71 8 1 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli #16 Skrevet 3. juli snuppsi 87 skrev (Akkurat nå): Alle e vel utro ? På seg selv kjenner man andre... Anonymkode: 354a8...d71 2
snuppsi 87 Skrevet 3. juli #17 Skrevet 3. juli Har aldri opplevd en mann som ikke har vært utro lever i 2025. Er vist helt normalt 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #18 Skrevet 3. juli snuppsi 87 skrev (Akkurat nå): Har aldri opplevd en mann som ikke har vært utro lever i 2025. Er vist helt normalt Så siden du ikke har opplevd det så kan ingen andre ha opplevd det? Tenker du slik om andre ting og, at det bare eksisterer hvis du har opplevd det selv? Anonymkode: 354a8...d71 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #19 Skrevet 3. juli Enig med deg. Har aldri hatt regler eller krav. Dumpet ved første røde flagg. Har nå vært med mannen i 25 år - har ikke vært antydning til noe tull en gang. Anonymkode: 58b11...21a 1
Irak Skrevet 3. juli #20 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er sexy da, man får mer lyst på en eiesyk partner enn på en hjernedød tosk som ikke bryr seg. Handler vel om at det å passe på er noe voksent, mens det å gi blaffen er noe barnslig. Anonymkode: 28591...84d Å være eiesyk er ikke bra. Handler ikke om at man ikke bryr seg. Å være et menneske som gir blaffen er ikke bra. Da betyr det ingenting da. Da har jeg mer tro på en lett blanding av å være tøysete, tulle og kåte hverandre opp. Ha det gøy sammen. Det er en herlig symfoni 🥳🥳🥳🥳 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå