Gå til innhold

Utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min skal gifte seg til sommeren, og forloveren er igang med å planlegge utdrikningslag. Jeg vet av erfaring at hvis det blir for dyrt pr. snute velger mange å ikke komme. Nære venner er som oftest villig til å betale mer enn de mer perifere, men hva synes dere er rimelig å "kreve" av hver deltager? Man må jo legge seg på et nivå som er akseptabelt for alle.

Videoannonse
Annonse
Gjest Aloha
Skrevet

Jeg syns 500,- bør være maksimum. Tar man mer risikerer man at en del ikke har råd til å være med..

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært i tre utdrikningslag, og det har vært "store" forskjeller på hva vi har betalt. Det billigste var 300 kroner, mens det dyreste kom på 1000 kroner. Jeg var aldri i tvil om jeg skulle dra på noen av dem. Det dyreste hadde et stort opplegg, og vi fikk alle mye igjen for pengene, det var en opplevelse for oss også. Jeg er villig til å betale for å være med på utdrikningslag, men jeg betaler ikke 1000 kroner hvis jeg ikke føler at opplegget er verdt det.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg syns man bør ta høyde for at det i tillegg til denne summen som man betaler inn også går endel ekstra for de fleste. Da tenker jeg på de som kanskje ikke bor der hvor laget foregår og at man gjerne drar på by'n i løpet av kvelden.

I mitt lag vet jeg alle betalte 200 kr hver + at de dekket inngang på reptilsenteret selv (35 kroner) og transport til og fra by'n (en buss og en maxitaxi). Alle hadde også med litt mat til en felles lunch.

Jeg ville ihvertfall blitt trist hvis mitt UL ble så dyrt at noen av mine venninner ikke hadde hatt råd til å komme. Heller flere til stede og mindre kostnader. :tommel:

Skrevet

Man bör nok regne med rundt 500,- men blir det närmere 1000,- reagerer gjerne folk.

Jeg var i et utdrikningslag hvor prisen ble satt ned ca 100,-kr pr pers, etter at folk hadde reagert på den förste prisen. Men i den nye pakkelösningen var ikke alkohol lenger inkludert. Så alle endte jo opp med å betale mer totalt sett. Forloveren burde heller kuttet en aktivitet eller to (det var 6 dyre aktiviteter...vanligvis pleier man vel bare å ha 2-3?). Men det var vel hennes måte å protestere tilbake.

Gjest Gjest
Skrevet

Man bør vel se an gjestene? Er flesteparten unge, fattige studenter sier det seg selv at de ikke kan betale 1000,- for et utdrikningslag. Hvis de fleste derimot er i full jobb og har god råd kan man ta litt ekstra.

Jeg valgte å tilpasse opplegget ut fra summen jeg fikk inn da jeg arrangerte utdrikningslag. Heller flere tilstede enn supereksklusive aktiviteter. Det vet jeg at bruden satte stor pris på!

Skrevet

I de fleste utdrikkingslagene jeg har vært i har det vært 500,- og vi har fått til MYE for 500,-. Er en vennindegjeng med 10 jenter.

Da har vi hatt overnatting på hytte og hatt både lunsj og middag inkl. Hatt med egen drikke da. Bruden har bla. vært med på skirenn, styling med bilder, dildoparty, henge i gummiring bak båt, kjørt motorsykkel.

Men egentlig tror jeg ikke det viktigste er finne på alt for mye med bruden, de jeg har snakket med har satt pris på å kose seg med venninder med god mat og god drikke, bade i boblebad og sove borte.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

sist eg var betalte eg 400 kr, det dekka to måltid + litt drikke og alle aktivitetane. Hadde mange "billege"aktivitetar.synst det var heilt greitt

Skrevet

Jeg har faktisk aldri vært i noe utdrikkingslag men var bedt i ett engang. Jeg kunne desverre ikke komme men opplegget der var at alle betalte en viss sum...husker ikke om det var 2 eller 300kr men allt disse pengene skulle gå til bruden. Dvs hun skulle få massasje og aromaterapi og etterpå helikopter tur eller noe sånt....etterpå skulle alle sammen spise lunsj og hver skulle ha med en rett....

På et sånt opplegg hvor kun bruden får "nyte av pengene" ville jeg ikke betalt mere enn kanskje 200kr. Men hvis det er sånn at alle som kommer har gleder av det de betaler til ville jeg "tålt" å legge lista høyere...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sagt nei til utdrikningslag som har blitt dyrere enn 400 kr. Jeg synes det er veldig mye penger å ut med for et utdrikningslag. En sommer var jeg invitert i 3 bryllup og 4 utdrikningslag. Det blir fort dyrt. Å betale en tusenlapp for et utdrikningslag hadde jeg aldri i livet gjort.

Skrevet

Takk for svar. Ut fra dem leser jeg vel at 500 kroner er max. Så mellom 300 og 500 et sted er kanskje passe...Kommer selvfølgelig an på hva pengene inkluderer, men enig med dem som har nevnt at det ikke er noe poeng med masse dyre aktiviteter.

Skrevet

Huff, jeg har et skikkelig dilemma jeg....Bruden bor i utlandet, og det gjoer nesten halvparten av venninnene ogsaa...Saa det blir dyrt for halvparten uansett, foer man regner med kostnader ved selve utrdikningslaget! :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har betalt 1500 i utdrikningslag. Da var det spabehandling til alle og all mat og drikke hele dagen inkludert. Da synes jeg alle fikk mye for pengene. Alle var i allefall fornøyd med dagen.

Skrevet (endret)

Jeg vet utdrikkingslaget mitt kostet 750,- og jeg synes ikke det var dyrt. Jeg har selv arrangert flere utdrikkingslag som har kostet mellom 500 og 750 kroner, men jeg har også lagt opp til at de som kanskje ikke har mulighet til å være med hele dagen betaler f. eks halvparten av de som er med hele dagen

Må si at prisen da er inkl mat og aktiviteter for alle og drikke til bruden. Vi andre har stått for drikke selv.

Endret av Tyren
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det trenger å bli så dyrt jeg da....

Har vært med i fire lag og ingen av dem har kostet mer enn 3-400 kroner...

Det jeg selv arrangerte kom på en to hudre hvoner. Da var bruden på spa, deretter hadde vi mange gratis aktiviteter og endte opp hjemme hos hun ene for fest og dildoparty som ble holdt av en i laget som driver med det..

Et annet der var vi på fjelltur med islandshester, spiste god mat, var på spa, og hadde stor grillfest på ei innleid helt enkel og grei hytte der vi sov til dagen etter...

Skjønner ikke hva folk driver med jeg, jeg som kommende brud ville mye heller ridd på hest og koset meg med veninne mine på ei hytte enn å sitte på et hotell med champagnefrokost og helikoptertur... Hallo sier jeg bare....

Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer veldig an på hva man skal, og hvem som er invitert med..

Blir det for dyrt, og man er usikker på om folk vil ha noen glede av det er det nok mange som trekker seg..

Jeg mener vi betalte rundt 200,- sist jeg var med.

200-400,- syns jeg er passe.

Men det kommer an på hvem som skal, om alle er nære venner, og om man gjør noe alle er interressert i.

da hadde jeg vært villig til å betalt mer..

Det er jo også bare snakk om once in life for hovedpersonen da.. som regel hvertfall..

Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor det trenger å bli så dyrt jeg da....

Skjønner ikke hva folk driver med jeg, jeg som kommende brud ville mye heller ridd på hest og koset meg med veninne mine på ei hytte enn å sitte på et hotell med champagnefrokost og helikoptertur... Hallo sier jeg bare....

Helt enig.

Det siste jeg var i, med 5-6 store aktiviteter:

*innspilling av cd

*magedans

*mannlig stripper

*go kart

*spa

*hyttetur

Aaaaaltfor mye. Det skulle liksom overgå alle tidligere utdrikningslag. Folk ble helt utslitt og vi hadde nesten ikke tid til å drikke og prate... Eller dvs, det var tid til drikking tidlig på dagen, men deretter gikk det i ett. Og når man er litt småfull i 12-tiden, men ikke fölger det opp, blir man litt ekstra slapp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...