Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har voksne barn på hver vår kant. I år fikk vi ikke til ferie med alle sammen. Hans barn må jobbe i hele sommer. Så da reiser han alene til hytta vår ved sjøen mens jeg og mine barn drar en uke til syden.

En venninne reagerte på at han ikke ble med oss, hun syns det var dårlig gjort. Men han hater egentlig sydenvarme og sandstrender, men jeg og mine barn elsker det, så når vi ikke fikk med oss hans barn, syns jeg det er helt greit at han får slippe. Ikke fordi han ikke vil være sammen med barna mine, de ser vi jo så mye uansett, men fordi han sliter i varmen.Vi er begge fornøyd med dette, og skal kose oss sammen alle de tre andre ukene vi har ferie.

Synspunkter?

Anonymkode: 13db1...c83

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En helt perfekt løsning, spør du meg! 

Anonymkode: 6060e...8b9

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere er fornøyd selv så har ingen andre noe med hvordan dere organiserer ferien. Gjør det dere ønsker selv 😊

Anonymkode: 63dde...627

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo si til venninna di at det er like dårlig at ikke du og barna blir med han på hytta. 

Men syntes dere har en fin løsning på det, trenger ikke å gjøre alt sammen heletiden. Barna dine syntes det kanskje er godt å få litt tid alene med mammaen sin.

Anonymkode: 682ff...8ee

• Liker 5
Skrevet

Min mann hater å fly! Så jeg drasser med med 4 barn alene til syden hvert eneste år. Han syns at det er helt greit å jeg elsker å reise til varmere strøk å nå begynner ungene å bli så pass store at det faktisk blir ferie for meg også 😅

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg og samboer har voksne barn på hver vår kant. I år fikk vi ikke til ferie med alle sammen. Hans barn må jobbe i hele sommer. Så da reiser han alene til hytta vår ved sjøen mens jeg og mine barn drar en uke til syden.

En venninne reagerte på at han ikke ble med oss, hun syns det var dårlig gjort. Men han hater egentlig sydenvarme og sandstrender, men jeg og mine barn elsker det, så når vi ikke fikk med oss hans barn, syns jeg det er helt greit at han får slippe. Ikke fordi han ikke vil være sammen med barna mine, de ser vi jo så mye uansett, men fordi han sliter i varmen.Vi er begge fornøyd med dette, og skal kose oss sammen alle de tre andre ukene vi har ferie.

Synspunkter?

Synspunkter?

Kona har akkurat vært en uke i New York med venninner.

Jeg skal 10 dager til USA i høst med noen kompiser.

Jeg skjønner ikke problemet. Man er to individer selvom man er et par. Om man ikke kunne gjort ting hver for seg bare fordi det er ferie, så hadde jeg syntes det var fullstendig absurd.

Anonymkode: ebf54...8bc

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Synspunkter?

Her går det mot slutten i forholdet, selv om vi verken krangler, har sluttet å ha sex, er utro eller gjør annet som vitner om dødt forhold. Men vi ser hverandre nesten ikke lenger. Vi har også hatt ferie hver for oss i flere år nå, i tillegg fikk han turnusjobb i januar i år. Men dere har jo altså noe av ferien sammen, så for dere er ikke noe farlig. Hadde dere ikke hatt NOE ferie sammen i det hele tatt, kunne det ha vitnet om at forholdet kanskje gikk i feil retning.

Anonymkode: 0b97b...a24

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man aldri ferierer sammen kan det være å stusse på. Å dele opp deler av ferien eller feriere hver for seg en gang i blant ikke. Uansett er det dere i parforholdet som skal være fornøyde og ikke andre utenfor.

Anonymkode: bbc05...a16

Skrevet

høres perfekt ut om alle er fornøyd 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en fin løsning for alle involverte. Dere har nødvendigvis masse tid sammen hele året, og når han først ikke fikk med sine egne barn på tur forstår jeg godt at dette er en god løsning for hele gjengen. Hadde vært noe annet hvis han ikke stilte opp for deg på noe man gjerne vil ha sin partners støtte i, men jeg tipper dere klarer å kose dere på en sandstrand helt uten din samboers hjelp. Absolutt ingenting å reagere på i det hele tatt. 

Anonymkode: 70ccc...11f

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke at man vil reise med noen som åpenbart vil mistrives veldig på turen. Jeg har ei venninne som tvinger med seg mannen over alt, for de er tross alt et par, og hun forstår ikke at jeg ikke tvinger med meg min samboer på ting. Helt ærlig så gidder ikke jeg å tilbringe tiden min med en furten mann som ikke vil være med, og syns det er å foretrekke at vi kan gjøre ting for oss selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mer ferie enn mannen, og han er ikke glad i å reise til varmere strøk på såkalt badeferie. Så i alle år har jeg tatt 2 uker i Spania/Hellas med våre 2 barn mens han er hjemme og jobber. Godt for alle å få litt tid fra hverandre. Så har vi 3 uker sammen hvor vi finner på noe som alle liker. Tenker hver familie gjør det som passer for dem og deres liv så lenge det er enighet. Så har da  ingen andre noe  med hvordan enkelte velger å tilbringe ferien sin

Anonymkode: 1e514...a60

• Liker 5
Skrevet

Dårlig gjort mot hvem? Mot mannen at han ikke får være med eller mot dere at han ikke vil være med?

Jeg synes det er pussig å anta at voksne mennesker ikke har funnet en løsning alle parter er fornøyd med, eller i det minste aksepterer og lever greit med. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Synspunkter?

Andres synspunkt på noe som dere, to voksne, har kommet fram til i felleskap, og er fornøyd med - er helt bortkastet å innhente. 

Hva er grunnen til at venninnen din ikke anser deg skikket til å gjøre valg i ditt eget forhold? 

Anonymkode: d3b10...b9f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi splitter relativt ofte. Vi har eldre foreldre som har valgt hver sin pensjonstilværelse. Så jeg reiser til varmen og er med mine, han til fjells og er med sine. Det har gitt oss mye kvalitetstid med respektive. Selv om vi er et par er vi også individer. 

Må sies at vi har en del fleks i jobb. Så er rikelig med uker å ta av for ferie. Hadde vi vært begrenset til fem uker ferie i året ville vi nok gjort vårt beste for å ha ferie sammen. 

Anonymkode: dff81...177

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om noen hadde ment noe som helst om hvordan jeg, mannen og barna ferierer, så hadde jeg lukket ørene for de meningene. Folk er så vanvittig forskjellige når det kommer til ferie og ingen har rett til å blande seg i hva andre gjør. Her i huset er vi godt gift og har to tenåringer - det betyr ikke automatisk at alle har lyst på den samme ferien. I stedet deler vi opp etter interesser og når man har mulighet til å reise, og på den måten reiser alle ganske mye, og til ganske mange forskjellige destinasjoner i løpet av et år. Tenker det er en smart (økonomisk) måte å feriere på😊

Anonymkode: bd99c...8b2

• Liker 1
Skrevet

Ts sitt tilfelle synes jeg er helt greit. Men jeg har null forståelse for foreldre som velger å ikke være med på store deler og/eller den viktigste delen av ferien for barna slik flere skriver om. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Flott at dere gjør det på deres måte tenker jeg, det er en greie at folk skal mene noe om andre gaesrt på seg selv som går igjen, og det syns jeg er mer irriterende enn noe annet. Hvem er disse folka liksom som tror at de kan ta seg til rette på den måten? De kan jo bare holde meningen sin for seg selv om de ikke direkte blir spurt etter den, og selv da kan de tenke seg om å begrense seg litt i grunnen spør du meg. 

Anonymkode: aab1e...b54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 14.30):

Synspunkter?

Kona har akkurat vært en uke i New York med venninner.

Jeg skal 10 dager til USA i høst med noen kompiser.

Jeg skjønner ikke problemet. Man er to individer selvom man er et par. Om man ikke kunne gjort ting hver for seg bare fordi det er ferie, så hadde jeg syntes det var fullstendig absurd.

Anonymkode: ebf54...8bc

Da håper jeg dere ikke har barn 

Anonymkode: 15398...703

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som den perfekte løsningen😊

Anonymkode: 9cd5e...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...