Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Skeptisk til mikrosement på visning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har en sprukken flis midt i dusjsonen, og det viser seg umulig å finne en matchende flis.
Jeg vurderer derfor å bytte flisen, men så få lagt mikrosement i dusjsonene etterpå. Da blir det lyse, beige 20x20cm fliser på veggen, og mikrosement på gulv og dusjsone. 

Min bekymring er når jeg skal selge. Lurer på om folk på visning om 2-5 år skal være skeptisk til mikrosement. MEN, jeg tenker jo fremdeles at det må være bedre enn mismatch på flis eller hakk i flis.....
Badet er fra 2009, og selv om det er helt greit er det ikke akkurat lekkert. 

Hva tenker dere? Er mikrosement en oppgradering eller nedgradering? 

Noen av dere som har lagt mikrosement på deler av badet og har bilder?

Anonymkode: a5b7e...32c

Skrevet

Microsement er utelukkende en kosmetisk forandring. Om det gjøres proft blir det ok. Ikke fjern flisen, det er risky ifm membranen. 

AnonymBruker
Skrevet

Bedre å finne en flis som ligner. Mikrosement er noe dritt

Anonymkode: 810b6...baf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Minitroll skrev (1 minutt siden):

Microsement er utelukkende en kosmetisk forandring. Om det gjøres proft blir det ok. Ikke fjern flisen, det er risky ifm membranen. 

Takk for svar!
Det er det kosmetiske jeg er interessert i. Kan badet estetisk "reddes" med mikrsement? 😊 Er klar over at fliser oftes ikke er vanntett heller, men denne flisen har et kraftig hakk i seg, så føler det er ryddigere å bytte den

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bedre å finne en flis som ligner. Mikrosement er noe dritt

Oi, synes mange er så positive. Hvorfor synes du det er dritt? Tenker ikke å legge det selv, forstår at prosessen i seg selv er kjip.

Skrevet

Estetisk kan det reddes, men det bør gjøres av proffe. Jeg har ikke mikrosement selv, men har gjort ekstremt mange baderomstabber opp gjennom årene. Undersøk med en murer i alle fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt litt skeptisk til mikrosement, ja.

Hos meg oppsto det sprekker i et par fliser i dusjsonen, og da fikk jeg beskjed fra fagfolkene til utbygger (nybyggaranti) om at de ikke kunne være sikre på om membranen holdt seg intakt om de kun byttet ut de aktuelle flisene. Det endte med at de la et nytt lag flis utenpå på hele veggen. 

Anonymkode: 80136...d95

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen begrunne hvorfor de er skeptiske til mikrosement og hvorfor det «er noe dritt»?

Anonymkode: e4cbc...47a

AnonymBruker
Skrevet
Mia_K skrev (2 timer siden):

Takk for svar!
Det er det kosmetiske jeg er interessert i. Kan badet estetisk "reddes" med mikrsement? 😊 Er klar over at fliser oftes ikke er vanntett heller, men denne flisen har et kraftig hakk i seg, så føler det er ryddigere å bytte den

Problemet er at fjerning av flisen kan føre til at membranet ryker. Du bør være mer opptatt av å redde badet teknisk enn estetisk. 

Anonymkode: 8faf7...8c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei, 

Jeg har en sprukken flis midt i dusjsonen, og det viser seg umulig å finne en matchende flis.
Jeg vurderer derfor å bytte flisen, men så få lagt mikrosement i dusjsonene etterpå. Da blir det lyse, beige 20x20cm fliser på veggen, og mikrosement på gulv og dusjsone. 

Min bekymring er når jeg skal selge. Lurer på om folk på visning om 2-5 år skal være skeptisk til mikrosement. MEN, jeg tenker jo fremdeles at det må være bedre enn mismatch på flis eller hakk i flis.....
Badet er fra 2009, og selv om det er helt greit er det ikke akkurat lekkert. 

Hva tenker dere? Er mikrosement en oppgradering eller nedgradering? 

Noen av dere som har lagt mikrosement på deler av badet og har bilder?

Bad med mikrosement ville gjort at jeg sa neitakk, her kjøper vi ikke. Fordi du da ikke kan vite hvilket problem som befinner seg under. Metoden er utelukkende kosmetisk for å pynte på eller dekke over problemer. 
La flisen være som den er så alle kan se hva som kan bli problemer.

Anonymkode: be283...16c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bad med mikrosement ville gjort at jeg sa neitakk, her kjøper vi ikke. Fordi du da ikke kan vite hvilket problem som befinner seg under. Metoden er utelukkende kosmetisk for å pynte på eller dekke over problemer. 
La flisen være som den er så alle kan se hva som kan bli problemer.

Anonymkode: be283...16c

Hehe. Ja, er kjent for folk som har pusset opp en del.  Kommer du på visning hvor de har lagt mikrosement… ja hva slags lureri befinner seg bak den…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så løsningen her er verken å bytte flisen eller legge mikrosement?

Hva foreslår folket for en lignende situasjon?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så løsningen her er verken å bytte flisen eller legge mikrosement?

Hva foreslår folket for en lignende situasjon?

Det hadde vært veldig til hjelp om du kunne lagt ut bilde av skadeområdet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta bilde av situasjonen før du legger microsement, så har neste kjøper det. Vi la microsement på kjøkkenet, syns det var veldig greit å jobbe med.

Anonymkode: f0c2a...adc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mia_K skrev (23 timer siden):

Oi, synes mange er så positive. Hvorfor synes du det er dritt? Tenker ikke å legge det selv, forstår at prosessen i seg selv er kjip.

Mikrosemenet er som å ta leppestift på en gris. Dekker over det som er feil med noe midlertidig, og under er det kanskje ikke tett membran en gang. Den er sjelden byttet når man tyr til mikrosement for å "oppgradere" utseendet på badet. Det gjøres nesten aldri i forbindelse med totalrenovering, der membranen legges på nytt og alt tas fra bunnen av. Mikrosementen legges stort sett alltid oppå det gamle, som jeg har sett i boligannonser. 

Jeg anser det like fælt som å drive og male baderomsfliser, for å "forbedre" utseendet på badet uten penger til det. Noe som alltid flasser og ser forferdelig ut etter kort tid.

Anonymkode: 3aa30...498

Annonse
Skrevet

Microsement i dusjsone er veldig sårbart for misfarging.

Så bruker du f.eks lillasjampo eller hårfarge i dusjen kan du fort få flekker du ikke får bort igjen.

Jeg ble fotalt dette av fagfolk da jeg gjorde undersøkelser for oppussing av bad.. Jeg er litt lei av fliser og fuger, og syns microsement virket som et godt alternativ. Men jeg slo det fra meg.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan noen begrunne hvorfor de er skeptiske til mikrosement og hvorfor det «er noe dritt»?

Anonymkode: e4cbc...47a

For min del går det på at jeg ikke får sett hva som skjulte seg under. 

Samme gjelder forsåvidt flis på flis når badet er eldre også. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kosmetiske er irrelevant når det kan være skade på membranen under. Penger ut av vinduet. Som kjøper hadde jeg gått ut fra at membranen var ødelagt, og behov for totalrenovering. 

Anonymkode: d3111...8ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mikrosemenet er som å ta leppestift på en gris. Dekker over det som er feil med noe midlertidig, og under er det kanskje ikke tett membran en gang. Den er sjelden byttet når man tyr til mikrosement for å "oppgradere" utseendet på badet. Det gjøres nesten aldri i forbindelse med totalrenovering, der membranen legges på nytt og alt tas fra bunnen av. Mikrosementen legges stort sett alltid oppå det gamle, som jeg har sett i boligannonser. 

Jeg anser det like fælt som å drive og male baderomsfliser, for å "forbedre" utseendet på badet uten penger til det. Noe som alltid flasser og ser forferdelig ut etter kort tid.

Anonymkode: 3aa30...498

Malte fliser er en ting, verre med «lureoppussing» med flis på flis. 

Anonymkode: a2815...80d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulighet til å sette inn dusjkabinett?

Jeg ville nok heller hatt det enn mikrosement. Samtidig begynner et bad dra 2009 å nærme seg utløpsdato, spesielt om 3-5 år, så jeg hadde bare gjort det som gjorde at du kunne leve med det. Badet ditt får ikke tg1 uansett.

Anonymkode: 28e0e...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...