Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på kalkulatoren på NAV, så jeg spør her:

Barnet er nå 18 år, han bor hos meg dette året, og ut neste skoleår. 

Jeg tjener 450 000, barnefar 900 000,-

Vet at det er barnet som mottar disse pengene, bare så det er sagt. Men siden jeg står i en vanskelig økonomisk situasjon selv, hadde det hjulpet litt på om far hadde bidratt litt. 

Hvor mye er det rimelig at han må bidra? Vi kan jo også ordne en privat avtale, men skulle ønske jeg visste hvor mye barnet skal ha iflg nav. 

Håper noen kan hjelpe.

Anonymkode: 7053b...9a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet må selv ordne privat avtale med far eller søke via Nav. Du har ingen rettighet ovenfor far til å motta bidrag så lenge barnet er 18år. Men barnet selv kan eventuelt bidra litt økonomisk hjemme.

Du skal få  en grei oversikt på Nav sine sider. Men for å få det korrekt er det tgreit å søke via Nav

Anonymkode: de33b...53d

Skrevet

Han får det samme som du har fått frem til nå 

Hva fikk du når han var 17? 
gitt at dere hadde bidrag da. Hvis ikke så legg inn info du gir her, antall netter osv og legg inn at han er 17 år, så får du en pekepinn 

AnonymBruker
Skrevet

Bare å legge inn alle tall i kalkulatoren. Inkl riktig alder på barnet og din egen inntekt. For Nav skal beregne hvordan dere prosentvis skal fordele barnets levekostnader mellom dere - selv om det utbetales til barnet. F.eks: med deres lønnsforskjell og ingen samvær blir det over 8000 i måneden. Hvis du ikke trenger de pengene hadde jeg satt som krav til barnet at det fikk spare mesteparten. Veldig fint å spare seg opp en liten buffer før studier og voksenlivet. 

Anonymkode: 36895...0d1

AnonymBruker
Skrevet

Pengene barnet mottar skal gå til livsopphold, mat, klær, mobil, osv. Du må bli enig med barnet om hva som er ditt bidrag, som bolig, mat, strømmetjenester, internett ....

Anonymkode: 3c270...06e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner meg ikke på kalkulatoren på NAV, så jeg spør her:

Barnet er nå 18 år, han bor hos meg dette året, og ut neste skoleår. 

Jeg tjener 450 000, barnefar 900 000,-

Vet at det er barnet som mottar disse pengene, bare så det er sagt. Men siden jeg står i en vanskelig økonomisk situasjon selv, hadde det hjulpet litt på om far hadde bidratt litt. 

Hvor mye er det rimelig at han må bidra? Vi kan jo også ordne en privat avtale, men skulle ønske jeg visste hvor mye barnet skal ha iflg nav. 

Håper noen kan hjelpe.

Anonymkode: 7053b...9a7

Hva er det du ikke skjønner med kalkulatoren? Har dere bare ett barn sammen?

Anonymkode: da9c1...4f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det du ikke skjønner med kalkulatoren? Har dere bare ett barn sammen?

Og har han samvær med far?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...