AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Hei, vi har akkurat flyttet til Norge fra utlandet (veldig varm land), og jeg lurer på hvilke slags klær trenger barna til barnehage og skole (1 trinn.) Jeg er opprinelig fra Mexico, har ikke noe erfaring med norske vær. Vi skal bo i Nord Norge, Troms distrikt. Er det noen merker som er bedre? For eksempel, for vinterdress. Jeg er redd for at barna kommer til å bli kalde. Hvilke slags sko bør man ha? Trenger alle skoene å være vanntett? Tusen takk Anonymkode: 90255...96c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Joggesko, gore-tex-sko til sommer/høst (jeg liker de ankelhøye), gummistøvler, vintersko i goretex. De fleste skoler og barnehager ber også om tøfler/innesko til bruk innendørs. Tynn vindtett jakke, tykk vinterjakke, todelt regntøysett, vinterdress. Personlig mener jeg det ikke er enorm forskjell på merkene, men det er imponerende mange meninger ute og går om vinterdresser. Flere par votter/hansker, ullbuffer til å ha rundt halsen, luer, ullsokker. Flere sett ullundertøy. Igjen, merke er ikke spesielt viktig. Pass på å lese vaskeanvisninger for ulltøy så du ikke ødelegger det (lav vasketemperatur, ikke trommel). Anonymkode: eafe4...77e 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Det som kan være lurt å tenke på er trelagsprinsippet https://www.stormberg.com/no/barnehagestart/trelagsprinsippet Det er bedre å ha på flere lag, og heller kle av og på😊 Anonymkode: 8b01a...af0
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Kommer an på hvor i Troms. Klima i Harstad er ulikt klima i Bardufoss, og ulikt Kvænsngen Anonymkode: 49e1a...94e
AnonymBruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Synes egentlig det første svaret i tråden oppsummerer godt hva man trenger. Et tips kan være å kjøpe vinter-klespakker brukt. Da får du gjerne mye for pengene. Kuoma vintersko er veldig populært, og hvis du kjøper disse samt et par termo-vinterstøvler er du godt dekt opp til både kalde og våte dager. Hvis ikke er det viktig å ha goretex sko da det gjerne blir noen våte dager i løpet av vinteren. Ang. regntøy så anbefaler jeg et sett som er foret og et som er uten for. Husk også regnvotter. Anonymkode: 12d95...92d
AnonymBruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli Kan anbefale ribbestrikkbuksa til Nøstebarn som mellomlag. Den er enkel å brette opp (dermed kan man ofte gå opp en størrelse), er elastisk (som igjen gjør det enklere å gå opp i størrelse) og blir heller ikke klumpete under dressen. Nøstebarn har på generell basis også mange andre gode ullplagg! Når det kommer til votter funker Hestra veldig bra er min erfaring. Pass også på å merke alt godt! Jeg bruker strykelapper fra Askeladden på det meste av klær, det sitter godt. De andre lappene bruker jeg på harde ting, som vannflasker og matbokser. Anonymkode: 0383a...5d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå