Arielle Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Noen som har kjørt denne strekningen som kan si ca hvor langt det er og hvor mange timer det tar å kjøre?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 Hm. Skal jeg driste meg til et veldig unøyaktig svar, så vil jeg tippe at det tar minst elleve timer? Jeg har kjørt strekningen Trondheim-Volda noen ganger (ulike ruter; kyst eller innland); det tar vel mellom 7-9 timer avhengig av rute og om man kjører bil eller buss... Og fra Volda til Voss vil jeg tippe at det tar fire-fem timer. Men så kjører man vel ikke om Volda om man ikke må, da, men det tar vel omtrent like lang tid å kjøre utenom...
Chiquita Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Noen som har kjørt denne strekningen som kan si ca hvor langt det er og hvor mange timer det tar å kjøre? ← Sjekk ut www.visveg.no
Arielle Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2006 Sjekk ut www.visveg.no ← Jeg har vært på den siden og sett kjørerute, men det sto ikke hvor langt det var... 11 timer!!!??? Er det med buss da eller? Synes ikke det så ut som det var lengre enn trondheim- Oslo, og det tar toppen 8 timer. Men det kommer vel litt an på hvor bra veier det er også da...
Gjest HB Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 På visveg skal det stå hvor langt det er og ca. kjøretid. Det står under kartet med liten skrift. Hilsen Lille meg
Gjest HB Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 Jeg gjorde et raskt søk på Visveg nå (fra Trondheim sentrum til Voss sentrum). Fikk opp en rute som gikk via E6, riksvei 51 og E16. Rutens lengde var ca. 569 km og tidsforbruket var ca. 9 timer. Hilsen Lille meg
Arielle Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2006 Jeg gjorde et raskt søk på Visveg nå (fra Trondheim sentrum til Voss sentrum). Fikk opp en rute som gikk via E6, riksvei 51 og E16. Rutens lengde var ca. 569 km og tidsforbruket var ca. 9 timer. Hilsen Lille meg ← Takk
Gjest Blære ikke reg Skrevet 21. mars 2006 #8 Skrevet 21. mars 2006 Hvis du skal kjøre på sommerstid så vil det lønne seg å kjøre. E6 til Otta - Deretter Ottadalen opp til Lom - Sving så til venstre opp over Sognefjellet og ned til Gaupen og videre til Sogndal. - Fortsett så til Hella og ta ferje over til Vangsnes - Kjør så til Vik og over Vikafjellet og rett ned til Voss
Arielle Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2006 Hvis du skal kjøre på sommerstid så vil det lønne seg å kjøre. E6 til Otta - Deretter Ottadalen opp til Lom - Sving så til venstre opp over Sognefjellet og ned til Gaupen og videre til Sogndal. - Fortsett så til Hella og ta ferje over til Vangsnes - Kjør så til Vik og over Vikafjellet og rett ned til Voss ← Hvor lang tid tar det da?
Gjest Blære ikke reg Skrevet 21. mars 2006 #10 Skrevet 21. mars 2006 Hvor lang tid tar det da? ← Kanskje 10 timer ren kjøring. Men når du kommer til Sogndal så skal du ikke kjøre til Hella som jeg skrev først, men derimot kjøre til Manheller ta ferge til Fodnes kjøre inn til Lærdal og gjennom Lærdalstunnelen forbi Aurland og Flåm gjennom fjellet til Gudvangen og så opp til Voss. Men denne ruten kan kun kjøres om sommeren. Sognefjellet er som regel stengt vinterstid
Gjest -eline- Skrevet 21. mars 2006 #11 Skrevet 21. mars 2006 Jeg har vært på den siden og sett kjørerute, men det sto ikke hvor langt det var... 11 timer!!!??? Er det med buss da eller? Synes ikke det så ut som det var lengre enn trondheim- Oslo, og det tar toppen 8 timer. Men det kommer vel litt an på hvor bra veier det er også da... ← Det ser ikke ut som det er så langt nei, men det er det! Mye knotete veier og fergeforbindelser som tar tid, spesielt på vinterstid siden svært mange veier er stengte. (på sommerstid så kryr det av turister) Vi fant ut at det var såpass langt å kjøre i fjorsommer at vi tok ekstra god tid og heller overnattet i Lom enn å kjøre 10-11 timer i strekk... Ruten du har fått av Blære er vel den jeg og ville brukt dersom du ikke ønsker å gjøre noe utav turen (mye turistmagneter i den delen av Norge).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå