AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Jeg står midt i et samlivsbrudd og det haster å få kontakt med banken. Det viser seg å være mer eller mindre umulig! Det tok en uke å bli oppringt av en autorisert lånerådgiver. Når jeg ringer Nordea er det minst 1 time ventetid for å få pratet med en kundebehandler, men denne kan jo ikke hjelpe uansett! De gir kun beskjed om at en autorisert rådgiver ringer tilbake. Nå har jeg ventet siden mandag på telefon. Det er 2 uker og 3 dager siden jeg ringte de første gang og forklarte situasjonen. En ting er helt sikkert og det er at jeg bytter bank så fort dette er over. Kanskje ikke så lurt å bytte midt i et samlivsbrudd hvor begge har samme bank? Anonymkode: 8ff3f...15d 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Jeg er også svært misfornøyd med dem. Da vi skulle få finansieringsbevis tok det omtrent 1 uke å få svar, og det jeg hadde blitt fortalt på telefon viste seg å ikke stemme i det hele tatt. Min personlige kunderådgiver var aldri tilgjengelig og første ledige time var 1,5 mnd frem i tid så jeg måtte ringe på vanlig måte. Vi sto da midt i prosessen med salg av bolig og budrunde. Grunnen til at vi ville bruke Nordea var pga lavere rente. Men nei, de synes det var for stor risiko at vi ikke hadde solgt boligen før vi kjøpte ny… Enda vi hadde EK, sikkerhet i en svært lettsolgt bolig og 1,5 millioner i samlet inntekt. Rådgiveren satt på andre siden av landet og sa at siden hun ikke kjente boligmarkedet der jeg bodde kunne de ikke si ja… Jeg var så forbanna at jeg hadde lyst til å brøle. Vi endte opp med å bruke samboers lokalbank som ga oss finansieringsbevis på timen. Nå endte vi opp med å ikke kjøpe det aktuelle huset likevel, men når vi kjøper hus så skal jeg aldri mer være kunde i Nordea selv med gunstig avtale gjennom fagforeningen. Det er litt mer rente, men rådgiveren er alltid tilgjengelig og svært behjelpelige. I tillegg er mobilbanken mye bedre. Anbefaler deg å ta kontakt med lokalbanken hvis det finnes der du bor. Anonymkode: 304f1...c3a 3 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Jeg endte forresten opp med å ringe de ned den dagen avslaget på finansiering kom. Men da fikk jeg i alle fall et svar. Kanskje de var så lei av meg at de ga avslag på pur f. Men kunder virker det ikke som om de vil ha. Jeg flytter over ungene også så snart huskjøpet er i boks. Anonymkode: 304f1...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Jeg har pleid og ringe Nordea via appen. Har aldri ventet lenge. Men husk at ferien har startet for mange i starten av juni. Det virker heller ikke som når noen tar ferie så tar andre over oppgavene. Det har jeg opplevd fra andre bedrifter. Anonymkode: 7268c...73f 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #6 Skrevet 3. juli Du kan godt velge en ny bank ifm. et samlivsbrudd - ring DNB, de er alltid kjappe i hvert fall Anonymkode: 0ccca...8e8 2
Brunello Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan godt velge en ny bank ifm. et samlivsbrudd - ring DNB, de er alltid kjappe i hvert fall Anonymkode: 0ccca...8e8 Du foreslår den eneste banken som har fått mer kritikk enn Nordea. De fleste banker har gode nettløsninger slik at det bør være unødvendig å snakke med noen. 16 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli Slik er det ofte med store banker. Jeg byttet til en liten lokal bank. Har nå egen rådgiver som vi tar direkte kontakt med. Nydelig! Anonymkode: c7b38...ccf 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli Har vært kunde i Nordea siden de startet opp i Norge. Har alltid vært veldig fornøyd med de, helt til de begynte kjøpe opp Danske Bank. Jeg byttet bank, til en lokalbank tilknyttet Eika. Ventet først nesten to uker på fornyelse av finansieringsbevis i Nordea, og måtte purre på de før jeg fikk det. For da var rådgiveren gått i ferie uten å fullføre... Når jeg kjøpte ny bolig hadde jeg en del spørsmål rundt mellomfinansiering, og det tok to uker med henvendelser på chat, telefon og melding i banken før jeg fikk kontakt med en rådgiver. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har pleid og ringe Nordea via appen. Har aldri ventet lenge. Men husk at ferien har startet for mange i starten av juni. Det virker heller ikke som når noen tar ferie så tar andre over oppgavene. Det har jeg opplevd fra andre bedrifter. Anonymkode: 7268c...73f Det har vært enkelt å ringe de via appen for korte kjappe spørsmål til kundeservice, men hvis man har behov for å snakke med en lånerådgiver om finansiering, så får man beskjed om at de tar kontakt, og så er det bare å vente å se om de gidder. Ikke videresender de oppgaver heller hvis de tar ferie, de bare lar kunden vente. Anonymkode: c3911...314 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli Nordea er en dyr bank! Bare jeg trykker innom kontoutskriften, pooff, 25 kr! Og det med fagforeingsavtale og premiumkunde. Er nesten borte som kunde, bare venter på at spk skal få behandlet søknaden min. Ren formalitet heldigvis! Anonymkode: d2328...e66 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli #11 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nordea er en dyr bank! Bare jeg trykker innom kontoutskriften, pooff, 25 kr! Og det med fagforeingsavtale og premiumkunde. Er nesten borte som kunde, bare venter på at spk skal få behandlet søknaden min. Ren formalitet heldigvis! Anonymkode: d2328...e66 De 25 kronene er dagligbank-kostnaden som tidligere var årsavgift, men de nå belaster månedlig i stedet. De aller fleste banker har en årsavgift på kort eller brukskonto, hvilken bank finner du som ikke har årsavgift? Anonymkode: c3911...314 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #12 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har pleid og ringe Nordea via appen. Har aldri ventet lenge. Men husk at ferien har startet for mange i starten av juni. Det virker heller ikke som når noen tar ferie så tar andre over oppgavene. Det har jeg opplevd fra andre bedrifter. Anonymkode: 7268c...73f Jeg ringer via appen. Hjelper ingenting! Anonymkode: 8ff3f...15d
AnonymBruker Skrevet 3. juli #13 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): De 25 kronene er dagligbank-kostnaden som tidligere var årsavgift, men de nå belaster månedlig i stedet. De aller fleste banker har en årsavgift på kort eller brukskonto, hvilken bank finner du som ikke har årsavgift? Anonymkode: c3911...314 Det er mye dyrere enn årsavgiften på et visa-kort... Anonymkode: d2328...e66
AnonymBruker Skrevet 3. juli #14 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er mye dyrere enn årsavgiften på et visa-kort... Anonymkode: d2328...e66 Hvor får du visakort mye billigere enn 300 kr pr år? Anonymkode: c3911...314 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #16 Skrevet 3. juli Brunello skrev (1 time siden): Du foreslår den eneste banken som har fått mer kritikk enn Nordea. De fleste banker har gode nettløsninger slik at det bør være unødvendig å snakke med noen. DNB får ikke kritikk for behandlingstid. Der er de gode. Anonymkode: 0ccca...8e8
AnonymBruker Skrevet 3. juli #17 Skrevet 3. juli NakenPanda skrev (6 minutter siden): Noen er ikke premium kunde skjønner jeg Den eneste fordelen jeg fikk ved å være premium var at det raskt var noen som svarte "noen andre tar kontakt med deg"... Men det er ikke så mye til hjelp når det ikke er noen som tar kontakt. De var også veldig raske med å svare "oj, da sender jeg en purring til rådgiveren din", og "ser det ble sendt en purring forrige uke, jeg sender en ny purring"... Som premiumkunde kom jeg veldig raskt inn til førstelinjen, men derfra var det bråstopp. Anonymkode: c3911...314 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #18 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): De 25 kronene er dagligbank-kostnaden som tidligere var årsavgift, men de nå belaster månedlig i stedet. De aller fleste banker har en årsavgift på kort eller brukskonto, hvilken bank finner du som ikke har årsavgift? Anonymkode: c3911...314 Har aldri vært borti en bank som har årsavgift på brukskonto. Debetkort har jeg ikke bruk for, så velger bort banker som krever at man har det. Anonymkode: ac662...9d1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #19 Skrevet 3. juli NakenPanda skrev (37 minutter siden): Noen er ikke premium kunde skjønner jeg Jeg bruker heller banker jeg er fornøyd med uten å trenge å være premiumkunde. Anonymkode: ac662...9d1 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #20 Skrevet 3. juli Er heller ikke fornøyd. Gikk fra fagforeningens gode rente i Danske Bank som så ble overtatt av Nordea og som nå blir "individuelt vurdert". Det betyr at i stedetfor en garantert god rente får alle Econamedlemmer ulike renter, så må vi ringe og forhandle med jevne mellomrom. Kollegaen min som ikke er medlem en gang har 0.3 prosent lavere rente enn meg i Nordea. Orker seriøst ikke sånt tull. Jeg vil være trygg på at banken tilbyr meg den beste renta de har og ikke bare gir gode renter til de som maser mer. Bytter bank til høsten - IGJEN. Anonymkode: e4fea...1df 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå