AnonymBruker Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli Jeg er syk og sengeliggende med bihulebetennelse og er alene med ett barnehagebarn. Tips til hvordan vi kommer igjennom dagen? Anonymkode: d6cac...085 2
~white lady~ Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Kan noen avlaste? Ellers er skjerm lov. Finn frem ei vannflaske til begge, og oppskjært frukt og annet snacks. Har dere balkong eller terrasse kan ungen gjerne leke der ila dagen. Er noen nabounger hjemme der du kan sende din litt? 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Det går over, og både du og barnet kommer igjennom det. Jeg har både stelt og matet lite barn mens jeg selv hadde spysyke. Ta noen paracet pg kom deg ut av sengen. Anonymkode: d52c9...70b 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Føler med deg, for jeg var mutters alene med 2 små i alle år… Når jeg var frisk hadde jeg ganske strenge regler for skjerm. Dermed var det nærmest fest når jeg var syk og ungene fikk all den skjermbruk de ønsket 😁 Bestill mat fra Oda og snakk med barnet om at du er syk og dermed ikke greier så mye. Selv små barn forstår og kan innrette seg. God bedring og lykke til ❤️ Anonymkode: 03d62...489 2
Guttemamma0912 Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Paracet til deg og lag noe enkel mat, eventuell bestill noe mat. Rolige aktiviteter, så går nok det der helt fint. God bedring. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #6 Skrevet 3. juli Skjerm, take-away og paracet. Har du ingen som kan avlaste deg litt? Anonymkode: 7a203...04d 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli Kjenner du foreldrene til andre unger i barnehagen? Jeg er helt sikker på at foreldre til barnet ditt sine venner gjerne hjelper noen timer med å ha ditt barn på besøk! Folk liker å bli spurt om å hjelpe, da føler man at man kan spør igjen ved behov også! Dersom alle er på ferie, så bare ha lave mål for dagen. Én dag fremfor TVen går helt fint for barnet. Jeg var alene med tre barn under 5 da jeg fikk matforgiftning (straffen for å spise noe godt da ungene hadde sovnet dagen før 😅), vi var på hytta og alle jeg kjente var på ferie (og min mann var på jobbkonferanse). Vi så tv hele dagen, 5åringen klarte å skjære brød til søskena, og jeg veksla mellom å ligge på sofaen og det å kaste opp. Bortsett fra at det var et hel... å bytte bæsjebleier da jeg spydde sånn, så gikk det helt fint. Ungene syntes faktisk at det var en kjempekoselig dag. 😅 Anonymkode: 0b3df...ad0 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det går over, og både du og barnet kommer igjennom det. Anonymkode: d52c9...70b Det kommer an på barnet. Mitt barn hadde enten dødd eller påført boligen skader for flere hundretusener hvis jeg var ute av stand til å aktivisere. Jeg er også alenemor og har i utgangspunktet ingen avlastning fra hverken barnefar (ønsker ikke fast samvær) eller egen familie (for dårlig helse eller bor langt unna). Har måttet grine meg til avlastning de gangene jeg har vært så dårlig at jeg har vært 100% sengeliggende og har da bare fått et minimum. Og slike dager forekommer jo når man lever et slitsomt liv som egentlig blir for mye for kroppen. Er barnet i barnehagen på dagtid? Det hjelper jo ganske mye de timene, i tillegg til at barnet nok er utslitt og mer rolig på ettermiddagen. Da er det bare å gi skjerm og kjeks og hva enn som måtte funke. Dersom barnet ikke er i barnehagen fordi du har registrert ferie på forhånd: Ring og forklar situasjonen og spør om de har kapasitet til å ta inn barnet. Du betaler jo samme summen uansett. Noen barnehager er nok godt bemannet nå, siden mange ikke registrerer ferie for å sikre seg, men tar noen fridager allikevel. Sånn er det i hvert fall i vår barnehage. Anonymkode: ae461...440
AnonymBruker Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er syk og sengeliggende med bihulebetennelse og er alene med ett barnehagebarn. Tips til hvordan vi kommer igjennom dagen? Anonymkode: d6cac...085 Pøh! Vært alenemor i over 20 år med flere barn.....for en syting! Anonymkode: 6f247...f3d
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer an på barnet. Mitt barn hadde enten dødd eller påført boligen skader for flere hundretusener hvis jeg var ute av stand til å aktivisere. Jeg er også alenemor og har i utgangspunktet ingen avlastning fra hverken barnefar (ønsker ikke fast samvær) eller egen familie (for dårlig helse eller bor langt unna). Har måttet grine meg til avlastning de gangene jeg har vært så dårlig at jeg har vært 100% sengeliggende og har da bare fått et minimum. Og slike dager forekommer jo når man lever et slitsomt liv som egentlig blir for mye for kroppen. Er barnet i barnehagen på dagtid? Det hjelper jo ganske mye de timene, i tillegg til at barnet nok er utslitt og mer rolig på ettermiddagen. Da er det bare å gi skjerm og kjeks og hva enn som måtte funke. Dersom barnet ikke er i barnehagen fordi du har registrert ferie på forhånd: Ring og forklar situasjonen og spør om de har kapasitet til å ta inn barnet. Du betaler jo samme summen uansett. Noen barnehager er nok godt bemannet nå, siden mange ikke registrerer ferie for å sikre seg, men tar noen fridager allikevel. Sånn er det i hvert fall i vår barnehage. Anonymkode: ae461...440 Hun kan sikkert ringe å høre, men med stor sannsynlighet får hun et nei. Mange barnehager er ikke godt bemannet nå. Folk er i ferie nå. Dere betaler heller ikke det samme, da juli er betalingsfri. Men til HI. Støtter forslaget om fri skjerm. Lag til et fat med frukt snacks og drikke. Ta deg et par paracet og legg deg på sofaen. Det sklir nok snart over. Riktig god bedring. Anonymkode: 5ac3a...3b0
AnonymBruker Skrevet 3. juli #11 Skrevet 3. juli Sjekk om det er noen fornuftige tenåringsjenter i nabolaget som kan passe litt. Er jo skoleferie. Et par timer daglig et par dager til du kommer deg. Har du fått penicillin, så forsvinner jo smertene raskt. Kjøp sånn neseskyllehorn på apoteket, og skyll godt med saltvann for å rense nese og bihuler. Hjelper godt. God bedring 🌹 Anonymkode: 2a2bb...af2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #12 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Pøh! Vært alenemor i over 20 år med flere barn.....for en syting! Anonymkode: 6f247...f3d Stjerne til deg 🙄 du sto ikke først i køen når empati ble utdelt hvertfall. Anonymkode: 7a203...04d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #13 Skrevet 3. juli Ved «vanlig» sykdom klarer man å ta seg litt sammen ved hjelp av Paracet. Men ved så alvorlig sykdom at man er sengeliggende og ikke klarer å komme seg opp på beina, så må man bare ringe noen i nettverket og få hjelp. Folk stiller opp når det er nødvendig. Anonymkode: 39bea...ffa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå