Gå til innhold

Hva legger du i sexløst forhold/ekteskap etc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sett inn det som passer etter sexløst.

Hvor sjeldent må det være, før du kaller det sexløst? 
1 gang i uken? Måneden, året? Hvert 10. år?

Anonymkode: 12b4b...76d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frihet

Anonymkode: b80e5...dde

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

1-2 ganger i mnd er for lite for meg. Hadde det sånn med eksen, da han ikke var opptatt av sex. Følte meg utsultet på sex og nærhet 😥 Og det var en av bidragene til at det ble slutt mellom oss. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (9 minutter siden):

1-2 ganger i mnd er for lite for meg. Hadde det sånn med eksen, da han ikke var opptatt av sex. Følte meg utsultet på sex og nærhet 😥 Og det var en av bidragene til at det ble slutt mellom oss. 

Skjønner at du syntes det var er for lite, men så du på det som sexløst? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner at du syntes det var er for lite, men så du på det som sexløst? 

Ja, egentlig. Jeg følte at han ikke ville ha meg og så på meg som ekkel. 

Det skal sies at han var utro mot meg da, så det hjalp jo ikke akkurat på sexlivet. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kaller det definitivt ikke sexløst hvis man har månedlig sex. For enkelte hadde jo det vært rene luksusen. Det er aaaltfor lite, men ikke sexløst.

For meg er det for lite hvis det ikke skjer ukentlig. Men sexløst regner jeg kanskje de som må nøye seg med en håndfull ganger i året eller mindre?

Anonymkode: 38612...d5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1 gang pr måned, slik vi har det nå, oppleves som et sexløst forhold. 

Anonymkode: 7f53e...c2d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Et sexløst ekteskap/forhold er definert som "sex med partner mindre enn 10 ganger per år". Google er din venn.

Anonymkode: b8b03...c46

AnonymBruker
Skrevet

5 ganger på 10 år vil jeg kalle sexløst.

Har ikke hatt lyst på mannen etter siste barn født og han har ikke lyst på meg etter hva han så under fødsel.

De gangene det skjer, er det gjerne i fylla med mannen og synes ikke det er noe særlig da heller. Bakfra så vi slipper å se hverandre 😱

Anonymkode: 50f00...e72

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

sex mindre enn 1gang i uken er sexløst for meg

Anonymkode: 187b8...8b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har sex 1-2 ganger i året. Det er ikke sexløst, det er 1-2 ganger i året.

Anonymkode: fff6b...51a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det ut som om folk her inne har store problemer med det norske språk. Et «sexløst» forhold er per definisjon et forhold uten sex. Har partnerne sex én gang i måneden, er ikke forholdet uten sex. At noen synes at én gang i måden er for lite, er en helt annen sak.

Anonymkode: 3aea0...20c

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Begynner det bli 1mnd+ mellom hver gang, så oppleves det som om jeg ikke har noe sexliv. Var sånn med exen, hun synes det var greit, jeg gikk med sorg for tapt sexliv 

Anonymkode: f5afc...612

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i 30-årene og har ikke hatt sex på 2,5 år pga. Erektil dysfunksjon. Vigra etc. Har ikke funket fordi det har vært et problem over så lang tid nå (lenge før de siste 2,5 årene) at nå er det psykiske grunner som gjør at han ikke klarer å holde på ereksjonen. Veldig trist, men har på sett og vis blitt vandt til det nå. 

Anonymkode: 5ee97...523

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det begynte å bli mindre enn 1 gang i uka ville jeg nok sett på forholdet som døende. Det går i korte periode, men ikke over tid. Da er kjærligheten borte.

Anonymkode: 5178f...389

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ut som om folk her inne har store problemer med det norske språk. Et «sexløst» forhold er per definisjon et forhold uten sex. Har partnerne sex én gang i måneden, er ikke forholdet uten sex. At noen synes at én gang i måden er for lite, er en helt annen sak.

Anonymkode: 3aea0...20c

Det er ikke så enkelt allikevel, for hva betyr "aldri"? Man har hatt sex før og det kan være man får sexlivet tilbake.

Hvor lang tid skal gå uten sex før man kaller det sexløst? 30 år?

Jeg føler at 6mnd er riktig. Da er man i et forhold uten sex. Spesielt hvis grunnen bare er at en eller begge velger å ikke ha sex.

Anonymkode: 55186...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har aldri sex. Det er et sexløst forhold.

Anonymkode: 7fe5e...5b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg føler at 6mnd er riktig. Da er man i et forhold uten sex. Spesielt hvis grunnen bare er at en eller begge velger å ikke ha sex.

For oss kan det gå et års tid uten at noen av oss «velger å ha sex». Da er det ikke et sexløst forhold. Vi velger å ha sex akkurat så sjelden eller ofte vi velger det. Det er et forhold der det kan gå langt i mellom, men ikke sexløst.

Iflg logikken til noen her, så er et forhold sexløst hver dag man ikke har sex, selvom det bare har gått én dag🤷🏼‍♂️

Husker ikke eksakt sist vi hadde sex. Tror det var i november. Når vi har sex neste gang vet jeg ikke. Tipper vi kommer til å ha sex snart, da vi skal bort en helg uten unger. Da pleier vi å få lyst til å ha sex. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

For oss kan det gå et års tid uten at noen av oss «velger å ha sex». Da er det ikke et sexløst forhold. Vi velger å ha sex akkurat så sjelden eller ofte vi velger det. Det er et forhold der det kan gå langt i mellom, men ikke sexløst.

Iflg logikken til noen her, så er et forhold sexløst hver dag man ikke har sex, selvom det bare har gått én dag🤷🏼‍♂️

Husker ikke eksakt sist vi hadde sex. Tror det var i november. Når vi har sex neste gang vet jeg ikke. Tipper vi kommer til å ha sex snart, da vi skal bort en helg uten unger. Da pleier vi å få lyst til å ha sex. 

Du og din partner er da sannsynligvis aseksuelle begge to. Dere er ikke et normativt eksempel i denne debatten. Dere er et avvik. 

Anonymkode: e226f...8b1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

En dag eller en uke uten sex er kan ikke kalles et sexløst forhold etter min logikk. Det sier ikke noe om hvordan forholdet "er".

Jeg sa 6mnd eller et år kan diskuteres. 

Hva hvis det går 10 år da? Er det ikke uærlig å si at man "fortsatt har et sexliv" hvis det er 10 år?

Kan man virkelig si "jeg trener styrke" hvis det er 5 år siden sist?

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...