AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Da jeg skulle pusse tennene i kveld var det enormt med maur rundt vasken. Æsj! De krabbet langs rørene, sikkert der de fant veien inn. Hvorfor kommer de inn nå? Finner de veien ut igjen? Jeg hadde ikke noe å spraye med, kun noe til utendørs bruk som er giftig. Det var maur med vinger, og jeg så dronninga tror jeg. Rakk ikke å kverke beistet. Jeg bare lot dem være, og håper at de er borte når jeg står opp. Anonymkode: df936...07a
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Legg ut denne på små biter av litt stiv plast eller små biter av matpapir. Er effektiv. Bruker den selv de gangene jeg får sukkermaur inn på våren. Anonymkode: c95e1...7b2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg skulle pusse tennene i kveld var det enormt med maur rundt vasken. Æsj! De krabbet langs rørene, sikkert der de fant veien inn. Hvorfor kommer de inn nå? Finner de veien ut igjen? Jeg hadde ikke noe å spraye med, kun noe til utendørs bruk som er giftig. Det var maur med vinger, og jeg så dronninga tror jeg. Rakk ikke å kverke beistet. Jeg bare lot dem være, og håper at de er borte når jeg står opp. Anonymkode: df936...07a Sikker på det var sukkermaur? De får ikke vinger. Sukkermaur er harmløse og utgjør ingen skade. Stokkmaur derimot. De svermer og kan bygger bol i råttent materiale. Masse stokkmaur som svermer kan me andre ord være tegn på råttent treverk og bol i huset. Dronningen så du nom ikke for hun ligger dypt inni bolet og legger egg. Anonymkode: b53cb...325
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Jeg hadde blitt bekymra for råttent hus nå hadde jeg vært deg Anonymkode: 4dbb1...ef8
AnonymBruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sikker på det var sukkermaur? De får ikke vinger. Sukkermaur er harmløse og utgjør ingen skade. Stokkmaur derimot. De svermer og kan bygger bol i råttent materiale. Masse stokkmaur som svermer kan me andre ord være tegn på råttent treverk og bol i huset. Dronningen så du nom ikke for hun ligger dypt inni bolet og legger egg. Anonymkode: b53cb...325 Ja, sikker. Og jo, sukkermaur får også vinger. Stokkmaur er svære maur, veldig lett å se forskjell. Om det ikke var dronning, så var det betraktelig mye større, i alle fall. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde blitt bekymra for råttent hus nå hadde jeg vært deg Anonymkode: 4dbb1...ef8 Nå er jeg uansett på oppsigelse og skal snart flytte. Utrolig nok var uansett maurene borte vekk da jeg våknet i dag.. Så èn singel maur som var ute på tur. Jeg har allerede maurbokser stående, men de er noen uker gamle nå. Anonymkode: df936...07a
TBL12 Skrevet 3. juli #6 Skrevet 3. juli Bør varsle huseier med en gang. Ikke uvanlig maur dukker opp og forsvinner igjen. Det kan skje flere ganger, eller til bestemte tider hvert år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå