Gå til innhold

I mange år har jeg prøvd men det er umulig. Er sammen med en evig egoist uten kommunikasjonsevner!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg er så lei!

Jeg prøver å formidle behov eller følelser. Han håner meg, ler av meg og lytter aldri. Sier jeg er dum i hodet og alt jeg sier bare er tull. Prøver å skrive til han så det blir lettere å forstå, håper jeg. Neida, igjen. Sier han ikke vil lese det hjernedøde jeg skriver eller svare på dritet jeg sender!

Alt jeg sier og gjør er gale. 

Og jeg er så møkka lei!

Han er så kjedelig og egoistisk i livet og sexen at jeg ikke skjønner hvorfor jeg har holdt ut i så mange år!

Forspill? Nei.. Hvorfor skal han det? Oftere sex? Nei, det vil han ikke. Ok, kan vi prøve å møtes litt nærmere hverandre på midten der? Nei. Har jeg ikke lyst så har jeg ikke lyst.. Ok. Si han vil 1 gang i uken og jeg hver dag da, så jeg spør,kan vi prøve på 2 dager i uken? (langt unna det jeg vil og bare litt mer enn han vil). Nei.. Han kan ikke gjøre noe med sexlysten. Ok... Så da kjører vi på chop chop og egotrip 1 gang i uken uten forspill.. Hurra..!

Date? Jeg må ordne det, gjerne betale og!

Reise vekk? Haha hva er det vitsen med, kaste vekk penger å tid på tull. Ok...

Gaver gitt av kjærlighet og ikke løpe siste dag og bare kaste sammen noe som jeg aldri har ønsket? å ikke kjenne meg eller hva jeg liker eller har sagt 50 ganger siste året at jeg trenger feks? Joda.. Men selv tenker jeg ut hva han trenger,ønsker og hadde vært bra for han!

Bruker tid, energi og peng på å finne noe som gleder!

Jeg gjør det meste ,planlegger det meste, ordner det meste! Jeg er så møkka lei!

Og sexen er så kjedelig..

Hvor er romantikken,lidenskapen, overraskelsene? Hvor er det ekstra av og til? Forspill?

Ja det er greit med en kjappis i ny og ne men ikke hver gang...

Og hvem kommer, nei si det..

Ferie, ja da syter han hele året før vi reiser, skikkelig negativ, penger,styr osv...

Slitsomt og tungt..

Planlegge gjør han aldri men å syte kan han!

Alt er feil eller gale! For man må selvsagt gjøre det som han går noe ut av... Ikke noe for alle..

Samme med konflikter,behov osv. Kan han snakke,kommunisere,br seg,lytte eller prøve å sette seg inn i det jeg sier?Ordne opp eller ta sin del av skylden? Nei, bare min feil alltid. Jeg må si unnskyld, gjerne krype, når han er klar for det. Ignorerer meg og slem inntil det. Aldri han.. Alt er min feil,uansett,alltid!

Støtte,omsorg og annet ved sykdom og andre ting det er ikke tilstede!

Kunne skrevet mye mer, men orker ikke. Måtte bare få ut litt.

Jeg har vokst opp i ett forferdelig hjem før og ser at jeg har innfunnet meg med altfor mye drit og burde gått for lengst!

Men no går jeg!

Anonymkode: 26c72...295

• Liker 6
  • Hjerte 22
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du har bestemt deg for å gå! 

Nå - gjennomfør det!

Sørg for å sikre deg selv, la noen få vite at du har tenkt å flytte fra ham og be gjerne om støtte.

Det du beskriver av dette forholdet har ingen verdi for noen av dere, det bare bryter deg ned.

Når du har kommet deg ut av forholdet til ham, se om du kan få snakket med fagpersoner om både din barndom og om dette forholdet, for det virker som om du har tatt med deg lærte mønster fra barndommen inn i dette forholdet.

Finn ut hvem du er, hva du trenger for å ha det bra, og også hva du trenger og kan gi i et forhold. Om du greier, se også etter mønster som - hvis du hadde sett dem og forstått dem - tidlig kunne avslørt hvordan denne mannen egentlig er. Det vil være nyttig i møte med andre i fremtiden.

Ta godt vare på deg selv, søk hjelp og bygg opp deg selv og ditt eget liv. Finn glede og mening i å velge gode mennesker inn i livet ditt.

❤️ 

Anonymkode: 652a7...785

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Det skal jeg!

Synd det skulle ta så lang tid før jeg klarte å se det selv. Han har  fysisk og psykisk brutt meg ned i mange år! Snurret meg rundt fingen hver gang. Denne gangen har jeg endelig klart å se hvordan det egentlig har vært. Det jeg gjorde var å føre dagbok, for jeg følte jeg var koko, han lot meg tro at det var jeg som var gal. Jrg har alltid hatt empati,omsorg og kjærlighet for alle mennesker. Så kunne ikke skjønne det. 

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du gikk, men man kan faktisk ikke kompromissere på å ha sex oftere, når noen ikke vil ha sex…

Vil du ha sex med noen som har pliktsex?

Anonymkode: fb0e8...4dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Og jeg er så lei!

Jeg prøver å formidle behov eller følelser. Han håner meg, ler av meg og lytter aldri. Sier jeg er dum i hodet og alt jeg sier bare er tull. Prøver å skrive til han så det blir lettere å forstå, håper jeg. Neida, igjen. Sier han ikke vil lese det hjernedøde jeg skriver eller svare på dritet jeg sender!

Og jeg er så møkka lei!

Han er så kjedelig og egoistisk i livet og sexen at jeg ikke skjønner hvorfor jeg har holdt ut i så mange år!

Forspill? Nei.. Hvorfor skal han det? Oftere sex? Nei, det vil han ikke. Ok, kan vi prøve å møtes litt nærmere hverandre på midten der? Nei. Har jeg ikke lyst så har jeg ikke lyst.. Ok. Si han vil 1 gang i uken og jeg hver dag da, så jeg spør,kan vi prøve på 2 dager i uken? (langt unna det jeg vil og bare litt mer enn han vil). Nei.. Han kan ikke gjøre noe med sexlysten. Ok... Så da kjører vi på chop chop og egotrip 1 gang i uken uten forspill.. Hurra..!

Gaver gitt av kjærlighet og ikke løpe siste dag og bare kaste sammen noe som jeg aldri har ønsket? å ikke kjenne meg eller hva jeg liker eller har sagt 50 ganger siste året at jeg trenger feks? Joda.. Men selv tenker jeg ut hva han trenger,ønsker og hadde vært bra for han!

Jeg gjør det meste ,planlegger det meste, ordner det meste! Jeg er så møkka lei!

Hvor er romantikken,lidenskapen, overraskelsene? Hvor er det ekstra av og til? Forspill?

Ferie, ja da syter han hele året før vi reiser, skikkelig negativ, penger,styr osv...

Slitsomt og tungt..

Alt er feil eller gale! For man må selvsagt gjøre det som han går noe ut av... Ikke noe for alle..

Samme med konflikter,behov osv. Kan han snakke,kommunisere,br seg,lytte eller prøve å sette seg inn i det jeg sier?Ordne opp eller ta sin del av skylden? Nei, bare min feil alltid. Jeg må si unnskyld, gjerne krype, når han er klar for det. Ignorerer meg og slem inntil det. Aldri han.. Alt er min feil,uansett,alltid!

Jeg har vokst opp i ett forferdelig hjem før og ser at jeg har innfunnet meg med altfor mye drit og burde gått for lengst!

Men no går jeg!

Dump dette 3 år mentalt gamle mannebarnet! 

Anonymkode: a22e6...81d

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er sterk som setter ord på dette, og enda sterkere som har bestemt deg for å gå. Det er ikke kjærlighet når man konstant blir hånet, ignorert, nedverdiget og brukt – det er emosjonell mishandling. Du har prøvd, du har gitt, du har strukket deg. Nå er det din tur til å få ro, respekt og kjærlighet tilbake. Husk: Du fortjener mye mer enn å bli behandlet som noe mindre enn verdifull. Nå starter veien tilbake til deg selv. Du går – og det er riktig.

Anonymkode: 0db50...3c7

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er psykisk og emosjonell vold ts. Veldig bra du innser det og går nå. 
Og takk din skaper for at du ikke fikk barn med idioten!!

Anonymkode: 60434...cb0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dette høres absolutt ikke noe ålreit ut, virker ikke som han er bekymret overhodet for å miste deg uansett hvordan han oppfører seg, så da er det jo ikke noe å tenke på da. Bare å komme seg vekk.

Det er dessverre sånn at enkelte mennesker gjør mot deg det du tillater så her må du bare sette tydelige grenser selv. Han har det tydeligvis ikke bra med seg selv og får en eller annen tilfredsstillelse av å få deg til å føle deg liten og ubetydelig og det skal du absolutt ikke finne deg i. 
Jeg fatter ikke at du vil ha sex med han overhodet, det er det første som hadde blitt tatt av plakaten om min mann hadde snakket sånn til meg, helt uaktuelt. 

Endret av Salamandra
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjære deg, så bra du har innsett hva slags person han er. Du fortjener å ha det godt. Jeg heier på deg 🩷

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva sa han da du sa du går fra han?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det skal jeg!

Synd det skulle ta så lang tid før jeg klarte å se det selv. Han har  fysisk og psykisk brutt meg ned i mange år! Snurret meg rundt fingen hver gang. Denne gangen har jeg endelig klart å se hvordan det egentlig har vært. Det jeg gjorde var å føre dagbok, for jeg følte jeg var koko, han lot meg tro at det var jeg som var gal. Jrg har alltid hatt empati,omsorg og kjærlighet for alle mennesker. Så kunne ikke skjønne det. 

Dette gjorde jeg og, som førte til at jeg klarte å gå fra han! Jeg tvilte så på mine egne oppfatninger at jeg trodde han hadde rett. Så med dagbok kunne jeg gå tilbake og huske og ikke minst lese hvordan jeg følte meg da. 

Anonymkode: 1c545...91b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette gjorde jeg og, som førte til at jeg klarte å gå fra han! Jeg tvilte så på mine egne oppfatninger at jeg trodde han hadde rett. Så med dagbok kunne jeg gå tilbake og huske og ikke minst lese hvordan jeg følte meg da. 

Anonymkode: 1c545...91b

Samme her, disse mennene er så små, de overbeviser oss at vi er enda mindre, så sitter vi der. Men når vi ser, at vi har latt oss kontrollere og dominere av en person som mentalt og emosjonellt er knapt ute av barnehagen, da kan vi ikke lukke øynene igjen.

Anonymkode: a22e6...81d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtte. Ser fram til en ny hverdag, ett nytt liv! Er så sliten!

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerte han da du gjorde det slutt? 

Anonymkode: 4a304...6b9

AnonymBruker
Skrevet

Mange menn er sånn. Mitt inntrykk, og mange med meg, er at gjennomsnittsmannen faktisk er akkurat slik som din mann; selvopptatt, manipulerende, egoistisk i senga, sytete og dumper alt av planlegging og ansvar på kone/samboer.

De fleste menn klarer ikke utvikle seg til ansvarlige voksne mennesker.

Anonymkode: d1d46...8c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 0.43):

Og jeg er så lei!

Og jeg er så møkka lei!

Slitsomt og tungt..

Men no går jeg!

Høres ut som han gamle sure naboen som ikke forsto hvorfor kona forlot han 🙈 ser for meg en gråhåret fyr med noe ølmage, rutete skjorte og arbeidsbukse 😂

Hadde en sånn sur eks selv, skal si livet smiler når man er alene.

Anonymkode: ba64c...a80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 1.17):

Det skal jeg!

Og når du sitter alene med fredagskveld så går det opp flere lys for deg. Blant annet at han sa nei til alt du ville fordi han ville at du skulle ha det vondt. 

Det kan komme dager du er usikker på om du gjorde rett, gå tilbake på alt du har skrevet og les igjen og igjen  

Anonymkode: ba64c...a80

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 0.43):

Og jeg er så lei!

Og jeg er så møkka lei!

Slitsomt og tungt..

Men no går jeg!

Gå? Eg ville språnge fort som f....

Skrevet

Det du beskriver er en klassisk narsissist. At du har holdt ut så lenge, er godt gjort. 
Håper virkelig du gjør alvor av det du sier nå, at du skal gå. 
Menn som han forandrer seg ALDRI. Når du går, kan det nok hende han lover gull og grønne skoger, men det kommer bare til å vare veldig kort tid, så ikke fall for det. 

Masse lykke til ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette går du fra. Spør deg selv, fortjener han kjæreste med den væremåten? Nei. Fortjener han deg? Nei. Fortjener du noen som legger ned like mye innsats i deg, og møter deg i dine behov? Ja! Det gjør alle. Det virker ikke som om dere passer sammen i det hele tatt - dere har vidt forskjellige personligheter, ønsker og behov fra et forhold. Det finnes sikkert en eller annen for han der ute, og jeg er sikker på at det finnes noen for deg! Livet er altfor kort til at to personer som ikke passer sammen skal bruke det på hverandre.

Men, sex kan man ikke kreve, selv om man kan ytre behov. Men det blir dessverre med dét.

Nå? Gjør det du må for å føle deg HOT, finn frem et bilde (gjerne tatt av noen andre), last ned tinder og kom deg ut og LIGG!! Det gjorde jeg etter et 12 år langt forhold, og jeg har aldri hatt et så gøy og tilfredsstillende år før, i en alder av da 35. Jeg data, jeg lå, jeg råkosa meg og jeg var kresen på hvem jeg lot komme videre fra å bare ligge. Til slutt møtte jeg en som passet meg, og da ble det oss.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...