AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Jeg er i en tøff situasjon med samlivsbrudd. Bodde i utlandet med kjæresten men ting skjedde og jeg er tilbake hos min mor. Jeg har sendt flere meldinger på Finn for å finne bolig men får ikle noe. Jeg er på slutten av andre trimester. Kan ikke bo hos mamma fordi hun bor trangt selv. NAV sier at jeg bare må søke videre. Hva kan jeg gjøre her? Får helt panikk av at tiden går, jeg spør om å komme på visning, også får jeg vite at de går for andre kandidater hele tiden Anonymkode: 043b0...3b6 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Prøv lokale facebookgrupper i stedet Anonymkode: f6129...46b 15
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Og du er langt fra høygravid, så du har litt tid enda Anonymkode: f6129...46b 18
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Ikke gi opp, og vær glad for at du har med deg babyen til Norge❤️ Anonymkode: 39669...bfb 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er i en tøff situasjon med samlivsbrudd. Bodde i utlandet med kjæresten men ting skjedde og jeg er tilbake hos min mor. Jeg har sendt flere meldinger på Finn for å finne bolig men får ikle noe. Jeg er på slutten av andre trimester. Kan ikke bo hos mamma fordi hun bor trangt selv. NAV sier at jeg bare må søke videre. Hva kan jeg gjøre her? Får helt panikk av at tiden går, jeg spør om å komme på visning, også får jeg vite at de går for andre kandidater hele tiden Anonymkode: 043b0...3b6 Hvordan presenterer du deg selv, da, når du tar kontakt? Har du inntekt, jobb m.m.? Hvordan ville du selv om du var utleier ha silt ut den ene du ville ha som leieboer? Anonymkode: 4c0af...7ab 5 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Dessverre kan utleier som leier ut i tilknytning til egen bolig være skeptisk med tanke på bråk fra baby døgnet rundt. Hva slags utleieenheter ser du etter? Har du fast inntekt? Anonymkode: 47381...b3c 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli Diskuter med din mor om hun kan leie bolig og du leier av henne. Evt kjøp. Anonymkode: 60996...bdd 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er i en tøff situasjon med samlivsbrudd. Bodde i utlandet med kjæresten men ting skjedde og jeg er tilbake hos min mor. Jeg har sendt flere meldinger på Finn for å finne bolig men får ikle noe. Jeg er på slutten av andre trimester. Kan ikke bo hos mamma fordi hun bor trangt selv. NAV sier at jeg bare må søke videre. Hva kan jeg gjøre her? Får helt panikk av at tiden går, jeg spør om å komme på visning, også får jeg vite at de går for andre kandidater hele tiden Anonymkode: 043b0...3b6 Og du har selvsagt ikke jobb så dette blir samfunnet sitt problem? Hvor korttenkt er det mulig å bli Anonymkode: 97a3f...9f8 10 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli Et sted skal du nok få bo, du må bare flytte litt på deg Anonymkode: 6d958...344 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli Har du snakket med Nav om mulighet for kommunal bolig? Det ordner seg til slutt, ikke gi opp ❤️ Anonymkode: 80198...e4c
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og du har selvsagt ikke jobb så dette blir samfunnet sitt problem? Hvor korttenkt er det mulig å bli Anonymkode: 97a3f...9f8 Sliter du med folkeskikken? Ta deg sammen. Anonymkode: a8e14...29e 21 3
GammelKaktus Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli Hadde jeg vært deg så hadde jeg lagt inn en søknad om kommunal bolig. Regner med du nå har en slik garanti fra NAV, er ikke mange som vil leie ut til folk som har det og når du ikke har fast jobb så stiller du så langt bak i køen at du ikke en gang er i den. Derfor ville jeg brukt det som er argument i søknaden om kommunal bolig, du er jo for øyeblikket ganske så vanskeligstilt nå og kan ikke bli boende hos mor, det kan du og ta med i søknaden. Har du utdanning? Mulighet for fast jobb nå? Hvis ikke så er det nå du har sjansen til å ta litt ekstra utdanning, masse gode ordninger for studenter. 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli Det var jo godt planlagt.. Anonymkode: 2155c...f57 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli GammelKaktus skrev (19 minutter siden): Hadde jeg vært deg så hadde jeg lagt inn en søknad om kommunal bolig. Regner med du nå har en slik garanti fra NAV, er ikke mange som vil leie ut til folk som har det og når du ikke har fast jobb så stiller du så langt bak i køen at du ikke en gang er i den. Derfor ville jeg brukt det som er argument i søknaden om kommunal bolig, du er jo for øyeblikket ganske så vanskeligstilt nå og kan ikke bli boende hos mor, det kan du og ta med i søknaden. Har du utdanning? Mulighet for fast jobb nå? Hvis ikke så er det nå du har sjansen til å ta litt ekstra utdanning, masse gode ordninger for studenter. Det er flere enn du tror som tar Nav garanti, mange tar ikke depositum i det hele tatt. Mine foreldre tok aldri depositum,de leide ut i over 20 år. Ingen problemer med leieboerne, de fleste folk er rimelige så lenge du er rimelig med dem. Anonymkode: 80198...e4c 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #16 Skrevet 2. juli Høygravid er du ikke før det er 40 dager igjen til termindato. Legg ut annonse på «ønsker leie» med bilde av deg selv (eldre spesielt elsker se hvem de skal ringe har jeg erfart) og søk kommunal bolig. Anonymkode: 50f15...1a2 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #17 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og du har selvsagt ikke jobb så dette blir samfunnet sitt problem? Hvor korttenkt er det mulig å bli Anonymkode: 97a3f...9f8 Norge trenger flere barn, så det er absolutt i landets interesse å sørge for at mor og barn har en god start. Anonymkode: 30eb7...ff8 8 2 1
Mardina Skrevet 3. juli #18 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er i en tøff situasjon med samlivsbrudd. Bodde i utlandet med kjæresten men ting skjedde og jeg er tilbake hos min mor. Jeg har sendt flere meldinger på Finn for å finne bolig men får ikle noe. Jeg er på slutten av andre trimester. Kan ikke bo hos mamma fordi hun bor trangt selv. NAV sier at jeg bare må søke videre. Hva kan jeg gjøre her? Får helt panikk av at tiden går, jeg spør om å komme på visning, også får jeg vite at de går for andre kandidater hele tiden Anonymkode: 043b0...3b6 Legg ut annonse på Finn.no selv. Jeg har hatt god erfaring med det tidligere. Det er ikke alle utleiere som annonserer utleie-boligen sin på nettet. 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #19 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er i en tøff situasjon med samlivsbrudd. Bodde i utlandet med kjæresten men ting skjedde og jeg er tilbake hos min mor. Jeg har sendt flere meldinger på Finn for å finne bolig men får ikle noe. Jeg er på slutten av andre trimester. Kan ikke bo hos mamma fordi hun bor trangt selv. NAV sier at jeg bare må søke videre. Hva kan jeg gjøre her? Får helt panikk av at tiden går, jeg spør om å komme på visning, også får jeg vite at de går for andre kandidater hele tiden Anonymkode: 043b0...3b6 Det var godt du kom deg hjem. Pass på å gjemme barnets pass og få hovedomsorg. Ikke fortell alle du søker hos om eventuelle komplikasjoner med barnets far. Lykke til. Anonymkode: 823bc...04d 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli #20 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høygravid er du ikke før det er 40 dager igjen til termindato. Legg ut annonse på «ønsker leie» med bilde av deg selv (eldre spesielt elsker se hvem de skal ringe har jeg erfart) og søk kommunal bolig. Anonymkode: 50f15...1a2 Sikkert "Hilsen mann med rød mix rulletobakk" Anonymkode: 823bc...04d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå