AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Er det bare meg eller er det veldig mange El-sparkesykkel i Lørenskog sentrum? Gikk tur der med hunden på gangfeltet der men måtte gi opp fordi var redd hunden ble meid ned. Ingen som ropte og ingen med bjeller. Jeg har også gått tur i Lillestrøm sentrum og Strømmen men der er det ikke like mange og de kjører ikke like fort der. Eller er det bare meg som har vært uheldig? Anonymkode: a2c5f...b59 1
Einus Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Det gjelder voksne menn med sykkel også, ingen bjelle, bare kjører på full fart.
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Men er det flere i Lørenskog? Enn de to andre stedene jeg nevner? Anonymkode: a2c5f...b59
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Einus skrev (12 timer siden): Det gjelder voksne menn med sykkel også, ingen bjelle, bare kjører på full fart. De fleste menn har da bjeller 😂 Anonymkode: 6f4e5...bf0 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Vet ikke med Lørenskog, men det er et mareritt i Oslo. En ung idiot suste forbi 2cm fra øret mitt en dag, på gangveien. Hvorfor nærmest prøve å meie ned folk når det er ingen andre i nærheten som påvirker plass til passering? Neste dag ble kjæresten nesten kjørt ned, midt i sentrum, da en annen egoist på elmoped kjørte mellom 2 grupper av personer som gikk med liten avstand mellom oss, men myyyyye plass på utsiden. Skulle tro de gjør det med vilje. Faen ikke rart det er mange ulykker vertfall. Synes hele skiten burde vært forbudt. Per nå er det i praksis null regler eller konsekvenser, og politiet bryr seg ikke. Kanskje folk på motorsykkel kan gjøre det samme?? Anonymkode: 471bc...262 3 1
Adrenalina1 Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 11.09): De fleste menn har da bjeller 😂 Anonymkode: 6f4e5...bf0 😂
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Barnet mitt holdt på å bli kjørt ned nylig sentralt i Oslo. Vi gikk over ett gangfelt og hadde sett oss til begge veier før vi begynte å gå da en på elsparkesykkel kom i stor fart ut fra en stikkvei. Hadde ikke barnet mitt respondert så raskt på mine rop hadde h*n blitt påkjørt i høy fart. Jeg fatter ikke at de tør, fatter ikke at det er lov og fatter heller ikke at det er pålegg om hjelm og alkolås. Jeg er mildt sagt kjempe lei av disse elsparkesyklene og mange av de som kjører dem, sin hensynsløshet. Anonymkode: f1477...1f0 1
TBL12 Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 22.32): Er det bare meg eller er det veldig mange El-sparkesykkel i Lørenskog sentrum? Gikk tur der med hunden på gangfeltet der men måtte gi opp fordi var redd hunden ble meid ned. Ingen som ropte og ingen med bjeller. Anonymkode: a2c5f...b59 Det er flere enn tidligere år. Hvordan det kjøres har med sjåføren å gjøre. 🙂 https://www.rb.no/na-kan-det-bli-dobbelt-sa-mange-av-disse-har-vart-vesentlig-farre-klager/s/5-43-2459842 Lørenskog kommune har gitt tillatelse til utleie av 1.300 elektriske sparkesykler denne sesongen, en dobling fra tidligere år. Kommunen har opplevd færre klager på feilparkerte sparkesykler etter innføring av egne parkeringsplasser og økt tilstedeværelse fra utleieaktørenes side. Kommunen vurderer tiltak som geofencing og parkeringsgebyr for å regulere bruken av sparkesykler og sikre at de ikke skaper trafikale problemer. Kommunen ga nylig følgende selskaper tillatelse til å drive utleie av totalt 1.300 små elektriske kjøretøy i Lørenskog fra og med 15. april 2025 og fram til 30. september 2026: Ryde Technology As (500 stk.) Voi Technology Norway As (400 stk.) Tier Mobility Norway As (400 stk.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå