AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Har gått på antibiotika i 8 dager, og føler meg veldig oppblåst, har gått opp 1,5 kg. Det er veldig rart for jeg har hatt så dårlig matlyst at jeg bare har spist ca 1000 kcal per dag. Blir litt stressa, magen føles stor og jeg føler meg ikke vel. Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 9a1dc...56d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Er vanlig at kroppen samler mer væske når man går på antibiotika, det er bare vannvekt. Anonymkode: b8a33...a6c 6 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Takk for dette spørsmålet! Jeg ante ikke at det var en sammenheng. Går på tetrasykliner mot akne, gått i 4uker, magen min er utstående og jeg har gått opp en kilo. Men jeg har ikke nedsatt matlyst og har nok snackset mer også da.. Anonymkode: 3fe54...928
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk for dette spørsmålet! Jeg ante ikke at det var en sammenheng. Går på tetrasykliner mot akne, gått i 4uker, magen min er utstående og jeg har gått opp en kilo. Men jeg har ikke nedsatt matlyst og har nok snackset mer også da.. Anonymkode: 3fe54...928 Det legger seg på magen her også 😟. Er slank ellers, så det ser ikke så lekkert ut. Jeg har om noe spist myyye mindre snacks enn jeg pleier, er slått ut av borreliose. Anonymkode: 9a1dc...56d
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det legger seg på magen her også 😟. Er slank ellers, så det ser ikke så lekkert ut. Jeg har om noe spist myyye mindre snacks enn jeg pleier, er slått ut av borreliose. Anonymkode: 9a1dc...56d Kan også være at antibiotikaen dreper det den skal pluss litt mer og at deres død medfører gassdannelse i tarmene dine? Tror det er nornalt at de gode bakteriene i magen også blir drept og mener det er vanlig at det dannes gass/avfallsstoffer når organismer dør? Anonymkode: 19e21...115 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan også være at antibiotikaen dreper det den skal pluss litt mer og at deres død medfører gassdannelse i tarmene dine? Tror det er nornalt at de gode bakteriene i magen også blir drept og mener det er vanlig at det dannes gass/avfallsstoffer når organismer dør? Anonymkode: 19e21...115 Føles mer som vann i kroppen. Nå har jeg googlet og funnet ut at den antibiotikaen jeg går på forårsaker "significant weight gain" hos en av fire pasienter 😳. Godt jeg bare skal gå på dem i en uke til da. Det er en bivirkning som ikke står på pakkseddelen og hvis jeg sier det til legen i morgen vil han ikke tro på det. Leger er ofte altfor skråsikre. Anonymkode: 9a1dc...56d
hvaduikkeser Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for dette spørsmålet! Jeg ante ikke at det var en sammenheng. Går på tetrasykliner mot akne, gått i 4uker, magen min er utstående og jeg har gått opp en kilo. Men jeg har ikke nedsatt matlyst og har nok snackset mer også da.. Anonymkode: 3fe54...928 Jeg har gått på det samme, men merka ingenting på de.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Føles mer som vann i kroppen. Nå har jeg googlet og funnet ut at den antibiotikaen jeg går på forårsaker "significant weight gain" hos en av fire pasienter 😳. Godt jeg bare skal gå på dem i en uke til da. Det er en bivirkning som ikke står på pakkseddelen og hvis jeg sier det til legen i morgen vil han ikke tro på det. Leger er ofte altfor skråsikre. Anonymkode: 9a1dc...56d Hvilken type er det?🙁 Anonymkode: 3fe54...928
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 20.20): Har gått på antibiotika i 8 dager, og føler meg veldig oppblåst, har gått opp 1,5 kg. Det er veldig rart for jeg har hatt så dårlig matlyst at jeg bare har spist ca 1000 kcal per dag. Blir litt stressa, magen føles stor og jeg føler meg ikke vel. Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 9a1dc...56d Det er vann. Anonymkode: 9299f...6e6
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli Må ta probiotika med antibiotika. Trodde alle visste det… Anonymkode: ab516...747
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 1.03): Må ta probiotika med antibiotika. Trodde alle visste det… Anonymkode: ab516...747 Hva da feks? Anonymkode: 3fe54...928
AnonymBruker Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 1.03): Må ta probiotika med antibiotika. Trodde alle visste det… Anonymkode: ab516...747 Det der er vel avkreftet for lenge siden, siden alt dør i magesyren. Anonymkode: ce15a...804
AnonymBruker Skrevet 10. juli #13 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 1.03): Må ta probiotika med antibiotika. Trodde alle visste det… Anonymkode: ab516...747 Jeg går på en type som skal tas helst helt uten melkeprodukter. Det reduserer virkningen av medisinen. Anonymkode: 9a1dc...56d
AnonymBruker Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det der er vel avkreftet for lenge siden, siden alt dør i magesyren. Anonymkode: ce15a...804 Ja dette syns jeg virker logisk også. Pluss at lite inneholder levende bakterier av produkter i Norge. Anonymkode: 3fe54...928
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå