AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Jeg har hvite arr på innsiden av underarmene etter selvskading for over 20 år siden. De har ikke blitt mindre synlige med årene, og gjør at jeg unngår å gå med kortermet genser på jobben blant annet. Er det mulig å dekke over med hudpleieprodukter? Noen som har erfaring med noe som funker? Anonymkode: 204fc...fb2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Har kun sett de som dekker over med tatoveringer. Anonymkode: 58fed...808 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Vaskulær laser og steroider. Sett sånn nå i etterkant, var selvskadingen nyttig? Anonymkode: 3b376...347
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Vaskulær laser og steroider. Sett sånn nå i etterkant, var selvskadingen nyttig? Anonymkode: 3b376...347 Du vet at du skriver til et virkelig menneske du ikke kjenner, ikke sant? Anonymkode: 3bd91...5ca 5 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det mulig å dekke over med hudpleieprodukter? Det finnes dekk-kremer som kan skjule det, men de er ganske dyre. https://dermablend.com/collections/scar-makeup?srsltid=AfmBOop08URIJXW7T1UfUmGYmklAlDcliibHNQi2T82uooE7n9xuA6op Anonymkode: 3bd91...5ca
AnonymBruker Skrevet 3. juli #6 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Vaskulær laser og steroider. Sett sånn nå i etterkant, var selvskadingen nyttig? Anonymkode: 3b376...347 Hva faen er dette her?!? Skal man tenke slik på alle avgjørelser man tar i livet? Man gjør det fordi man har det så vondt og skal ta fokuset en annen plass. Jeg forstår absolutt hvorfor noen gjør det. Kjære ts. Dette er noe du har vært gjennom. Ikke skjemmes for fortiden din. Gå med t-skjorte med hevet hode. Du er bare et menneske som oss alle sammen. Vi aller fleste har gått gjennom noe i livet så vi forstår deg så godt. Vi dømmer deg ikke. Og bare lek deg med sminke så finner du noe som dekker det litt. Det finnes kroppsminke også no. Så kanskje tåler litt mere enn det vi bruker i ansiktet. Anonymkode: f4fbc...7f6 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli Arrkrem - invisibli de kan også tilby Arrkorrigering - Anonymkode: b402a...26a
Laraa Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Vaskulær laser og steroider. Sett sånn nå i etterkant, var selvskadingen nyttig? Anonymkode: 3b376...347 Sett sånn i etterkant, synes du din egen kommentar var nyttig? 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli Jeg har tatovert meg over arrene. Ingen ser det lengre. Før jeg tatoverte, hendte det at folk spurte. Sa jeg hadde tatt meg for da jeg gikk gjennom en glassdør og alle tok det for god fisk. De ville aldri trodd noe sånt om meg uansett, sa de. De skulle bare visst. Ingen visste noe som selvskading på slutten av 80 tallet, jeg visste heller ikke at det var et ord. Nå vet jeg bedre og får vondt i hjertet og sjela hver gang jeg ser arr etter selvskading på andre ❤️ Anonymkode: 24e68...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet at du skriver til et virkelig menneske du ikke kjenner, ikke sant? Anonymkode: 3bd91...5ca Laraa skrev (44 minutter siden): Sett sånn i etterkant, synes du din egen kommentar var nyttig? Med tanke på at vedkommende besitter livserfaring som jeg ikke besitter, så ja, jeg er interessert i å høre selvrefleksjonen. Anonymkode: 3b376...347
AnonymBruker Skrevet 3. juli #11 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med tanke på at vedkommende besitter livserfaring som jeg ikke besitter, så ja, jeg er interessert i å høre selvrefleksjonen. Anonymkode: 3b376...347 Men det å spørre en fremmed et slikt spørsmål virker bare uempatisk og slemt. Hvis din bestevenn betror seg til deg, er det noe dere kan snakke om. Men et fremmed menneske du ikke vet noe om er noe annet. Enkelte vil føle at du angriper dem, at du gjør narr, de vil føle behov for å forsvare seg, kanskje utlevere vonde detaljer om livet sitt som bare virker retraumatiserende og kan gjøre at personen får det vanskeligere etterpå. Andre mennesker som leser kommentaren din og har erfaring med selvskading kan føle det på samme måte. Du vet ikke om du skriver til noen som bryr seg eller ikke. Men det går an å anta at dette er personlig og at siden personen ønsker å skjule disse arrene så er sjansen ganske stor for at de er forbundet med skam eller andre negative følelser. Anonymkode: 3bd91...5ca 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #12 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vaskulær laser og steroider. Sett sånn nå i etterkant, var selvskadingen nyttig? Anonymkode: 3b376...347 Jeg er ikke TS, men kan svare for meg; ja, det var nyttig. Det var det som fikk meg igjennom den jævligste perioden av livet mitt. Uten selvskading hadde jeg nok endt i rusen (som i og for seg også kan sies å være en form for selvskading..) eller død. Anonymkode: 0235a...a7b 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #13 Skrevet 3. juli Vet du, drit i de arrene. Har selv arr på innside underarm og innside legg/ankel. og går i kortermet uniform på jobb hver dag. Og T-skjortene shorts på sommeren. Har hatt dem i nesten 20 år og har nesten aldri opplevd at noen kommenterer eller spør. Mange skjønner kanskje hva de arrene er, men når det kommer til stykke så betyr det ingenting hva folk tenker. Stå støtt i den du er og din historie. Anonymkode: c924b...851 1
Peanut Skrevet 3. juli #14 Skrevet 3. juli Vel, jeg lever med arrene mine på venstre arm relativt synlige. (Jeg brukte riktignok Compeed rett på sårene så det skulle bli mindre arr, men jeg gjentok kuttingen oppå samme sted til tider så arrene er dype). De er en del av meg. Til den dotten/tankeløse …/… lenger oppe som spurte- ja, der og da så var det det. Alternativet for meg ville vært at jeg ikke var her mer. Med tanke på at jeg er enebarn, så var alternativet utelukket.
AnonymBruker Skrevet 3. juli #15 Skrevet 3. juli Det er krigsarrene dine, et bevis og minne på at du har overlevd helvete. Vil du skjule dem så er det greit, men det er ingen skam at de synes. Anonymkode: 0af28...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #16 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke TS, men kan svare for meg; ja, det var nyttig. Det var det som fikk meg igjennom den jævligste perioden av livet mitt. Uten selvskading hadde jeg nok endt i rusen (som i og for seg også kan sies å være en form for selvskading..) eller død. Anonymkode: 0235a...a7b Peanut skrev (1 time siden): Vel, jeg lever med arrene mine på venstre arm relativt synlige. (Jeg brukte riktignok Compeed rett på sårene så det skulle bli mindre arr, men jeg gjentok kuttingen oppå samme sted til tider så arrene er dype). De er en del av meg. Til den dotten/tankeløse …/… lenger oppe som spurte- ja, der og da så var det det. Alternativet for meg ville vært at jeg ikke var her mer. Med tanke på at jeg er enebarn, så var alternativet utelukket. Takk for at dere deler ❤️ Anonymkode: 3b376...347
AnonymBruker Skrevet 3. juli #17 Skrevet 3. juli Har det samme, både på over- og underarmen... Håper du lærer deg å leve med dem, de er en del av deg. Jeg kjenner noen som har tatovert over, selv tar jeg de med meg som en styrke. Jeg driter i hva fremmede tenker om meg, som regel, jeg og de som kjenner meg, vet hvem jeg er og hva jeg har gått gjennom. For å være helt ærlig, ser jeg på dem som en styrke. Jeg jobber med barn og ungdom og har veldig mye erfaring, forståelse og empati med ting de sliter med. Det at jeg hadde det vanskelig selv og har gått igjennom diverse, har ført til at jeg har mye kunnskap og er flink å snakke med og hjelpe andre som opplever vonde og tunge ting. Anonymkode: 33bd1...a43
AnonymBruker Skrevet 3. juli #18 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet du, drit i de arrene. Har selv arr på innside underarm og innside legg/ankel. og går i kortermet uniform på jobb hver dag. Og T-skjortene shorts på sommeren. Har hatt dem i nesten 20 år og har nesten aldri opplevd at noen kommenterer eller spør. Mange skjønner kanskje hva de arrene er, men når det kommer til stykke så betyr det ingenting hva folk tenker. Stå støtt i den du er og din historie. Anonymkode: c924b...851 Så enig, og det er virkelig rart egentlig. Jeg jobber i helse og har aldri opplevd at noen har spurt enda de er så tydelige. Siden jeg heller ikke har noe behov for å prate om det passer det meg bra, men jeg syns det er rart. Anonymkode: 0b1da...9ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå